Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Siden dette er et pvp basert spill så kommer man jo til å spille endel sammen med din egen rase og da har det jo noe å si..

Liker selv å velge den siden færrest spiller på men denne gangen velger jeg utifra hvilken områder jeg liker best og der "leder" Eyos foreløpig.

 

 

I abyss så går du som regel i små grupper med 3-10ish personer så da er det bare å passe på å kjene de man grupper med så slepper du noobs. Eneste er keep sige da men da er det så mange med at du kommer ikke til å lege merke til dem.

 

Og vi pros trenger kids(noobs) til å få oss til å se gode ut ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe spillet, er litt skeptisk dog siden jeg er en PvE spiller og spillet utover kanskje har litt mer fokus på PvP? Men anyways så skal dette kjøpes og testes mer...likte å spille Priest og går nok for en Cleric tenker jeg :)

 

EDIT: Og der var spillet bestilt fra Gamezone.no :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Kommer til å spille som Templar tror jeg. Sikkert ikke den beste klassen i PvP, men håper jo på å få tanke litt i instancer.

 

Ellers er jeg litt usikker når det gjelder valg av faction. Vil helst spille Asmodian men er redd det kan bli samme fordelingen som det ble mellom alliance or horde på serveren jeg spilte WoW. Der Alliance var i stoooort flertall og det var alltid fullt med varer på AH og det var aldri et problem å finne folk til å danne grupper/ raid. Mens Hordene hadde noen få som trippet rundt i Ogrimmar og jeg kan tenke meg det var tomme hyller på AH.

 

 

Alf

Lenke til kommentar
Kommer til å spille som Templar tror jeg. Sikkert ikke den beste klassen i PvP, men håper jo på å få tanke litt i instancer.

 

Ellers er jeg litt usikker når det gjelder valg av faction. Vil helst spille Asmodian men er redd det kan bli samme fordelingen som det ble mellom alliance or horde på serveren jeg spilte WoW. Der Alliance var i stoooort flertall og det var alltid fullt med varer på AH og det var aldri et problem å finne folk til å danne grupper/ raid. Mens Hordene hadde noen få som trippet rundt i Ogrimmar og jeg kan tenke meg det var tomme hyller på AH.

 

 

Alf

 

Tenkt å spille tank selv da dette er den eneste klasse jeg aldri har spillr før..

Dere som har testet Aion en stund, hva er hovedforkjellene på Templar og gladiator?

Kan begge brukes som tank i raid/instancer?

Lenke til kommentar
Kjedelig å vente ja men også en fordel for spillets sukse i Europa.

Sommeren er somregel en dum tid å gi ut spill da interessen er på bunn..

I September er sommeren over å spillsuget på vei tilbake, da passer det ypperlig med et nytt mmo :-)

Sant det, venter heller litt lenger for at det skal bli så bra som mulig :)

 

Huff...kjipt å ikke kunne spille mer. Er vel i slutten av september det kommer...føles ut som en evighet til akkurat nå :p

 

25 sept. 20sept hvis du har early access

Hm...har forhåndsbestilt fra Gamezone.no fikk en beta key fra dem i tillegg til den jeg brukte nå forrige helg...vet ikke om den gir meg early access jeg?

 

EDIT: Bonuser til de som forhåndsbestiller:

Access to all Aion Beta weekends

Access to Server & Character pre-selection

Access to head start

Digital items:

Talisman of Lodas (1 hour XP + 20%)

Dark Cloud Hat (Attribute booster)

Ancient Ring elemental effects (Earth)

Option for promotions supporting in-game items

 

Beta-koder vil bli sendt ut på mail fortløpende innen neste virkedag

 

Så ser ut som jeg får det faktisk... :)

 

Burde jeg taste inn den betakey jeg fikk nå tro?

 

EDIT 2: Oppgraderte beta account nå til preorder account...bare vellstand nå jo! :D :D

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Kjedelig å vente ja men også en fordel for spillets sukse i Europa.

Sommeren er somregel en dum tid å gi ut spill da interessen er på bunn..

I September er sommeren over å spillsuget på vei tilbake, da passer det ypperlig med et nytt mmo :-)

Sant det, venter heller litt lenger for at det skal bli så bra som mulig :)

 

Huff...kjipt å ikke kunne spille mer. Er vel i slutten av september det kommer...føles ut som en evighet til akkurat nå :p

 

25 sept. 20sept hvis du har early access

Hm...har forhåndsbestilt fra Gamezone.no fikk en beta key fra dem i tillegg til den jeg brukte nå forrige helg...vet ikke om den gir meg early access jeg?

