Gå til innhold

Ny kraft PC av de skjeldne. Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg ny pc i slutten av denne mnd. da jeg får sommer-jobb penga på konto:D (16.000~)

7.300 går vekk til LCD skjerm, som jeg allerede har kjøpt, men jeg har litt ekstra penger i lommeboka også (1800~).

Skal også selge den gamle pc'n, men vet ikke hvor mye jeg skal ta for den.

 

Gammel pc:

[*]Pentium 4 2GHz 400MHz bus

[*]ASUS SiS 645 eller hva det er.

[*]2x 256MB DDR PC2700, 1x Nanja 256MB DDR PC2100 (Totalt 768, duh!)

[*]GeForce4 Ti 4600 med Zalman "gold" heatpipe :p

[*]1x 40GB WD HDD, 1x 80GB WD HDD, 1x Seagate 120GB HDD (alle 7200RPM, totalt 220GB, duh!)

[*]Audigy player "bulk"

[*]Chieftech Maxi kabinett, sort/kox-grå

[*]ASUS 40x12x40x

[*]Pioneer 16x DVD Slot-in

[*]2x enermarx kabinett vifter.

Tror det var alt.

Hvor mye får jeg for den á? 4-5000?

Uansett, da har jeg ca. 18.100 å handle for. Tenkte å spre det utover 3 webshops, da faren min også skal ha et nytt kabinett på microplex (tenkte jeg også skulle kjøpe kabinett hos microplex i samme slengen).

 

Det jeg er ute etter, er et P4 system som er raskt, og da mener jeg raskt! Ingen lagg når man starter programmer, alt skal gå smooth.. :D

Derfor tenkte jeg at det ble 2.6GHz elns, som skal klokkes litt, kanske til 3GHz:)

Minne skal være Geil Dragon PC3500, fordi det har snekker`n;)

Kabinettet blir vel et LianLi 6085.. det er vel helt greit?:)

Så da ser oppsettet mitt slik ut, foreløpig:

[*]Pentium 4 2.6GHz 800MHz QPB (psdata, 2.275,-)

[*]ASUS P4P800/DELUXE (komplett, 1.410,-)

[*]Geil Dragon 1x512MB DDR PC3500 (psdata, 1.345,-)

[*]Sapphire Radeon 9800PRO 128MB (komplett, 3.499,-)

[*]Western Digital 36.6GB S-ATA 10.000RPM (psdata, 1.420,-)

[*]Maxtor DaimondMax 160GB 8MB cache (komplett, 1.570,-)

[*]LianLi PC6085 (microplex, 1.599,-)

[*]Fortron/Source strømforsyning, 350W m/12cm vifte (microplex, 645,-)

[*]NoiseControl drevramme, "NoVibes" for Raptor-disken (microplex, 242,-)

[*]Lian Li Window Kit,"Blue Aquarium",Sølv (microplex, 499,-)

[*]Nec DVD-brenner ND-1300A DVD+R/+RW og DVD-R/-RW (psdata, 1.995)

[*]Sony Diskettstasjon (komplett, 137,- :o )

Totalt: 16.603,- + evt. 1000,- frakt.

Har sett litt på dette oppsettet, og tror det kan bli ganske bra:)

noen som har invendinger å komme med?

Snekker`n, vil gjerne høre hva du har å si!

 

Da stikker jeg på jobb.. så får dere diskutere litt:)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er lite poeng å bytte cpuen med en 2,8. Den forskjellen kan du klokke bort VELDIG enkelt :wink:

Bra valg av kabinett, særlig med akvarium, det er helt kongelig, jeg sitter og stirrer på fiskene istedet for å game :D

Som sagt over, bra struktur på posten også. Jeg er mer Nvidia fanboy enn ATi fanboy, så jeg valgte FX. Men det bør man vel ikke si høyt her, da blir man skutt :lol: , de1ssuten hadde vel det sprengt budsjettet ganske heftig. Men lykke til med oppsettet :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å komme med noe forslag, men jeg måtte bare gi deg litt skryt fordi jeg synes det var en fin og ryddig struktur på posten din

Takk:)

 

kanskje legge på 50kr og kjøpe dual ram?

med det hk så kan du kjøpe dual en gang til hvis nødvendig med tanke på at det er 4 minnekanaler

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details

Ellers så ser resten greit ut

Ingen dum idé!

Tenkte faktisk ikke på det, men jeg skal ha 1024MB ram etterhvert, da jeg sitter mye med photoshop og Dreamwaver, + opera og mirc oppe hele tiden.. (opera drar som kjent over 100MB ram etter kort tids surfing!)

merci bocoub for tipset:)

 

Hei

 

Hvis du vil spare et par tusenlapper så sjekk litt rundt på priser. MPX kunne være et godt alternativ til f.eks komplett. Men se i prisguiden.

Okey, skal sjekke litt mer etterpå.. skriver fra jobben nu.. (jobber i kassa på spar, omg!)

 

Hei.

Dette blir en rimelig grei pc ja

1x 40GB WD HDD, 1x 80GB WD HDD, 1x Seagate 120GB HDD (alle 7200RPM, totalt 220GB, duh!)

ikke for å være frekk men, er ikke 40+80+120=240?

