Gå til innhold

"Mine innlegg" er ikke her, vi er klar over det! ;) [delvis løst]


Anbefalte innlegg

Hei. Om du er en av dem som lurer på hvorfor vi ikke har en "Mine innlegg"-funksjon som det for eksempel er på Diskusjon.no, les videre.

 

Dette forumet og Diskusjon.no er bygd på Invision Power Board. Forkortet IPB. Dette står Invision Power Services bak. Hvor enn utrolig det høres ut er ikke en funksjon som "Mine innlegg" tilgjengelig i IPB. Det er foreslått for dem flere ganger, men de forstår tydeligvis ikke genialiteten i forslaget.

 

Funksjonen "Mine innlegg" på Diskusjon.no er det Ueland som står bak. Ueland står bak ganske mye av den spesielle funksjonaliteten man finner på Diskusjon.no i forhold til andre IPB-baserte fora.

 

Koden er Edda Media sin eiendom - de eier Diskusjon.no - og er derfor ikke noe Ueland kan dele.

 

Det er med andre ord noe vi må tak i fra noen andre eller lage selv.

 

Mine PHP-kunnskaper strekker seg dessverre ikke langt nok per dags dato til å lage denne funksjonaliteten. Vi får sette vår lit til de som drifter og lager systemet til Gamer.no. Men de er nå veldig opptatt med å få til et fungerende Gamer.no som er i tipp-topp-stand! ;)

 

Vi håper derfor på forståelse for at "Mine innlegg" derfor ikke finnes på dette forumet - og vi ikke vet når funksjonaliteten kommer på plass.

 

 

I mellomtiden kan dere benytte dere av en mer tungvint måte;

 

1. Gå på søk

2. Trykk videre til avansert søk

3. La feltet "Search by Keywords" være blankt og skriv inn ditt brukernavn i "Filter by Member Name (optional)"

4. Sørg for at "Search where" er satt til "All forums"

5. Sørg for at "Result Type" er satt til "Show results as topics".

6. Klikk "Perform Search".

* Du kan bokmerke søket når du får resultatet, (url kan f.eks. være: "forum.gamer.no/index.php?act=Search&CODE=show&searchid=4dec7c81d2da0e838480fa0ade21a96f&search_in=posts&result_type=topics&highlite=%2B men dette bokmerket vil etter en stund ikke lenger fungere. Dette fordi det lagrede søket etterhvert vil forsvinne ut av databasen - uavhengig av hvor aktivt det brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Mine innlegg" var en kjempeflott funksjon som jeg likte godt i den lille stunden jeg var i diskusjon.no

 

Håper dere etterhvert når dere er fornøyde med siden, prøver å finne på en slik kode som gjør det mulig :)

Men selvfølgelig ingen stress. Vil heller ha en bra side, enn en bra funksjon.

 

Keep up the good work!

 

Nesumar

Lenke til kommentar

løft hodet, og klikk deg inn. Bugs kan sendes på PM til meg.. (PS: utviklet i løpet av en liten halvtime ~ time, uten gamer.nos samtykke.

 

@gormers: ja, det har du muligens rett i... Også håper jeg den ikke trigger poster hvor andre har skrevet inn ditt brukernavn

 

EDIT: har nå korrigert litt; den søkte tidligere etter innhold i post istedenfor nick til person som skrev innlegget :blush:

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opera og Firefox-brukere har mulighet til å gi "nøkkelord" til ett bokmerke, og på den måten havne på ønsket side. Så jeg oppfordrer folk til å lage et bokmerke til http://gamer.qualbeen.net/ og gi den et fornuftig (men kort) navn, f.eks. "forum", "game", etc. På den måten trenger man bare å skrive inn det navnet i adresselinja, og voilà, så har du "dine innlegg". ;) (Hurtigtast for å komme til adresselinja: ctrl+L (eple+L på mac).)

 

Godt mulig at også Safari og Internet Explorer har mulighet til lignende funksjonalitet, men det kjenner jeg ikke til.

 

Har forresten undersøkt litt, og dette søket tar også med tråder du selv oppretter! Så alle tråder hvor det er <30 dager siden du postet noe, skal bli med ;)

NB: det kan ta noen sekunder før din nyeste post vises, pga. caching i IPB.

Lenke til kommentar

ja, det har jeg gjort Mokko. Hvis du lurer på "reset" gjør, så er det jo ikke værre enn å klikke på den ;) (Ok da, den fjerner auto-redirect)

 

Stryk det jeg sa i stad. Dette funker bra hos meg nå^^ Vil påstå at det ikke var slik når jeg posta da.
EDIT: har nå korrigert litt; den søkte tidligere etter innhold i post istedenfor nick til person som skrev innlegget :blush:
Lenke til kommentar

Som en liten oppfølger til bokmerkingen: Jeg tok akkurat å la inn "mine innlegg"-url'en i speeddial i Opera. Så nå trenger jeg bare å trykke CTRL+6 for å hoppe rett til mine innlegg. Desverre har jeg stilt inn nettleseren til å åpne speeddial-siden i ny tab, men de som har standard-instillinger vil slippe ny fane, samt ha siten ett tastetrykk unna :-)

 

Hvis de som drifter forumet tok bort den dumme "vent bittelitt"-bedskjeden, så ville det blitt skikkelig sweet :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...