 

EDIT: Bonuser til de som forhåndsbestiller:

Access to all Aion Beta weekends

Access to Server & Character pre-selection

Access to head start

Digital items:

Talisman of Lodas (1 hour XP + 20%)

Dark Cloud Hat (Attribute booster)

Ancient Ring elemental effects (Earth)

Option for promotions supporting in-game items

 

Beta-koder vil bli sendt ut på mail fortløpende innen neste virkedag

 

Så ser ut som jeg får det faktisk... :)

 

Burde jeg taste inn den betakey jeg fikk nå tro?

 

EDIT 2: Oppgraderte beta account nå til preorder account...bare vellstand nå jo! :D :D

 

 

Early access = head start :) Bare 2 forskjeldige måter å si samme tingen på :)

 

FÅr nokk tilsent en annen kode når det begyner å nærme seg 20sept. eller så kan det hende at for de som har forhåndsbestilt og fått betakey så funker den frem til 25 når vi må lege inn den ordentlige nøklen. vi får vente å se

 

NCSoft ville jo gi ut i US og EU på samme dag altså Early access den 20 og releas i butikk og servere opp 22, det var det de hadde planlagt siden det er man-tirsdag US fyller spill i hyllene. Eu fyller spill Tor-Fredag, så EU serverne hadde kommet til å være opp fra 20 uanset og derfor får headstart her i EU noen ekstra dager.

Lenke til kommentar

Jeg vet enda ikke helt hva jeg skal gjøre med Aion.. Det er veldig mange store titler som kommer ut samtidig.

 

De har en litt annen betalingsstruktur for aion enn vi er vant med Alfalaflafalflaflafla. Du betaler for tiden du faktisk spiller istedet. 140 timer f.eks, koster 8 dollar tror jeg det er og si du bare spiller 2 timer hver dag, så blir det altså spilletid nok til i overkant av to måneder. Du får også kjøpt større pakker.

 

Men det er uvisst om dette blir modellen de bruker for Europa/NA, så det kan vel fort bli en fast månedelig sum. Så rundt 15 dollar i måneden.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Jeg vet enda ikke helt hva jeg skal gjøre med Aion.. Det er veldig mange store titler som kommer ut samtidig.

 

De har en litt annen betalingsstruktur for aion enn vi er vant med Alfalaflafalflaflafla. Du betaler for tiden du faktisk spiller istedet. 140 timer f.eks, koster 8 dollar tror jeg det er og si du bare spiller 2 timer hver dag, så blir det altså spilletid nok til i overkant av to måneder. Du får også kjøpt større pakker.

 

Men det er uvisst om dette blir modellen de bruker for Europa/NA, så det kan vel fort bli en fast månedelig sum. Så rundt 15 dollar i måneden.

 

 

er vanelig som alle andre mmo i NA/EU , er kun i asia de bruker slike betalings metoder, og hvilke titler kommer samtidig? eneste jeg vet om som kommer i september er league of legends.

og det er strengt talt et spill man spiller når man kjeder seg tror nå jeg :) selv om jeg selv skal teste det siden jeg liker DOTA =)

 

 

KOTOR online er det vel LENGE til kommer (tror for min det blir en like stor flopp som SWG for min del)

 

T.E.T.R.A går vel til koreansk beta seinere i år så vidt jeg vet, og skal vist kreve no fenomenalt, her snakker vi typ mer enn AoC

 

 

men så har du draconica som er i beta nå da, men tror neppe noen synes side scroller mmo er no serlig ;)

 

edit:

Eller så har du Ether Saga (fra skaperne av Perfect world) som slapp spillet sitt i NA igår tror jeg?

Er mere typ likt ROSE online hvis du har sett det, med andre ord sukker søt grafikk og alt ser ut som det er laga for en 8åring som enda liker rosa og er stor fan av Hello Kitty

 

edit 2:

Spell effektene i Ether saga er litt fancy da.. det skal spillet ha ;D

 

 

Noen som vet om man kan beholde det nedlastede spillet en brukte under betatestingen til å kjøre det ved utslippsdato? Og hvordan vil det fungere ved kjøp av spillet. Vil en betale f.eks 399 kr for en ny registreringskode og deretter de vanlige 100 kr pr måned?

 

Alf

 

nja, vet ikke.. nå er den versonen vi spiller nå ganske gammel i forhold til den versonen som kommer når spillet blir sluppet ut, hvis du har forhånds bestilt i butikken så ville jeg heller installert med cdn du får tilsendt for å si det sånn..

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Skal vi se..

 

August: Wolfenstein, Madden (!! :p)

September: Operation Flashpoint 2, NHL 10, Need for Speed: Shift, Halo 3:ODST, Halo 3: Recon

 

Og det er foreløpig bare før Aion. Så har du rett rundt lanseringen i slutten av september og utover slutten av 2009;

 

Resident Evil 5, Ninja Gaiden Sigma II, Battlefield 1943 (for pc), Huxley, Brutal Legend, Fifa 10, Bioshock 2, Modern Warfare 2, Left 4 Dead 2, Assassins Creed 2, Splinter Cell, Stalker, Bad Company 2, Half Life 2 Episode 3, Diablo III, Starcraft II.

