Gå til innhold

Burde Gamer.no ha Ranker i Forumet?  

  1. 1. Stem i vei! :)

    • Ja
      6
    • Nei
      18
    • Kanskje
      4
    • Ikke ranker, men noe annet system
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at forumranks som regel fører til lavere kvalitet på innlegg. Dette bunner enkelt og greit i at mange brukere vil poste, kun for å få høyere postcount og dermed høyere rank. Rent personlig mener jeg alle bør eterstrebe en holdning, der man spør seg selv om man har noe nyttig å bidra med før man poster. Om man helt ærlig kan svare ja på det spørsmålet, ja da kan man poste. Om man ikke har noe å bidra med (i en tråd/diskusjon), da kan man like gjerne la være.

Lenke til kommentar

Det er da alltids mulighet for rankeringer basert på stemmer fra andre brukere, og det fører jo ikke med seg desperate postcount-samlere, ettersom det er kvaliteten andre ser i posten som avgjør ranken. Da kan også folk som poster sjeldent bli mer annerkjent, på en måte.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti noe som heter Reputation, der andre medlemmer kan gi deg god eller dårlig rep etter hvor saklig dine poster er, og hvor gode tråder du lager. Og da mener jeg ikke bare 5/5 stjerner som er på dette forumet, men forskjellige 'rangeringer'.

 

Noe sånt burde i teorien oppfordre folk til å skrive mer saklig, og spre mindre spam.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
Jeg har vært borti noe som heter Reputation, der andre medlemmer kan gi deg god eller dårlig rep etter hvor saklig dine poster er, og hvor gode tråder du lager. Og da mener jeg ikke bare 5/5 stjerner som er på dette forumet, men forskjellige 'rangeringer'.

 

Noe sånn hade vært fint, ja. Enig med Snorre at kvaliteten på postene kan bli lavere med Ranker men vil også tro at aktiviteten på forumet vil øke. Hvis vi hadde hatt er slags Reputation system som Vaine snakker om så ville det også sikre at vi hadde fått kvalitet på postene samt mer aktivitet.

Lenke til kommentar

Liker de "achievementsa" som er på escapist jeg.

Forumet florerer av moderatorer som slenger bans (eller probations) på forumbrukere i hytt og pine. Derfor er det tøft når du får det bilde her 254ecb929b88e675ceb98fa84d3befb7.pngnår du får et vist antall poster uten å bli satt på probation^^ Ikke det at kvaliteten på postene der er så himla høye da, så det er ikke sånn at jeg spør om dette her...

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Vi har jo rangering på brukere i dag, som vist inne på profilene. For meg personlig så holder dette, egentlig synes jeg det skal være en god grunn før rangering av brukere skal være på plass, og at brukere selv må kunne slå av rangering av seg selv.

 

Men posterangeringer har jeg som mange over ganske lite til overs for, jeg har sett flere eksempler på et skred av unyttige poster når ranker blir offentliggjort.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer imot forslaget. Greit nok med postcount, selv om jeg faktisk er småflau over min egen til tider. En løsning med rangeringer ender alltid opp med brukere som kun poster for å bli general, PIMP eller hva nå enn som er "på topp". Noe som kunne fungert hadde vært et tilbakemeldingssystem hvor man kan gi positiv eller negativ tilbakemelding til brukere. Dog ikke mer enn at du får en notis med andre brukeres melding.

 

Jeg vet ikke :p

Lenke til kommentar

Ja, kanskje ranker kan gjøre svarene dårligere men hvis vi skulle fått enda mer kvalitet på svarene så kunne vi hatt et slags system som gjør at vi kan enten gi positiv eller negativ tilbakemelding på svarene som Lakus nevner. Litt som på Yahoo Ask eller hva det heter (beste svaret øverst). Vet ikke helt hvor mye jeg liker den rangeringen på profilen til folk, virker som mange bare voter det dårligste for å være slemme, mange nye brukere som ikke har postet har uten grun fått en stjerne. Litt irriterende..

Lenke til kommentar

Et rankingsystem vil føre til at enda flere brukere vil poste meningsløse innlegg for å oppnå en rank. Postcount er greit nok, men det hadde ikke gjort meg noe om postcount også ble fjernet. Det er alltid noen som vil skrive korte innlegg som minner sterkt om spam fordi de synes det er kjekt med mange poster.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...