Gå til innhold

Gametrak Freedom


Huggiii

Anbefalte innlegg

http://www.maxconsole.net/?mode=news&p=20

 

 

Hva synes folket ? Har lenge vert snakk om at Microsoft har hatt planer om å komme med en utfordrer til Nintendo sin wii mote, og her er da resultatet. Det er riktignok ikke MS som lager den, men de har sagt at de vil støtte den for fullt og har i tillegg også hatt en finger med i spillet på fks. designet(Som er veldig 360ish).

 

Selv trur jeg den sikkert kan bli fett og alt det der, men vil nok ende opp som en gimmick det vil bli utgitt få spill til. Men tiden vil vise... Så... Hva synes folket ?

 

559659.jpg

Endret av Huggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn hvor populær den kommer til å bli (eller ikke), så burde den være et alternativ i samtlige spill som støtter den. Alle spill må fortsatt støtte den vanlige kontrollen, og de må fungere om hverandre. Lurer på hvordan "nunchuck" versjonen av denne blir. :)

 

Edit: ser ikke ut til at MS har noe med den å gjøre, og da blir det kun en håndfull spill som vil bruke den. Er lov å håpe, though. Mulighetene til å bruke denne til Arcade-spill er jo absolutt et potensiale vi ikke skal kimse av! :)

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Hvor er LT eller RT, alt etter hvaden under heter? Får vi bare en trigger?

Uansett, en gimmick som jeg ikke ser noe behov for. Virker som et desperat forsøk å kapre noen markedsandeler fra Nintendo. Skal de gi ut en billigere 360 også nå, som støtter dårligere grafikk? Jeg håper igrunn at de fleste store/gode utviklerne holder seg unna denne. Om de skal begynne å tilpasse spill til to forskjellige kontrollere kan det ende opp som et forferdelig knotete spill.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Som sagt har ikke Microsoft noe med denne kontrollen å gjøre. Man kan derfor ikke beskylde Microsoft for å kopiere Nintendo, eller prøve å stjele markedsandeler. Dette er derimot et firma som prøver å tjene penger på et utprøvd kontrolloppsett. De har sett at Wii-moten fungerer, og prøver å tjene penger på å lage en lignende kontroll til en annen konsoll. Så gjenstår det å se hvor mange spill som kommer til å støtte denne dingsen. Mange Xbox 360-eiere har jo uttalt at de ikke liker wiimoten og spill som baserer seg på bevegelses-kontroller og aiming slik Wii-moten gjør det. Da er det vel kanskje også litt risikabelt å skulle lage nettopp en slik kontroll til konsollen. Jeg tror derimot det kan bli bra, spesielt til skytespill. Om skytespill hadde begynt å støtte denne kontrollen skal man ikke se bort fra at jeg hadde kjøpt den. Jeg er over den alderen (rent mentalt hvertfall) hvor jeg er redd for å se "dum" ut når jeg spiller spill. Så om jeg må sitte og flikke litt eller riste litt på en kontroll, so be it.

Lenke til kommentar
...Mange Xbox 360-eiere har jo uttalt at de ikke liker wiimoten og spill som baserer seg på bevegelses-kontroller og aiming slik Wii-moten gjør det. Da er det vel kanskje også litt risikabelt å skulle lage nettopp en slik kontroll til konsollen.

 

Jeg er redd hva MS vil gjøre med neste genreasjon xbox. Hvilke kilder har du til dette utsagnet? Vet vi hva / hvem MS tenker på når de utvikler neste generasjon? Jeg vet MS vil prøve å ta en bit av causal gamer markedet og på nåværende tidspunkt blir det uansett bare spekulasjoner.

 

Må ærlig innrømme at jeg elsker kontrollen slik den er idag. Synes den er perfekt. PS3 har vel neppe hatt så vannvittig stor suksess med sin 'bevegelsesseonsor' selv om det var hypet før launch.

Lenke til kommentar

Det blir interessant å se hvilke spill som kommer til å støtte denne kontrollen, og om den kommer til å fungere bra nok til dette slår an hos 360-eiere. Selv stiller jeg meg skeptisk, jeg sitter heller rolig med en vanlig kontroll fremfor å veive rundt med armene.

Endret av drugiS
Lenke til kommentar
Jeg er redd hva MS vil gjøre med neste genreasjon xbox. Hvilke kilder har du til dette utsagnet? Vet vi hva / hvem MS tenker på når de utvikler neste generasjon? Jeg vet MS vil prøve å ta en bit av causal gamer markedet og på nåværende tidspunkt blir det uansett bare spekulasjoner.

 

Må ærlig innrømme at jeg elsker kontrollen slik den er idag. Synes den er perfekt. PS3 har vel neppe hatt så vannvittig stor suksess med sin 'bevegelsesseonsor' selv om det var hypet før launch.

Har vel ingen kilder på uttalelsen om at mange Xbox 360-eiere har uttrykt skepsis over bevegelseskontroller. Utsagnet bygger bare på førstehpndserfaringer på forskjellige fora. Er bare å se på innlegget rett over dette:

 

Det blir interessant å se hvilke spill som kommer til å støtte denne kontrollen, og om den kommer til å fungere bra nok til dette slår an hos 360-eiere. Selv stiller jeg meg skeptisk, jeg sitter heller rolig med en vanlig kontroll fremfor å veive rundt med armene.

Ikke for å henge ut drugiS dette her. Er helt legitimt å mene dette. Skjønt, Wiimoten krever jo ikke at man veiver med armene (med unntak av party-spill, såklart).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...