 

Så det å hoppe inn i ett MMO i slutten av september, når jeg snart kommer i gang med Arma 2, og gleder meg som en unge til Operation Flashpoint 2 blandt annet.. Og når det i tillegg er så utrolig mange spill som jeg bare må ha i oktober, november og desember.. er litt fucked. Og ja, jeg har skrevet opp ett par andre MMOer på listen min. Og med disse kortene på hånden er jeg ikke sikker på om jeg synes at Aion "fortjener" en plass i tidsskjemaet, for det vil tydeligvis bli jævlig travelt resten av året..

 

Skulle ønske de spredde det litt utover >.<

 

Oh, flytter MMOene som må prøves ned hit;

Champions Online - Faller neppe i smak. Var ikke stor fan av City of Heroes/Villains

Jumpgate Evolution - Dette kan bli bra, og det er ikke lenger fantasyuniverset, så meget spent på det.

Dragon Age - Nok ett fantasy mmo..skeptisk

 

Så for å gjøre en lang historie kort, kan det godt hende at MMOene blir satt litt på bakbrenneren en periode.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan beholde det nedlastede spillet en brukte under betatestingen til å kjøre det ved utslippsdato? Og hvordan vil det fungere ved kjøp av spillet. Vil en betale f.eks 399 kr for en ny registreringskode og deretter de vanlige 100 kr pr måned?

 

Alf

 

Ja du vil nokk 99% sikert få lov til å bruke klienten du spillte med under beta til å spille det ved releas. Hadde vært tard for de med early access å laste ned hele greia på nytt ><

Og ja du må nokk betale en vis pris for spillet, fleste her har vel alt det siden de har forhåndsbestilt det, og det blir nok en vanlig måneds pris på det ja.

 

nja, vet ikke.. nå er den versonen vi spiller nå ganske gammel i forhold til den versonen som kommer når spillet blir sluppet ut, hvis du har forhånds bestilt i butikken så ville jeg heller installert med cdn du får tilsendt for å si det sånn..

 

Du får ikke spillet altså cd før tidligst 25sept, hedstart er 20sept ><

 

Du får bruke beta klienten men må nokk patche en del ja.

 

 

Jeg vet enda ikke helt hva jeg skal gjøre med Aion.. Det er veldig mange store titler som kommer ut samtidig.

 

De har en litt annen betalingsstruktur for aion enn vi er vant med Alfalaflafalflaflafla. Du betaler for tiden du faktisk spiller istedet. 140 timer f.eks, koster 8 dollar tror jeg det er og si du bare spiller 2 timer hver dag, så blir det altså spilletid nok til i overkant av to måneder. Du får også kjøpt større pakker.

 

Men det er uvisst om dette blir modellen de bruker for Europa/NA, så det kan vel fort bli en fast månedelig sum. Så rundt 15 dollar i måneden.

 

 

Trur nokk dette bare er Korea,kina evnt andre asiatiske land de bruker dette, NA/EU er jeg 99% siker på det blir en fast månedspris på som "alle" andre mmoer her. Trur det har blit offesielt sagt et sted og at det blir sånn, skal se om jeg finner det.

Lenke til kommentar

diablo 3 kommer ikke før i 2011, de sa at starcraft kommer rundt et år før diablo 3, kjenner jeg blizz riktig så kan det bli lengre enn 2011, bare se på diablo 2, tok evigheter før det var ute..

 

og single player spill ser jeg bort ifra, tar typ 2-3 dager og bli ferdig med like vel, huff hvor ble det av spilla som tok en månde+ å bli ferdig med , som f.esk Baldur`s gate og Icewind Dale :<

 

 

 

 

stemmer det, søren tenkte jeg ikke over at cdne kommer jo ikke før release, jaja da blir det en hau med patches ;D

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
KOTOR online er det vel LENGE til kommer (tror for min det blir en like stor flopp som SWG for min del)

 

Spillet heter Star Wars the old republic og det kommer mest sannsynlig ut tidlig neste år. Siden du ikke engang vet navnet på spillet er det tydelig at du ikke har noe grunnlag til å si at spillet kommer til å bli en flopp.

Spillet har ett massivt budsjett, ett svært utvikler team og er laget av BioWare som ikke en gang viser fram screenshots før de er 100% fornøyde med det de har. Lucasarts støtter de med enda mer penger og nok skuespillere til at de skal ha unike stemmer på alle karakterene i spillet. Spillet blir sett på som det neste steget i evolusjonen i mmo sjangeren av de fleste store gamer blader og sider som har testet eller sett spillet. Orker ikke greie ut om alt som ser bra ut med spillet, men det er virkelig MASSIVT.

Endret av Njardiss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...