Gå til innhold

Ny kraft PC av de skjeldne. Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tid for en liten oppdatering:)

Handling fra MPX, PSdata og microplex (gruer meg til frakten fra microplex.. kan ikke bli billig=( )

 

[*]Pentium 4 2.6GHz 800MHz QPB (mpx, 2.056,-)

[*]ASUS P4P800/DELUXE (mpx, 1.391,-)

[*]Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3500 433MHz (psdata, 1.420,-)

[*]Sapphire Radeon 9800PRO 128MB (mpx, 3.890,-)

[*]Western Digital 36.6GB S-ATA 10.000RPM (mpx, 1.355,-)

[*]Western Digital 200.0GB 8MB cache (psdata, 1.795,-)

[*]LianLi PC6085 (microplex, 1.599,-)

[*]Lepont strømforsyning, 370W (microplex, 599,-)

[*]2x NoiseControl drevramme, "NoVibes" (microplex, 484,-)

[*]Zalman GPU-kjøler, Heatpipe (microplex, 264,-)

[*]Nec DVD-brenner ND-1300A DVD+R/+RW og DVD-R/-RW (psdata, 1.995)

[*]Sony Diskettstasjon (mpx, 135,- :o )

Totalt: 16.998,- + evt. 1000,- frakt.

 

Men da får jeg ikke akvariumet til LianLi kabinettet=(

Hadde lyst på det:)

Uansett, har slengt på større backup hdd, enda en NoVibes, kraftigere strømmforsyning og en heatpipe til Radeon9800:)

 

Ser helt fint ut dette,du har rettet på rammen ser jeg og det er bra da det er nesten en selvfølge og kjøre dual på disse kortene, den stforsyningen du hadde i ditt første valg er meget bra i tillegg er den lydløs,bruker den selv. Så var det hovedkortet , dette er jeg litt skeptisk til da jeg har sett at mange har hatt problemer med det, har selv nylig hatt to asus p4c800 deluxe kort oppe og fikk ingen av dem til å funke, dette sier jeg ikke fordi jeg har abit jeg sier det jeg har erfart. hadde tidligere asus pe kort og det funka/funker meget bra (står nå i reserve maskinen)

Lenke til kommentar

Takk for inspill snekker`n:) har ventet på det!

 

Uansett går jeg nok for Asus kortet... rikt med funksjoner, og PAT teknologi, som vistnok bare skal finnes i dyrere i875 chipset.

 

Kjøre med fortron/source strømmforsyning jeg da.. 350W holder lenge:)

Kvaliteten på den strømmforsyninga er vel en av de bedre?!

 

Hvem vil ha hovedkortet og + 256MB DDR PC2100 ram? 500,-

En asus cd-brenner 40x24x40x til salgs for 100,- også:)

DVD-spilleren går for 200,-

Audigy player "bulk", også 200,-

Chieftech Maxi tower m/psu og 2 kabinettvifter fra enermarx.. 500,-

 

Evt. alt samlet, full pakke (hovedkort, prosessor, minne, geforce kort, harddisker, kabinett osv), 4500,-.

4000 til nøds..

 

edit: hdd'ene er fulle av diverse "godteri";)

Image av harddisken rett etter instalering av win2k på denne marskinen følger også med.. "formatering på 5minutter" :D

Bor i ski, rett uttafor oslo, så det er bare å komme å hente om du bor nærme! Just send me a p:)

Lenke til kommentar
kanskje legge på 50kr og kjøpe dual ram?

med det hk så kan du kjøpe dual en gang til hvis nødvendig med tanke på at det er 4 minnekanaler

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details

 

Ellers så ser resten greit ut :)

 

Du vet at man ikke trenger såkalt "dual" RAM for å kjøre i såkalt "dual mode"? Det er bare matchede brikker, slik at ikke den ene, skal holde den andre, og dermed klokkinga tilbake.

