Gå til innhold

Bot og fengsel for å la barn spille spill


Anbefalte innlegg

http://hellforge.gameriot.com/blogs/Hellfo...-in-New-Zealand

 

Jeg.. mangler ord! Sende foreldre i fengsel eller gi dem bot fordi barna spiller voldelige spill? Det er da foreldrene som bestemmer hva barn skal påvirkes av i en ung tilstand! Menmen, er vel bedre for ungene å være på barnehjem mens foreldrene er på cella enn at de får prøve å kjøre bil i GTA.. <_<

 

New Zealand's chief censor Bill Hastings has called for the jailing of parents who allow their underage kids access to violent video games as a shock deterrent to other families in the country of Middle Earth.

 

Hastings has said that families who allow their kids to play violent video games at home are breaking the law and should be prosecuted for their crimes. Because clearly, a child without a parent is going to grow up to become a much better adult than one exposed to violent video games.

 

sorry kid

Future orphan

The penalty for allowing your kids playable access to violent video games in New Zealand is a jail term of three months or a fine of up to $10,000 dollars that would otherwise be spent on Flight of the Conchords and Lord of the Rings fan merchandise.

 

"They might think the offence is silly, but it ain't".

 

While no one has yet been prosecuted by the law, which is already in effect, Hastings said something to the measure that he'll probably find some way to charge someone for it.

 

"That's what the law says, but . . . you're not going to have police officers in every bedroom ... There would certainly be some shock value to prosecuting a parent who gives their under-18 child access to a restricted game. It would send out a message that the enforcement agency means business."

 

Hastings then proceeded to cite the same research that the infamous and now-disbarred Floridian lawyer Jack Thompson that correlate violence and sexual violence in video games to anti-social behavior and psychopathy. I can't for the life of me recall the last time any mainstream video game ever featured sexual violence as a key part of its gameplay, so like every other reactionary and clueless politician, he's probably referring to GTA's Hot Coffee scandal.

 

"I think the word 'game' can mislead people for sure. It's not checkers.

 

"For the first time in history, kids are more savvy with technology than parents ... parents need to get up to speed on the digital divide. They need to look at what their kids are playing and doing," he said.

 

Without a doubt, the man has a point here. But he, like many others, ought to realize that not allowing kids to play these violent games and imprisoning their parents does nothing but create criminals out of otherwise well-balanced individuals who just happen to enjoy an unpopular hobby in the land where Xena & Hercules engaged in comically violent battles as they made their way to destroy the gods themselves.

 

"The fear of getting caught shouldn't be the motivating factor for you obeying the laws.

 

"It should be the pleasure in being able to sleep at night knowing that you have done the right thing by your kids. That should be the motivating factor."

 

Brilliant. It shouldn't be a motivating factor, so why even make it a law? It would appear that the Hastings, along with the government that oversees New Zealand like the Eye of Sauron, has little faith in its education system to have to resort to the creation of such a law.

 

What ever happened to having your kids learn the Geneva Convention in exchange for playing games with unrealistic portrayals of battles in the last Great War?

 

It would appear that New Zealand has allowed itself, through a series of poorly written and relatively unenforceable laws, to become a country resembling the one in Orwell's 1984. No longer are its citizens liberated to do what they want in the privacy of their own homes for they can now be found guilty of what appears to be a thought-crime.

 

Hey Kiwis, why don't you do something about this?

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

New Zealand har alltid vært ekstremt sære på sine regulasjoner på spill og film. De prøver ikke på å forebygge via skikkelige kontroller av opprettholdning av aldersgrenser, men hopper heller over på kriminalisering. Tyskerene har også noen merkelige lover hvor å drepe en virtuell skapning kan straffes som drap på en virkelig skapning.

 

Verden er egentlig ikke et sykt sted å bo, det er bare de syke menneskenes syke tankegang som ... vel, du skjønner :p

Lenke til kommentar

Er land som har regler som sier at "ting" som skal drepes ikke må ligne mennesker og ikke ha rød blod.. tyskland eller australia mener jeg dt var.

 

 

Ja jeg skjønner den med barn og f.eks GTA.. Men og forby et spill fordi en som er myndig spiller spillet for så og gå ut og drepe en, da er det noe annet en spillet det er noe feil med..

