Gå til innhold

Gjett retrospillet-leken


Anbefalte innlegg

Husker jeg var overlykkelig når jeg fikk Countdown to Doomsday og en svær kladd med 512 (KB) RAM til bursdagen min.

Jeg fikk aldri spillt Matrix Cubed av en eller annen grunn... Dette høres ut som en jobb for DOSBOX :)

 

Neste oppgave blir litt annerledes. Her er det navnet på utvikleren jeg er ute etter. Bildet er et sammensurium av diverse ingame- og box-art.

 

post-147-1096221561_thumb.jpg

Endret av Rata
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trivia er bra for sjelslivet. Det gir bedre magebalanse og styrker immunforsvaret.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg har spillt spillet Dekar postet. Mener å huske at det noe slags lavbudsjett/freeware spill som kom ut på PC. Unntatt den rosa singleten, den hadde jeg klart å fortrenge. Ligner litt på Groundskeeper Willie i grunn...

Lenke til kommentar
Trivia er bra for sjelslivet. Det gir bedre magebalanse og styrker immunforsvaret.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg har spillt spillet Dekar postet. Mener å huske at det noe slags lavbudsjett/freeware spill som kom ut på PC. Unntatt den rosa singleten, den hadde jeg klart å fortrenge. Ligner litt på Groundskeeper Willie i grunn...

 

Ikke så veldig lett nei. Jeg spilte det for første gang på Amiga 500, da en demo-versjon fulgte med på en Amiga Power coverdisk.

 

Ok da, jeg vet den er vanskelig så jeg kan røpe den med en gang:

 

The Adventures of Maddog Williams in the Dungeons of Duridian

 

:)

 

Jeg fant nettopp ut at utvikleren Game Crafters deler ut PC-versjonen gratis på sida si her:

 

http://www.gamecrafters.com/gamecrafters/maddog/

 

Bare å laste ned og spille med dosbox. :)

Lenke til kommentar
The Black Cauldron er riktig ja. Er basert på Disney sin tegnefilm av samme navn, regissert av Tim Burton og trukket tilbake da den var litt for skummel for barn. Litt trivia der bare :)

 

Den din tror jeg ikke jeg har sett før

 

Nå var det ikke Tim Burton som regisserte The Black Cauldron, han jobbet riktignok som concept artist på filmen dog.

Ikke ble filmen trukket tilbake heller, det ble dog fjernet noen "skummle" scener.

Ska en først fortelle trivia om en film så kan en nå sjekke om den stemmer først.

 

http://www.imdb.com/title/tt0088814/

Endret av Santar
Lenke til kommentar
Nå var det ikke Tim Burton som regisserte The Black Cauldron, han jobbet riktignok som concept artist på filmen dog.

Ikke ble filmen trukket tilbake heller, det ble dog fjernet noen "skummle" scener.

Ska en først fortelle trivia om en film så kan en nå sjekke om den stemmer først.

 

http://www.imdb.com/title/tt0088814/

Hmm... må visst gjøre full retrett på den da. :( Det var slik jeg hadde hørt det, og så har jeg aldri sjekket opp hvorvidt det stemte. Får bare beklage og håper det ikke etterlot evige arr på sjelene deres :p

Lenke til kommentar
Et eller annet Dragon's Lair hvertfall. Ser litt for høyoppløselig ut til å være de gamle Amiga-versjonene.

 

Riktig. Det er Dragon's Lair på det orginale Cinematronic-kabinettet fra 1983.

 

Edit: My bad. Bildet jeg postet er fra Dragon's Lair 2: Time Warp (som ble påbegynt i 1983, men gitt ut først i 1991. Men, svaret er riktig uansett.

 

Skjul
Dette bildet er ikke en del av konkurransen

dl2.jpg

Endret av Rata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...