 

 

Men til topic-starter:

 

Kan du ikke kjøpe et LePont kabinett i stedenfor, og så kan du si meg hva du syntes om det, før jeg bestemmer meg? :)

Lenke til kommentar
kanskje legge på 50kr og kjøpe dual ram?

med det hk så kan du kjøpe dual en gang til hvis nødvendig med tanke på at det er 4 minnekanaler

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details

 

Ellers så ser resten greit ut :)

 

Du vet at man ikke trenger såkalt "dual" RAM for å kjøre i såkalt "dual mode"? Det er bare matchede brikker, slik at ikke den ene, skal holde den andre, og dermed klokkinga tilbake.

 

 

Men til topic-starter:

Jeg vet det ja, du sparer tross alt 6 kroner på å kjøpe dual pack på psdata :p

Så jeg tenkte at, hvorfor ikke kjøpe dual pack og spare 6 kroner og kjøre dual, det kan jo fint settes inn et par til, de fleste trenger ikke mer enn 1GB ram for øyeblikket uansett :)

Lenke til kommentar

gå for denne rammen her heller.

 

Corsair twinX 3700 nok 3271

eller tilsvarende geil brikke.

les test av geil 3500 på ocshoot.no

der konkluderer de med at den ikke liker stramme minne instillinger. De testene jeg har lest om twinx modulene har vist bedre resultater.

I testen ble geil brikken slått flere ganger av en twinmos pc3200.

 

Så kjøper du en god stillegående kjøler fra microplex og klokker godt over 3 ghz .f.eks Zalman CNPS 7000-Cu eller AlCu versjonen.

Lenke til kommentar
kanskje legge på 50kr og kjøpe dual ram?

med det hk så kan du kjøpe dual en gang til hvis nødvendig med tanke på at det er 4 minnekanaler

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details

 

Ellers så ser resten greit ut :)

 

Du vet at man ikke trenger såkalt "dual" RAM for å kjøre i såkalt "dual mode"? Det er bare matchede brikker, slik at ikke den ene, skal holde den andre, og dermed klokkinga tilbake.

 

 

Men til topic-starter:

Jeg vet det ja, du sparer tross alt 6 kroner på å kjøpe dual pack på psdata :p

Så jeg tenkte at, hvorfor ikke kjøpe dual pack og spare 6 kroner og kjøre dual, det kan jo fint settes inn et par til, de fleste trenger ikke mer enn 1GB ram for øyeblikket uansett :)

 

 

6 kroner, 50 kroner? billigere, dyrere? :shrug:

Lenke til kommentar
6 kroner, 50 kroner? billigere, dyrere?  :shrug:

1x512 Geil = 1358,-

2x256 (et sett) = 1420,-

2x256 (hver for seg) = 713x2 = 1426

 

1x512 koster 62,- mindre enn 2x256 settet

2x256 settet koster 6,- mindre enn 2x256 hver for seg

 

Edit: misforstår som bare det idag jeg :p

Lenke til kommentar
Stoler mer på testen til Snekker`n jeg da, av den grunnen av at han mest sannsynlig ikke har blitt bestukket av noen for å ta den testen, men.

Uansett hvor mye du vil så kan du aldri stole på en test alene, legg fram noen tester som har denne konklusjonen så skal jeg tro deg  :smile:

 

Edit: misforsto litt :)

 

 

Problemet med testen er at han ikke bruker sammeminne instillingene når han tester brikkene. Tester av slike super brikker bør kjøres konsekvent på 2-6-2-2 når brikker skal sammenlignes. Det hjelper lite med noen ekstra mhz viss det går på bekostning av minneinnstillingene.

PS. jeg tror karene på ocshoot er seriøse og tar imot bestikkelser. De er minst like bra som overklokking.no (som har gått fra å teste kjølere til å nesten bare teste kabinett og styling duppeditter.)

Dessuten har de norges beste kjølepasta roundup.

 

gidder ikke finne fram tester, google kan du bruke selv.

Lenke til kommentar

Jeg skrudde i hop en PC på sist fredag.

 

Som følger

  • Antec Sonata kabinett (lekkert svart, med 380 W Antec True Power)

ASUS P4P800 DeLuxe

Intel P4 2.6 800 FSB

2*256 Twinmos m/Winbond

Sony DVD-ROM

NEC ND-1300

Sapphire Radeon 9700

Pinnacle PCTVPro

Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA 160GB

 

+ noe jeg hadde fra før

Dessverre funka ikke grafikkortet - har vist vært problemer med HK og ATI 9500 og 9700. Men hvor feilen er -vet ikke jeg. Kortet hadde rett revisjon. Er returnert. Men mitt gamle GeForce 3 TI 200 fungerte som bare det.

