Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Jeg preferer alltid regulære kontrollere i bilspill, og jeg kan langt i fra kalle meg en casual gamer i bilspill. Mulig det ligger trening bak det, eller det er meg det er noe feil med, men jeg kjører alltid mye bedre med håndkontroller. Når jeg kjørte sammen med flere av verdens beste i PGR3, kjørte alle med håndkontrollere, ingen satt med noe superpresist ratt og pedal-utstyr til to tusen kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen virkelig her inne som har det gøy med å spille med vanlig kontroller i Forza? Synes det blir for casual. Og mitt 360 er ratt er så si ødelagt så Forza 3 blir nok drøyet litt, surt mener jeg...

 

Synes bare at PGR4 og Dirt 2 ser mye bedre grafiskt en Forza 3

Speler bilspel med ratt og vanleg kontroll. Kosar meg uansett.

PGR4? Dirt2? Temmeleg subjektivt. Eg er av akkurat motsatt meining.

 

 

Sikta ikkje til deg når eg ba folk diskutere FM3.

Lenke til kommentar
Er det noen virkelig her inne som har det gøy med å spille med vanlig kontroller i Forza? Synes det blir for casual.

 

Om du sitter å spiller med ditt G25 ratt med autobreak, ingen skade, og alt annet av hjelpemiddler man kan prokke på er du ikke mer "hardcore" enn en som sitter med en vanlig kontroller å justerer camber, dekktrykk og alt annet som finnes for å forbedre rundetiden med noen tiendeler.

Lenke til kommentar
Er det noen virkelig her inne som har det gøy med å spille med vanlig kontroller i Forza? Synes det blir for casual.

 

Om du sitter å spiller med ditt G25 ratt med autobreak, ingen skade, og alt annet av hjelpemiddler man kan prokke på er du ikke mer "hardcore" enn en som sitter med en vanlig kontroller å justerer camber, dekktrykk og alt annet som finnes for å forbedre rundetiden med noen tiendeler.

 

Kan ikke spille med rattet på 360 Keelr, trodde du viste at 360 ikke støttet G25, hadde vært nice viss det gjorde det, hadde vært episk med G25 i Forza 3!!. Har aldri på auto brems osv, tar alltid av alt hjelpemidler i alle bilspill til PS3/PC for å få mest mulig realistisk kjøreopplevelse :)

Lenke til kommentar
Episk med G25? hehe, tror du trenger å besøke Fanatec så slutter du å si slike tøysete ting. ;)
Nei nå får du gi deg med slike tøysete ting. Fantec er bedre på noen punkter og G25 er bedre på noen punkter, i tillegg koster den gode utgaven av Fantec Porsche rattet mye mer og er kun tilgjengelig i 2000 eksemplarer. Lykke til med å skaffe ett om du har 3-4k til overs.

 

G25 får vi desverre aldri til 360(synd for meg og flere andre) pga. lisenskostnader MS krever for å løsgi kretskortinformasjon og gjøre det kompatibelt med 360 plattformen. Trist for alle G25 eiere som gleder seg til FM3. Men de som har begge konsoller får den herlige GT5 tittelen å glede seg over. Samt ikke glem alle de flotte titlene som kommer på PC.

 

FM3 ser bra ut men var det ikke flere som reagerte på traileren "where dreams are driven" ved at grafikken ser meget gammel ut i starten og bedrer seg etterhvert? Jeg håper det ikke er så store variasjoner i spillet men at dette var en "trough times" presentasjon. Uansett rart at ingen andre reagerte på det men bare sier "fett, fett ass".

 

Ellers tåpelig å referere til GT5P som "en demo man betaler for". At FM3 har bedre fysikk enn GT5 er så far stretched at jeg regner med vi ikke får noen detaljerte argumenter på det utsagnet.

 

Dirt2 er meget flott grafisk, men det er et arcade spill. Hverken FM3 eller GT5 har det som hovedmål.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar
Episk med G25? hehe, tror du trenger å besøke Fanatec så slutter du å si slike tøysete ting. ;)
Nei nå får du gi deg med slike tøysete ting. Fantec er bedre på noen punkter og G25 er bedre på noen punkter, i tillegg koster den gode utgaven av Fantec Porsche rattet mye mer og er kun tilgjengelig i 2000 eksemplarer. Lykke til med å skaffe ett om du har 3-4k til overs.

 

G25 får vi desverre aldri til 360(synd for meg og flere andre) pga. lisenskostnader MS krever for å løsgi kretskortinformasjon og gjøre det kompatibelt med 360 plattformen. Trist for alle G25 eiere som gleder seg til FM3. Men de som har begge konsoller får den herlige GT5 tittelen å glede seg over. Samt ikke glem alle de flotte titlene som kommer på PC.

 

FM3 ser bra ut men var det ikke flere som reagerte på traileren "where dreams are driven" ved at grafikken ser meget gammel ut i starten og bedrer seg etterhvert? Jeg håper det ikke er så store variasjoner i spillet men at dette var en "trough times" presentasjon. Uansett rart at ingen andre reagerte på det men bare sier "fett, fett ass".

 

Ellers tåpelig å referere til GT5P som "en demo man betaler for". At FM3 har bedre fysikk enn GT5 er så far stretched at jeg regner med vi ikke får noen detaljerte argumenter på det utsagnet.

 

Dirt2 er meget flott grafisk, men det er et arcade spill. Hverken FM3 eller GT5 har det som hovedmål.