Joa, men i windows vises det vel ike som mer enn 220;)

i'm cool:) no offence taken:)

 

Du har jo litt penger igjen. Hva med å bytte ut P4 2.6 med 2.8? Er ikke så stor prisforskjell...

Ville også byttet ut Noisecontrol drevrammen med denne fra zalman:

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet587.htm

Okey, skal sjekk mer etterpå:)

Takk for tipset!

 

større psu kanskje?!

Kan se om en 400W er å oppdrive:)

 

Hva med å kjøpe et Sapphire Radeon 9800 Atlantis 256MB DDR2 når du først var i gang?

Det blir for dyrt;)

 

jeg bare lurer...ikke kritiser: hvorfor ikke bytte ut intel systemet med et amd-system?da får du mye mer for pengene...du kan klokke like langt med barton...

Er keen på lite støy.. Boxed vifta som følger med bråker sikkert ikke allverdens, og ASUS kortet kjører vifta på lavere turtall når den ikke er under MAX load:)

Kan hende det er samme funksjoner på likt AMD system, men jeg vil bare ha intel.. synes det er greit:)

 

offtopic, og kanskje unødvendig å si: Men JEG hadde bare kjøpt meg en 19" flatskjerm og brukt pengene på no annet mer fornuftig, den vanlige pc'n din duger til det meste bedre enn godt nok idag... men hver sin smak ..

Har 17" eizo da;) synes den er digg.. 19" gir ikke høyere oppløsning enn 17" uansett.. er kanske litt mer behagelig å se på en 19", men 17" duger til mitt bruk..

 

 

Takker for svar folkens, keep 'em comming..

Lurer fortsatt på litt ang. hvordan jeg skal overklokke prosessoren.. er det en bra combo når det gjelder overklokking?

Kan hende jeg kjøper en 200GB WD med 8MB cache fra psdata også, og slenger med en ekstra noVibes til den!

Lenke til kommentar

Du bør vel tenke litt på Dual DDR?? Hvorfor har ingen nevnt dette?

 

Ok, med to rambrikker i stedet for en kan du få økt minnebåndbredde og dette vil gjøre PC'en mye raskere til alt som har med RAM å gjøre (det meste ;) ) Hovedkortet du tenker på støtter dette.

 

Kjøp heller 2x256mb geil golden dragon.

 

Ellers ser jeg mange bra valg.

Lenke til kommentar

Hei igjen strupstad,

 

Skal si pengene brenner i lomma på deg da! :p Men har du glemt kjøling? Ville nå bare bare sagt at når du først har litt penger mellom henda så burde du kanskje bruke dem på noe som holder en stund? Dagens grafikk kort og CPU`er er jo avleggs før vi får dem i webshoppene i norge. Jeg ville foreslått at du kjøpte deg en Vapochill, de kommer i 3 versjoner nå SE-PE-XE, eller 140W-160W-180W om du vil. Priser hos 3dfxcool.no er vel ca. 4500-5200-6400, men det er jo inkludert Kabinett. Så hvis du trekker fra de 2000 du allikavell hadde tenkt å bruke til kabinett så synes jeg ikke prisen på kjølinga høres så ille ut i det hele tatt. Mitt forslag:

 

Vapochill PE 5200.-

Enermax PSU min. 360W x 2 1390.-

Vannkjøling med Pelt. til NB&VPU ca. 3000.-

 

Så overklokker du driten ut av det du har! :D

 

Nå har du kjøling noen år framover! Bruk resten av pengene på å oppgradere gradvis.

Lenke til kommentar

Tid for en liten oppdatering:)

Handling fra MPX, PSdata og microplex (gruer meg til frakten fra microplex.. kan ikke bli billig=( )

 

[*]Pentium 4 2.6GHz 800MHz QPB (mpx, 2.056,-)

[*]ASUS P4P800/DELUXE (mpx, 1.391,-)

[*]Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3500 433MHz (psdata, 1.420,-)

[*]Sapphire Radeon 9800PRO 128MB (mpx, 3.890,-)

[*]Western Digital 36.6GB S-ATA 10.000RPM (mpx, 1.355,-)

[*]Western Digital 200.0GB 8MB cache (psdata, 1.795,-)

[*]LianLi PC6085 (microplex, 1.599,-)

[*]Lepont strømforsyning, 370W (microplex, 599,-)

[*]2x NoiseControl drevramme, "NoVibes" (microplex, 484,-)

[*]Zalman GPU-kjøler, Heatpipe (microplex, 264,-)

[*]Nec DVD-brenner ND-1300A DVD+R/+RW og DVD-R/-RW (psdata, 1.995)

[*]Sony Diskettstasjon (mpx, 135,- :o )

Totalt: 16.998,- + evt. 1000,- frakt.

 

Men da får jeg ikke akvariumet til LianLi kabinettet=(

Hadde lyst på det:)

Uansett, har slengt på større backup hdd, enda en NoVibes, kraftigere strømmforsyning og en heatpipe til Radeon9800:)

Lenke til kommentar

ØY! Fiskene er kule, det lover jeg deg :wink:

Hvis du vil ha Lian li med akvarium kan du jo alltids kjøpe PC6010USB. Det har jeg, største forskjellen er leds som bytter farge i front og at du mister viftekontroll og toppviften. Prisen er litt lavere. Jeg har det kabinettet og er nesten max fornøyd. Største minus er at lian li badgen i fronten er opp ned :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...