Gå til innhold

Den Store Rockband-tråden


Maury

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd Rockband: Greenday demoen. Å må si jeg likte det. Endelig et ordentlig biografisk musikk-spill likt Beatles sitt. Faktisk veldig likt også, lite forandringer fra Beatles-spillet.

 

Kanskje ikke like mye unikt som Beatles, er alikevel Greenday en god nummer 2 innen musikk-spill basert på band.

_____________________________________

 

Ny info om Rockband 3 - We are gonna play the piano!

500xrb32r.jpg

 

Yeah, håper vi får Faith No More - Easy nå. :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Piano, faktisk? Det kan jo bli helt fantastisk morro! Håper bare de gjør det ekstremt utfordrene, da piano blir vel det "enkleste" instrumentet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dobbel-bass på trommene er vist litt "patent" for GH, mulig det kommer. Hadde dobbel-bass kommet, hadde de neppe gjort noe med gamle DLC-låter, såpass burde være åpenbart.

 

Er jeg heldig så får jeg Greenday i dag, eller i morra. Hvertfall før release på fredag(hvertfall de fleste stedene, selv om spillet har world-release dato i dag).

 

Er ikke så ekstremt fan av bandet, men er liksom et band som alltid har vært der. Husker jeg var seks-syv år, og "Basket Case" kom inn på VG Lista Topp 20. Hørte den veldig, spesielt gøy at på ungdomskolen så var det en jente i klassen som befølte seg selv mens hun sang låta. :huh:

 

Så kom American Idiot år senere som var et godt album, mye mer mainstreamt men ikke dårlig lagd album.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Dobbel-bass på trommene er vist litt "patent" for GH, mulig det kommer. Hadde dobbel-bass kommet, hadde de neppe gjort noe med gamle DLC-låter, såpass burde være åpenbart.

Jeg er ikke heelt sikker på dette, men jeg mener å ha lest at man kan koble til en ekstra basspedal, og bruke den. Skal se om jeg finner intervjuet når jeg kommer hjem etterpå.

Lenke til kommentar

Første titten på Rock Band 3 er kommet fra USA Today. De viser fram den nye keyboard-kontrolleren, forteller om ny og "bedre" story-mode, samt nytt Pro-modus med enda litt vanskeligere og "ekte" spilling, blant annet på ordentlig (spesial-)gitar fra Fender(-undersått Squire) og ordentlige (ekte) akkorder til sangene på keyboard. Men de forteller man ikke trenger noen nye instrumenter for å spille spillet.

 

Video: http://www.usatoday.com/tech/gaming/2010-06-10-rockband10_ST_N.htm

Litt mer dyptgående tekst: http://www.usatoday.com/tech/gaming/2010-06-10-rockband10_VA_N.htm

 

De har og sluppet de første låtene

(Frekt klipt fra USA Today):

 

2000s

Combat Baby -- Metric

Dead End Friends -- Them Crooked Vultures

Get Free -- The Vines

Lasso -- Phoenix

Me Enamora -- Juanes

Oh My God -- Ida Maria

Portions of Foxes -- Rilo Kiley

The Hardest Button to Button -- The White Stripes

 

1990s

Been Caught Stealing -- Jane's Addiction

In the Meantime -- Spacehog

Plush -- Stone Temple Pilots

Walkin' on the Sun -- Smash Mouth

 

1980s

Crazy Train -- Ozzy Osbourne

Here I Go Again -- Whitesnake

I Love Rock and Roll -- Joan Jett

Just Like Heaven -- The Cure

Rainbow in the Dark -- Dio

The Power of Love -- Huey Lewis and the News

Sister Christian -- Night Ranger

 

1960s-1970s

Bohemian Rhapsody -- Queen

Break On Through -- The Doors

Crosstown Traffic -- Jimi Hendrix

 

 

Personlig kommentar: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Bohemian Rhapsody!!!! :D :D :D :D

Glad nå. In yo face Guitar Hero :p

Gleder meg og litt til keyboard. Tror det kan bli gøy å spille på. Keyboard/orgel er ett veldig undervurdert rocke-instrument.