 

 

Fanatec samarbeider med Turn 10 og er den "offisielle" ratt-leverandøren for bruk med Forza Motorsport 3 og jeg kan garantere at det ikke blir noen begrensning i produksjonen. Vil gjerne vite hva som er bedre, med unntak av montering av girkspaken, på et G25 enn Fanatecs ratt?

Når det gjelder lisenser så stemmer det at det kreves en lisens fra MS for å utvikle utstyr til 360en, i likhet med en rekke andre ting. Utstyr for bruk på PS3 er ofte trådløse via Bluetooth og må dermed betale lisens til Bluetooth SIG. Det er helt opp til Logitech å gjøre rattene kompatible. Fanatec har 3-4 forskjellige ratt / pakker som er kompatible med både 360, PS3 og PC i samme produkt så det er absolutt mulig. Ser at Logitech ikke har 360-støtte på G27 heller, men at de ekskluderer 20 millioner konsollbrukere er vel mer et problem for Logitech enn noen andre.

 

Om GT5:P så sier PS3-fans at er et fullspill når noen krangler på prisen og at det er en demo når det klages på funksjonene... Fysikken kan vi ikke si så mye om siden ingen av spillene er i butikken. Men i sammenligningstester har FM2 scoret bedre på fysikk enn GT5:P så det kan virke som Forza vil bli råere på fysikksimulering. Turn 10 sier de har jobbet mye med fysikken og jobbet mye med dekkene. Blant annet er de nå deformerbare (de flekser og "ruller over seg selv" i svingene). Fysikken simuleres på 360Hz. Det høres ut som de har fokusert mye på det og at de har gjort mange steg framover fra FM2 så om GT5 skal slå den må de ha jobbet hardt. Vi finner vel ut om 4 til 7 mnd.

Lenke til kommentar
Fanatec samarbeider med Turn 10 og er den "offisielle" ratt-leverandøren for bruk med Forza Motorsport 3 og jeg kan garantere at det ikke blir noen begrensning i produksjonen.
Så du sier at toppmodellen som ble begrenset til 2000 produserte ratt for å være ekslusivt vil åpnes for mer produksjon? Har du noen kilder til dette, eller er du dårlig informert?

 

Fanatec har 3-4 forskjellige ratt / pakker som er kompatible med både 360, PS3 og PC i samme produkt så det er absolutt mulig. Ser at Logitech ikke har 360-støtte på G27 heller, men at de ekskluderer 20 millioner konsollbrukere er vel mer et problem for Logitech enn noen andre.
Hvilke priser var nevnt på Fantec sine ratt som evt. overgår G25 såvidt i kvalitet og er kompatible med alle plattformer? Hmm da virker det ikke som om lisenspriser er så ubetydlige for å lansere et ratt i markedet til en spiselig pris.

 

Om GT5:P så sier PS3-fans at er et fullspill når noen krangler på prisen og at det er en demo når det klages på funksjonene...
Det er en Prolog og ikke en demo, det er kun 360 fantaster som klarer å vri dette til alt mulig rart. Det er hva det er, enkelt og greit. En redusert versjon av whats to come.

 

Fysikken kan vi ikke si så mye om siden ingen av spillene er i butikken. Men i sammenligningstester har FM2 scoret bedre på fysikk enn GT5:P så det kan virke som Forza vil bli råere på fysikksimulering.
Er meget interessert i tester eller kilder på dette?

 

Turn 10 sier de har jobbet mye med fysikken og jobbet mye med dekkene. Blant annet er de nå deformerbare (de flekser og "ruller over seg selv" i svingene). Fysikken simuleres på 360Hz.
Dette er ikke noe nytt og de er vel ikke først ute med dette i sjangeren, men helt topp at FM3 får det og det er jo ikke uten grunn at man gleder seg. Det som er viktig er at dekkdeformering og fleksing får større innvirkning på kjøreegenskapene og slitasje.

 

Det høres ut som de har fokusert mye på det og at de har gjort mange steg framover fra FM2 så om GT5 skal slå den må de ha jobbet hardt. Vi finner vel ut om 4 til 7 mnd.
Jeg tror ikke noen av disse titlene vil banke den andre ned i støvelen, men det blir interessant å se de faktiske forskjeller om en uavhengig side kan foreta en objektiv gjennomgang.

 

En fordel FM3 vil ha er at de vil få mer tid til patcher og feilrettinger samt. evt. tilleggsinnhold før GT5 lanseres, men det kan ikke holdes mot noen og gir oss bare mer bilglede før GT5 kommer.

 

 

EDIT

Siden all FM3 ekspertise og glød er samlet her. Kan noen svare på hvor mange biler som er remodellert for FM3 med fire til tidobling i polygonantall og hvor mange som hentes rått fra FM2 uten remodellering?

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Er omlag 400 bilar i spelet. Alle har in-car view med fullt dashboard etc. Eg har i den samanhengen vanskeleg for å tru at dei berre "hentar" bilar rett ifrå 2'aren. Det som har blitt sagt er vel at om lag alle bilane ifrå 2'aren vil væra med i spelet, pluss mange fleire. Usikker på akkurat det.

 

Lurar på om du har ei kjelde på at dei kopierar bilane frå 2'aren utan å gjere noko med dei? Eller, berre spekulerar du?

 

Blir ganske snodig å køyre ein bil med in-car view som ser fantastisk ut, og ei utside som ser ut som om det er - ja - henta frå eit snart 3 år gammalt spel.

 

Eg har diverre ingen kjelder på mine tankar rundt dette.

 

 

Elles, eit par bilete eg snubla over på Forzacentral:

474947.jpeg

Photo mode trur eg.

 

474948.jpeg

Off screen bilete av in-car view. Ser kanonbra ut! :-)

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...