Endret av primlars
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette forslaget så latterlig? Nå er jeg sikkert litt eldre enn snittalderen her inne, jeg er far, og jeg spiller så ofte som jeg har tid. Hvorfor skal ikke foreldrene ha et ansvar for at barn spiller voldelige spill? Jeg ville da aldri i verden satt meg ned å spilt GTA-spillene eller andre voldelige spill foran dattera mi, like lite som jeg setter på Dagsrevyen foran henne. Uansett om dere 14-åringene her inne liker det eller ikke, så er det faktisk et ansvar å være foreldre. Klarer man ikke det ansvaret så bør dermed foreldrene straffes. Saken er egentlig ikke mer komplisert enn dette.

Lenke til kommentar
Hvorfor er dette forslaget så latterlig? Nå er jeg sikkert litt eldre enn snittalderen her inne, jeg er far, og jeg spiller så ofte som jeg har tid. Hvorfor skal ikke foreldrene ha et ansvar for at barn spiller voldelige spill? Jeg ville da aldri i verden satt meg ned å spilt GTA-spillene eller andre voldelige spill foran dattera mi, like lite som jeg setter på Dagsrevyen foran henne. Uansett om dere 14-åringene her inne liker det eller ikke, så er det faktisk et ansvar å være foreldre. Klarer man ikke det ansvaret så bør dermed foreldrene straffes. Saken er egentlig ikke mer komplisert enn dette.

Det virker jo litt idiotisk at foreldrene til en 17-åring kan bli fengslet fordi han/hun får spille GTA, men jeg må si meg enig i at det ikke er så smart å la en 14-åring spille det.

Endret av Sebgun
Lenke til kommentar
Hvorfor er dette forslaget så latterlig? Nå er jeg sikkert litt eldre enn snittalderen her inne, jeg er far, og jeg spiller så ofte som jeg har tid. Hvorfor skal ikke foreldrene ha et ansvar for at barn spiller voldelige spill? Jeg ville da aldri i verden satt meg ned å spilt GTA-spillene eller andre voldelige spill foran dattera mi, like lite som jeg setter på Dagsrevyen foran henne. Uansett om dere 14-åringene her inne liker det eller ikke, så er det faktisk et ansvar å være foreldre. Klarer man ikke det ansvaret så bør dermed foreldrene straffes. Saken er egentlig ikke mer komplisert enn dette.

Du må vel uansett innrømme at det er å ta i med en slik høy bot, + å sende foreldrene til fengsel.

 

En slik straff gjør ingen til en bedre forelder uansett. Ja, de bør ikke la små barn spille gta, men det kan godt hende de lar dem spille pga de ikke gir en dritt om barnet sitt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er dette forslaget så latterlig? Nå er jeg sikkert litt eldre enn snittalderen her inne, jeg er far, og jeg spiller så ofte som jeg har tid. Hvorfor skal ikke foreldrene ha et ansvar for at barn spiller voldelige spill? Jeg ville da aldri i verden satt meg ned å spilt GTA-spillene eller andre voldelige spill foran dattera mi, like lite som jeg setter på Dagsrevyen foran henne. Uansett om dere 14-åringene her inne liker det eller ikke, så er det faktisk et ansvar å være foreldre. Klarer man ikke det ansvaret så bør dermed foreldrene straffes. Saken er egentlig ikke mer komplisert enn dette.

Scenario;

Far hadde spilt litt GTA men skulle ut i butikken for å handle inn noe. I mellom tiden finner pjokken på åtte år ut av kontrollen som ligger der, og spillet står fortsatt på men på pause. Guttungen er kjent med de "grunnleggende" delene av et spill og trykker på "Start". Ungen ser han kjører bil og har spilt NFS tidligere så han vet hvordan man kjører/styrer. Han prøver først å følge veiene, men når han ser at det er vanskeligere å svinge her enn i NFS sklir bilen over noen mennesker som sto på et fortau. Denne tv'n står slik at den er lett synlig fra et gate-vindu, og en fra de lokale myndighetene gikk igjennom nabolaget slik de lokale myndighetene gjerne gjør, og legger merke til at det er en unge som får disse hendelsene til å skje.

 

Far har ikke så veldig god råd, men må betale for dette, så de setter ham i fengsel. Ubetinget. Ungen får noen hyggelige dager på barnehjem og alt er takket være denne (i mine øyne) poengløse loven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...