Lenke til kommentar

Dio, Hendrix, Ozzy og Queen. Yes! Det er også hyggelig å se at de har fått med en norsk artist denne gangen. Norske artister har vært med før, men kun som DLC.

 

Rock Band 3 høres ut som en ekte oppfølger. Jeg er skikkelig spent på keyboardet og den nye modusen. Harmonix har ikke skuffet meg før, så jeg satser på at Rock Band serien nok en gang viser hvem som er kongen på haugen. :)

Lenke til kommentar

Var det jeg viste når de avslørte keyboardet. Bohemian Rhapsody kom til å være med. Herlig at vi vil få hvertfall mer ordentlig gitar/bass, PowerGig kan ta seg en bolle nå(bare trommene som ikke imponerer noe særlig som er ikke er i Rockband 3 da).

 

Jeg tror jeg forblir med å bruke "plast-gitarene", men hell piano`et blir et kjøp på dag 1!

 

Ellers gode låter fra Jimi Hendrix(likte ikke World Tour-låtene så mye), Them Crooked Vultures, og gode klassiske 90-talls låter. The Doors med sin debut i Rockband også er på tide. Kjempebra med norsk musikk med i Rockband 3, uansett om det er sang jeg er drittlei(var jo det med Turboneger-låta og). Nå er det bare å gi meg en Faith No More-låt med fler-vokal og piano/keyobard.

 

Dette var en gangske bra reveal synes nå jeg. At ting blir mer og mer virkelig i spillingen. Faktisk ekte "MIDI-utgave" av keyboardet, og nye mer virkelige gitarer. Pluss at vi får vokal-delen fra Beatles og Green Day er jævelig herlig. Dette er slik synging skal være på spill, ikke billig karaoke-løsning slik som på Rockband 1 og 2, og alle GH-spillene. Ikke sagt noe om trommene i Rockband 3, men for min del kan det forbli det samme siden det er den delen jeg bryr meg minst om.

 

Gøy at det virker som Guitar Hero er en serie som virker som ikke fornyer seg en dritt til høsten.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Damm, Rockband tror jeg har vunnet hele sjangern med disse annonseringene.

 

Kom ut litt mer informasjon nå i dag også.

- Madcatz og Harmonix vil gi ut et sett som vil gjøre at de gamle rockband-trommene dine vil kunne ta i bruk 3 cymbaler.

- Det vil være mulig å kjøpe MIDI-adapter for Rockband 3 til de som har MIDI-keyboard fra før av.

 

En prototype av gitaren til RB3 med strenger.

500xrb3guitar.jpg

 

Husker ikke om dette ble nevnt i går, med sjekk ut notene til trommene på dette bilde(to forskjellige typer, en for cymbaler og et for vanlige tromme-slag)

500xrb3screenwlogo1301.jpg

 

Fullt band(minus 2 vokaler):

rb3screenwlogo19.jpg

 

Liten titt til på keyboardet:

rockband3keyboard.jpg

 

Mer her:

http://kotaku.com/5560679/rock-band-3-playing-the-new-keyboard-102-button-guitar-controller

Lenke til kommentar

Cymbaler kan man kjøpe til RB-trommesett allerede, men det nye i RB3 er at spillet oppfatter de og legger egne noter der hvor cymbalen skal spilles. Foreløpig har de bare vært "ekstra pute".

 

Og den gitaren du viser bildet av er ikke den ordentlige gitaren med strenger, det er en med en knapp for hver streng i hvert bånd (totalt 17 bånd). Så tilsammen har den seks ganger 17 knapper som er tilsammen 102 knapper (!!).

Ordentlig gitar med strenger kommer og, fra Squire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...