 

Antec kabinettet har 12 cm stillegående vifte. Boxed vifta går på 1950 omdr (stilt i bios). CPU temp akkurat nå 30C, MB 31C. Har klokka kortet til 3 Ghz. Temp etter 30 min med Burn-in-Wizard (SiSoft Sandra) ble ca 45C på CPU og 36C på MB. Nyeste BIOS. Romtemperatur 26 - 28 grader (svett)

 

Så jeg har ikke opplevd problemer med ASUS P4P800 DeLuxe på ca 1 uke. Maskina har stått på 12 - 18 timer om dagen, dekoda video, laga video, programmering og litt spill. Litt av en overgang fra min Pentium II 450 MHz maskin.

 

Konklusjon - gå for oppsettet ditt. Jeg er i alle fall fornøyd med innmaten. Eventuelt kan du velge Antec True Power 380W. Meget bra strømforsyning.

 

NB! Alle strømforsyninger har ikke overgang mellom 4 pins strømkontakt og S-ATA strømkontakt. Er heller ikke med HK.

Lenke til kommentar

hei du!

dette ser da veldig bra ut.. men trur ikke 3ghz blir noe problem...

jeg har nå P4 2.4C (PC800) som nå kjører dønn stabilt på 3ghz!! har dog DDR400 minne fra Crucial (en 256 brikke) men holder i massevis.. bruker også et Abit IS7-E hk!! skal ha en DD400 brikke til :)

men gå for det oppsettet du har du! du får mye pc for 18000 idag :) hehe

Lenke til kommentar
Dessverre funka ikke grafikkortet - har vist vært problemer med HK og ATI 9500 og 9700. Men hvor feilen er -vet ikke jeg. Kortet hadde rett revisjon. Er returnert. Men mitt gamle GeForce 3 TI 200 fungerte som bare det.

Sjekk denne linken.

Test av ASUS P4P800.. les midt på siden.. står hva problemet er der:)

 

Antec kabinettet har 12 cm stillegående vifte. Boxed vifta går på 1950 omdr (stilt i bios). CPU temp akkurat nå 30C, MB 31C. Har klokka kortet til 3 Ghz. Temp etter 30 min med Burn-in-Wizard (SiSoft Sandra) ble ca 45C på CPU og 36C på MB. Nyeste BIOS. Romtemperatur 26 - 28 grader (svett)

Yup.. Derfor skal jeg ha P4.. klokker bra, og holder en lav temperatur..

 

Så jeg har ikke opplevd problemer med ASUS P4P800 DeLuxe på ca 1 uke. Maskina har stått på 12 - 18 timer om dagen, dekoda video, laga video, programmering og litt spill.

PC'n min pleier å være på omtrent like lenge av gangen.. ofte opp til flere dager i strekk.. Greit med et stabilt system da..

Windows 2000+Intel=Rock solid!

Vet at amd sikkert er like stabilt.. men men..

 

Konklusjon - gå for oppsettet ditt. Jeg er i alle fall fornøyd med innmaten.

Okey:)

Bestiller vel i løpet av helgen.. må ikke gå glipp av alle de gode tilbudene som er nå:)

Lenke til kommentar

Vell, først av alt ville jeg byttet ut ASUS kortet med ABIT IC7 samme som Snekker'n.

Mest grunnet overklokking, så had noen Corsair LL brikker i den riggen så skulle alt være perfekt for 1000 MHz FSB+.

Har sett folk med slike rigger klokke ganske høyt og ganske kjølig.

Lenke til kommentar

Pappa har fått 2x256MB corsair 3200LL brikker da.. jeg har selv bestilt 2x256 geil golden dragon 3500.. Tror jeg tester med begge..

Hørte det var problemer med IC7 og minne timings som ikke stemte osv..

Les testen av korte på hw.no:)

 

Bestilte asus 865PE deluxe jeg.. sikkert et bra kort:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...