Gå til innhold

Midlertidig "Mine innlegg" og Google-søk er på plass!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg opplever et litt småirriterende problem. Jeg går til Mine Innlegg og ser at det er ’Nye Poster’ i flere tråder, bl.a der jeg har siste post. Så jeg klikker på disse på nytt og går tilbake til Mine Innlegg. Ikonene er nå endret til ’Ingen Nye Poster’ for disse trådene, men lukker jeg nettleseren og åpner den og Mine Innlegg på nytt igjen, da er jammen disse ikonene endret tilbake til ’Nye Poster’ på tross av at det ikke har kommet noen nye poster.

 

Dette ble ganske kronglete formulert, men jeg håper dere forstår. Er det flere som opplever dette?

 

ja, vi opplever det alle sammen. Jeg har prøvd å forklare det tidliger, husker ikke helt om det var denne tråden..

 

Problemet er rett og slett at IP.Board bruken en cookie som mellomlager for leste kategorier. I stedet for å oppdatere hvilke tråder som er lest pr. bruker med én gang, så puttes altså informasjonen i en cookie i din nettleser. Av en eller annen grunn så har IP.Board bedt nettleseren om å slette denne cookien hver gang nettleseren lukkes.

 

På diskusjon.no gikk Ueland inn og endret koden fra IP.Board. Om han gjorde så cookien ikke blir slettet (enkel jobb, tar to minutter å fikse), eller om han endret slik at info om leste tråder blir skrevet direkte til databasen husker jeg ikke. Men han beskrev løsningen i en eller annen tråd på diskusjon.no iallefall.

 

Jeg har etterhvert sett mange bugs fra IP.Board som aldri blir fikset fra de, og jeg regner derfor ikke med at vi vil se noen løsning heller med det første... Det skal jo også sies at "mine innlegg" ikke er noen funksjon som IP.Board i utgangspunktet tilbyr.... Så vi får håpe at drivftsmiljøet til forum.gamer.no tar tak i problemet :-)

Lenke til kommentar

Mine innlegg funker ikke... Får:

 

Board Message

 

Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

The error returned was:

 

The member name you chose to filter by cannot be found, please go back and try again.

 

Kan det være ™ i navnet mitt?

Lenke til kommentar

Klikk "søk" -> "flere alternativer" -> oppgi brukernavn og "match exact name".

 

Joda, litt tungvindt, men det funker. Du får neppe til å sende med -tegnet i GET, så eneste løsning blir å opprette en side som poster data for deg. Og ja, det gjorde jeg like gjerne: http://gamer.qualbeen.net/index2.php (skriv inn iceman, altså uten TM - du vil få noen ekstra treff though)

 

EDIT: brukeren iceman har kun ett eneste innlegg, så vil nok tro url'en min funker i overkant godt :-)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Søren! Noen oppdaget det før det ble rettet :_(

 

Det kommer av at jeg har oppdatert språkfilene på disk i kveld og fått lagt inn referansen til Mine innlegg, men ettersom jeg ikke styrer med forumet til vanlig så får jeg ikke oppdatert skinnet -- hvor begge referansene ligger.

 

Det fikses så fort en av de andre forumadministratorene er på plass, så bare hold pølsa i brødet til i morgen tidlig!

Lenke til kommentar

Dagens mest opplagte svar:

 

Mer enn du aner!

 

Når det gjelder ting med selve siten, så prøver jeg å følge opp endringer og sånt via Twitter-kontoen vår. Følg med på den, så får du et visst inntrykk av hva som endres uten at du nødvendigvis har lagt merke til det :-)

 

På forumet skjer det definitivt også en del, men det kan nok TSP svare bedre på enn meg!

Lenke til kommentar

Jeg leser til stadighet på Twitteren deres, men jeg får et inntrykk av at det er en hel del mer jobb enn det det skrives om der også. Jeg har absolutt ingen tvil om at dere gjør en ganske stor jobb, og at en stor del av den igjen foregår rett under - og foran - nesene våre, men de legger vi ikke merke til med en gang som regel, og det er derfor jeg lurer litt på dette.

 

Hadde det vært mulig med noen eksempler på ting som er gjort "foran nesene våre"?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...