Gå til innhold

Er dagens spill for lette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært en periode nå hvor utviklerne har spyttet ut action spill i hytt å gevær, jeg tror det vil fortsette slik en stund før vi forhåpentligvis får tilbake litt mer adventure retta spill.

 

En kan jo håpe at Heavy Rain er et av mange spill i denne sjangeren som kommer til å få utviklerne til å se og skjønne at markedet for slike spill er fortsatt ettertraktet.

Lenke til kommentar

Det virker litt som at utviklere tror at spilla deres blir en større suksess hvis de gjør slike gåter ordentlig lette. Det var vel det (og vanskelighets i combat) utviklerne påstod skulle gjøre beyond good and evil 2 til en større suksess (selv om det første ikke akkurat var vanskelig). De vil vel også at folk faktisk skal gidde å spille gjennom spilla deres siden folk har blitt mer bortskjemt og gir opp litt raskere. Men faktum er at folk uanset har gamefaqs til å hjelpe seg.

 

Drømmefall var et godt eksempel. Men det er ikke alle spill som følger denne normen da.

 

Skal ikke se bort ifra at heavy rain ikke blir et særlig tenkekrevende spill da.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Altså før var det jo faktisk nesten en ære å fullføre et spill, nå er det liksom bare en stor grind gjennom de forskjellige spillene som kommer ut. Jeg kunne tenkt meg en fin mellomting mellom dette. Ikke for lett, ikke for vanskelig. Og spill begynner å bli mer og mer lik filmbransjen med "hollywood" og "indie" produksjoner, og vi ser en trend jeg ikke liker i de hele tatt - at mainstreamspillene blir bare kortere og kortere. Altså, 5-6 timer på å fullføre et spill er absolutt ikke verdt 400kr+

Endret av MathiasFG
Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at i dag er jeg veldig utolmodig på spill, og blir veldig fort pissed hvis det ikke går unna på få forsøk. Så spill litt med litt vanskligere gåter enn andre blir rett og slett lagt på hylla fortere hvis jeg ikke klarer å komme videre innen "rimlighetes tid". Dette har vell skjedd med en god del spill i de siste årene..

 

Er ikke lenger som i gamledager da man f.eks kun hadde Mario 64 og Goldeneye, da var det bare å sette seg ned å greie det, men hadde jo ikke noe annet å gjøre eller noen særlig andre bra spill å spille heller! Men i dag er det alt for mange andre spill til at man gidder å bruke for mye på et hvis det blir for vansklig, det gjelder ihvertfall meg da ..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
A Vampyre Story har denne gamle typen puzzles (kom ut for noken måneder sida). Er litt som de gamle lucasarts spillene. Ellers anbefales Grim Fandango for endel interessante puzzles, men dette er da gammelt nok til å være i gruppen " de gode gamel spillene" :)

 

Jeg kan gå god for Grim Fandango! Det spillet er bare helt fantastisk kult. Thumbs up!

Lenke til kommentar

Tror jeg konkluderer så enkelt med å svare på forfatterens spørsmål at det er flere faktorer som spiller inn når det kommer til om et spill er lett eller ikke. Om spillet er enkelt blir en vurderingssak fra spilleren. Spillet kan være enkelt for en spiller og avansert for en annen spiller. Noen bruker mye tid på å sette seg inn i spillet, kontrollene, tastene osv mens andre kanskje høvler gjennom.

 

Det er ikke uvanlig om et spill er lett i begynnelsen for så å blir gradvis mer avansert etter hvert. Noen spill føles kanskje lette tvert gjennom mens andre føles kanskje vanskelig allerede fra begynnelsen. Finner man ikke ut hva man eventuelt gjør feil så står man kanskje bom fast for alltid (og hvor kjipt er ikke det?) :D

 

Spill har jo også grader av vanskelighet eks. Easy, Normal, Advanced, Expert. Hvis man virkelig fant de andre nivåene som lett ja så hvorfor ikke da spille det som regnes som avansert og ekspert? Da finner man nok fort ut om spillet virkelig er så lett som man vil ha det til eller at det faktisk også føles som et avansert og vanskelig spill.

Helt til slutt så blir dette en smakssak fra spilleren sin side :)

Lenke til kommentar

En ting til jeg tror har litt med saken å gjøre er at de fleste gåtene i spill er lagt opp på samme måte, slik at jo flere spill du har spilt, jo mer logisk blir gåtene for deg...

 

men de har nok definitivt blitt litt lettere enn de var ja.

Lenke til kommentar

Dagens spill er for lette uten tvil. Husker før i tida så kunne jeg sitter i timesvis på å komme videre fra et bestemt punkt og gleden da jeg endelig klarte det.

 

Men er også litt glad for at spillene idag er lettere. Jeg har iallefall ikke tid til å brukes timesvis på en enkel gåte som før i tida. Da hadde nok spillet havnet på hylla, og jeg hadde nok heller tatt frem et annet spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...