Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har vel enda ikke opplevd et MMO som er artig å spille de 10 første levlene om og om igjen?

I WoW var det greit med et par klasser siden det var forskjellige start områder men selv om quest giver og ting man drepte var forskjellig så ble det jo det samme om og om igjen..

Eneste artige low level spillet jeg har testet var AoC første gangen, men desto værre ble char nummer 2,3 og 4...

 

Da får du definitivt oppleve noe nytt i the Old Republic, dette er noe de ligger ann til å revolusjonere.

 

Jeg trur Aion kommer til å fenge mange, men det kommer ikke til å være nyskapende nok til å holde på folk lenge nok siden folk er allerede lei av det Aion tilbyr via mange andre lignende spill. Derfor kommer nok de fleste til å hoppe av lasset når det kommer nye og mer varierte mmos i andre settinger enn fantasy med alver og drager som er settingen de fleste store mmos de siste årene har vært i.

 

Faktumet er at dere må innrømme at Aion tilbyr ikke noe nytt iforhold til feks WoW, enda Aion kommer ut 5 år etter WoW. Og dette er noe av grunnen til at jeg mener spillet ikke har noe å kunne stille opp med iforhold til andre store mmos som kommer ut innen ett år, men ja Aion kan vel sies å være en av de bedre mmo'ene som er ute idag og kanskje et par måneder framover før det kommer nye titler som faktisk har prøvd å skille seg ut fra mengden og ikke å bare melke en sukse oppskrift som snart uansett blir toppet.

Lenke til kommentar

Åssen kan du vite det så lenge før release?!

Old Republic blir som alle andre kommende spill hypet opp og de skal revolusjonere sjangere, minnes også AoC skulle det..

Har lært en viktig lekse i mitt lange gamer liv, ikke forvent for mye av kommende titler for sjangsen for at du blir skuffet er meget stor :-(

Lenke til kommentar
Har vel enda ikke opplevd et MMO som er artig å spille de 10 første levlene om og om igjen?

I WoW var det greit med et par klasser siden det var forskjellige start områder men selv om quest giver og ting man drepte var forskjellig så ble det jo det samme om og om igjen..

Eneste artige low level spillet jeg har testet var AoC første gangen, men desto værre ble char nummer 2,3 og 4...

 

Da får du definitivt oppleve noe nytt i the Old Republic, dette er noe de ligger ann til å revolusjonere.

 

Jeg trur Aion kommer til å fenge mange, men det kommer ikke til å være nyskapende nok til å holde på folk lenge nok siden folk er allerede lei av det Aion tilbyr via mange andre lignende spill. Derfor kommer nok de fleste til å hoppe av lasset når det kommer nye og mer varierte mmos i andre settinger enn fantasy med alver og drager som er settingen de fleste store mmos de siste årene har vært i.

 

Faktumet er at dere må innrømme at Aion tilbyr ikke noe nytt iforhold til feks WoW, enda Aion kommer ut 5 år etter WoW. Og dette er noe av grunnen til at jeg mener spillet ikke har noe å kunne stille opp med iforhold til andre store mmos som kommer ut innen ett år, men ja Aion kan vel sies å være en av de bedre mmo'ene som er ute idag og kanskje et par måneder framover før det kommer nye titler som faktisk har prøvd å skille seg ut fra mengden og ikke å bare melke en sukse oppskrift som snart uansett blir toppet.

 

Nei aion kommer ikke med noe som er helt nytt eller revlusjonerende, men det gjorde heller ikke wow når det kom. Wow vant spillere på andre måter. Jeg tviler også på at Aion komme til å bli en så kalt wow killer og jeg håper ikke det blir det heller pga at jeg ikke vil ha alle wow noobs til å komme over til mitt spill.

 

Og at et mmo er satt i fantasy settingen gjør jo ikke spillet dårlig, dette er noe som er smak og behag. Jeg for min del spiller bare mmoer satt i fantasy setting så hvis det kommer nok ikke jeg til å spille det mye. Og grunnen for at de fleste mmoer er laget i denne settingen er jo pga at det er det folk flest vil ha.

