Gå til innhold

Gjett retrospillet-leken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp.

 

Jeg synes Rick Dangerous er et godt eksempel på forskjellen mellom den tids og dagens tankegang når det gjelder lengden/varigheten på spill. Rick Dangerous var i praksis ikke mulig å komme gjennom på første spilling. Spillet hadde feller plassert på masse rare steder det var umulig å vite om før du hadde dødd av dem minst en gang. I tillegg måtte du flere ganger gjøre såkalte "leaps of faith" der man hopper utfor et sted der man ikke kan se bunnen før man har falt et stykke ( og det er for sent å endre retning ). Som om ikke det var nok, så hadde man bare 3-4 liv ( med mulighet for å få flere ved å sanke en viss mengde poeng eller andre ting ) og ingen continue-mulighet.

 

Så var spillene vanskeligere før? Tja, vet ikke helt. Kanskje bare vanskelige på en annen måte.

 

Men dette ble jo litt off-topic kanskje :p Din tur til å poste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...