Gå til innhold

Midlertidig "Mine innlegg" og Google-søk er på plass!


Anbefalte innlegg

Av ting som er gjort i løpet av de siste dagene:

* Vi gjør nå dynamisk skalering av overskriftene på forsiden -- dvs, dersom overskriften går over to linjer eller fler, så prøver vi gradvis å dra ned størrelsen på den fram til den passer inn på en linje. I går kveld ble det også lagt til for de mellomstore boksene nede på venstre side.

* Vi har begynt å servere ut jQuery som en del av requestene våre; dette kom som en del av det over, men er også ment for videre bygging av features. I den sammenhengen har vi også nå begynt å komprimere innholdet vi serverer ut, slik at det nå bare tar ~30% av tidligere størrelse ved levering.

* Vi gjør nå eksplisitt caching av alle statiske ressurser, sånn at browseren din ikke skal trenge å laste ned CSS/Javascript/etc. ved forespørsler. Vi løser dette ved å be browseren din om å cache ting i et par år framover, og så sette inn siste revisjonstall i lenka (hvis du ser på toppen av kildekoden på Gamer.no, så er det en referanse til main.css som har et versjonsnummer bak seg). Dersom versjonstallet endrer seg, så laster browseren innholdet på nytt, og ergo, så får vi ut endringer mye raskere enn det vi gjorde før (alle "det ser rart ut hos meg helt til jeg trykket shift-f5" bør være borte som en følge av det, bortsett fra når det skjer helt sære feil).

* Vi har lagt til to former for relativ tidsangivelse; på artiklene bruker vi "I dag" og "I går", mens vi på Twitter-feeden bruker en mer oppløst form med "for to dager siden", etc.

 

Ikke i det siste, men et eksempel på en knøttliten detalj som vi aldri nevnte:

* Vi snek inn en >> på slutten av Twitter-elementene i en liten overgang rett etter designet ble lansert for å kunne ev. følge svar og sånt tilbake til startpunktet.

 

I tillegg er det veldig, veldig mye som aldri blir synlig utad, ettersom det er i administrasjonsverktøyet vi bruker for å levere innholdet og som gjør jobben enklere for de som skriver artikler.

 

Men dette er litt på siden av hva denne tråden er ment til, så jeg avslutter tråden der. Du kan ev. ta direkte kontakt med meg på Twitter eller via en PM; det første gir nok raskere svar enn det siste.

Endret av fiskfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...