 

Og hvis du hadde vært så snill å nevne en eller flere av disse så kalt spillene som kommer ut innen et år som har mye nytt eller revlusjonerende i forhold til andre mmoer?

 

Og jeg trur nokk Old Republic blir som andre mmoer. det kommer sikkert til å ha sinne særtrekk det og men blir nokk det samme gamle det og:) Ikke at jeg mener det er negativt siden jeg enda liker ossen mmoene er i dag.

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg har store forhåpninger til TOR selv, men om de innfris er jo en helt annen ting. AoC var jo i en egen klasse når det kom til å skuffe på det "revolusjonerende" planet. Men det faktum at levlingen i TOR skal bli annerledes, og storybasert såvidt jeg forstod høres jo meget spennende ut. I tillegg må jeg vil si som jeg har sagt før, at fantasy-mmorpg har det vært "mange nok" av i samme klasse. Skal bli godt å bare holde ett skytevåpen i hånda og blaffe ned idioter :p

 

Men for all del, jeg mener ikke at Aion er ett dårlig spill. Jeg mener bare at det kom hit alt alt for sent. Det får kanskje noen WoW-spillere, men at det skal bli den WoW-killeren enkelte mener tviler jeg også veldig sterkt på Ramusama, selv om det hadde en veldig sterk launch i Asia.

 

Tiden vil vise. :)

Lenke til kommentar

enig meg Pagan, tviler på at TOR blir noe spesielt. ble lvl 12 gladiator elns forige beta, prøvde spillet litt igjen nå i helgen, men ble dritt lei kjapt, spillet blir bare alt for likt alle andre mmos imo, det er liksom ikke noe spesielt med det. Sure, man får vinger ganske kjapt, men kan jo ikke bruke de noen steder, og å fly er akkurat som i andre MMOs, blir alt for kjedelig, ingenting og gjøre i spillet bortsett fra de samme gamle "drep 10 boars" questene. nei, tror nokk ikke jeg kommer til og kjøpe dette spillet, eller noen andre WoWishe MMOs. Håper bare for guds skyld det kommer et bra UO/DFOish mmo snart, hvor det er mer og gjøre enn å grinde kjedelig quests etc.

Endret av Hermn
Lenke til kommentar
enig meg Pagan, tviler på at TOR blir noe spesielt. ble lvl 12 gladiator elns forige beta, prøvde spillet litt igjen nå i helgen, men ble dritt lei kjapt, spillet blir bare alt for likt alle andre mmos imo, det er liksom ikke noe spesielt med det. Sure man får vinger kanskje kjapt, men kan jo ikke bruke de noen steder, og å fly er akkurat som i andre MMOs, blir alt for kjedelig, ingenting og gjøre i spillet bortsett fra de samme gamle "drep 10 boars" questene. nei, tror nokk ikke jeg kommer til og kjøpe dette spillet, eller noen andre WoWishe MMOs. Håper bare for guds skyld det kommer et bra UO/DFOish mmo snart, hvor det er mer og gjøre enn å grinde kjedelig quests etc.

 

Kan bruke vingene masser av steder så slutt med BS din er du snill :) Og en viktig poeng med vingene er jo å bruke dem i pvp så de blir brukt overalt utenom starting stedene.

Lenke til kommentar
kan sikkert bruke de masse andre steder, men ettersom de ikke kan brukes i omerådet du quester i rett etter du får dem i lvl 10, syntes ivertfall jeg var jævelig teit.

 

Du syntes vel også det er veldig teit at de ikke finnes en knapp som gjør at du blir cap-lvl på 5 minutter?

Lenke til kommentar
kan sikkert bruke de masse andre steder, men ettersom de ikke kan brukes i omerådet du quester i rett etter du får dem i lvl 10, syntes ivertfall jeg var jævelig teit.

 

Å du syntes spillet var dårlig siden det var bare 20lvler og at det var lite områder og at det hver class bare hadde 8ish skills.

 

Du kan ikke si at noe er dårlig pga noe som bare gjelder i en beta. Neste beta er vel Abyss oppe så da har du mye bruk for vingene dinne. Da mu du eventuelt forklare det litt mer som du gjorde nå i din neste post. Det du sier i posten etter er jeg halveis enig i men siden jeg vet du har mye bruk for dem senere er det en ting jeg ikke tenker på lenger.

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

Dere har kanskje ikke fått det med dere enda?

Aion har faktisk 3.5 mill brukere i Korean og er derfor allerede en stor sukess uansett hvordan det går i Nord Amerika og Europa.

Per idag så er vel Aion det nest største mmo etter WoW så starten har vært fantastisk.

Husk, det tok en stund før WoW hadde like mange spillere ;-)

Lenke til kommentar

tok vel et par månder før de var oppe i 2 mill hvis jeg ikke tar helt feil

 

 

leser litt på wikipedia, wow har ikke mer enn 2 mill sub`s i europa og 2,5mill i usa, samt 5.5 mill i Asia.. så wow er ikke såååååå stort hvis du ser bort ifra asia (som førøvrig er kjent for å være veldig sultne på mmo`s)

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
Dere har kanskje ikke fått det med dere enda?

Aion har faktisk 3.5 mill brukere i Korean og er derfor allerede en stor sukess uansett hvordan det går i Nord Amerika og Europa.

Per idag så er vel Aion det nest største mmo etter WoW så starten har vært fantastisk.

Husk, det tok en stund før WoW hadde like mange spillere ;-)

 

Har du en offisiell kilde på det? Eller er det bare det tallet som jeg ser at noen sider ser ut til å ha tatt rett ut av løse lufta?

 

For det nummeret ser ut til å variere mellom 1 og 3,5 millioner alt etter hvilken side du ser på.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Hais

 

En post til de som har tenkt å spille Aion. Selv så har jeg preordra spillet.

 

Usikker på hvilken faction dere har tenkt og om dere skal spille på PvE / PvP server, men vi burde kanskje få flest norsker på en og samme server?

 

Jeg har bestemt meg for Asmodian (Assassion) antagelig på en PvP server men er ikke 100% sikker enda.

Lenke til kommentar

Skal spille og en CE er sikret ;-)

Kommer nok til å spille som Eyos da jeg likte områdene bedre på den siden.

Dessuten har de yngste tedens til å velge de "onde" så håper å slippe unna de værste ;-)

Spiller Asmodian på beta dog så jeg slipper å spille meg gjennom de samme områdene på min første char etter release.

Om det kommer både pvp og pve servere så blir det nok PvP men blir jo ikke de store forskjellene da det meste av PvP vil foregå i Abbys.

PvP hos fienden vil jo kun forekomme om det åpner seg "rift" som gjør at man kan dra over på den andre siden.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at prelaunch har alltid "kidza" lyst til å spille det motsatte av hva høyt aktede debattanter på internett ønsker å spille.

 

En ond wizard vil hevde "kidza" spiller gode warriors, og motsatt.

 

Tror nok vi bare skal innrømme at uansett hva du velger, vil det være noen umodne tullinger som velger det samme :)

Lenke til kommentar

Står litt med Alfalfa der. Spiller selv WoW og opplever at kidza valgte alliance og det finnes mange eksempler på dette.

 

Bare pga. av dette så velger jeg asmodian i Aion :p Er sikkert ikke det rette valget men kan ikke leve med meg selv hvis jeg velger Elygos med resten av kidza

Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hvorfor det er så ille med alle disse "kidza"

Verste som kan skje er jo at du ser dem spamme i trade channel et par ganger, for det er jo ingen som tvinger deg til å spille med dem. Joiner man en skikkelig guild så er det veldig sjeldent mange umodne kids der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...