Gå til innhold

Samletråder, hva mener dere?


Anbefalte innlegg

Ja. Problemet med IPB er at innlegg sorteres etter dato (etter default). Dermed vil altså trådstarters førsteinnlegg skyves lenger bakover om man prøver å merge en gammel tråd med en ny. Det kan hende det er mulig å ordne dette med litt kode i forumet, uten at jeg skal si det for sikkert. Uansett tror jeg man bør holde seg til de enkleste løsningene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Laget Left 4 Dead og Mirror's Edge trådene her inne, prøver og oppdatere de gjevnlig, iallefall så mye jeg kan.

 

Visst det kunne ordnes slik at Førstepost bestandig lå på toppen av hver side, så kanskje folk bruker "reglene" for tråden mer.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Visst det kunne ordnes slik at Førstepost bestandig lå på toppen av hver side, så kanskje folk bruker "reglene" for tråden mer.

Fullt mulig det. Trykk på "options" rett ved siden av trådtittelen (når du er i tråden) og velg "Linear+" under "Display Modes".

Men dette måtte isåfall være satt som standard display mode hvis det skulle hjelpe...

Lenke til kommentar
Er kanskje bare å kjøre på, men jeg tror alikevel det kan være en fordel å diskutere dette sammen med brukerne først. Se om det er ønskelig blant flertallet. Men det får bli til i morgen. Nå står 24 på menyen.

Du må revurdere prioriteringene dine, mann. ;)

 

Ja, jeg er egentlig helt enig - en demokratisk prosess på dette er nok det beste. :) Jeg ser et potensielt problem, og det er hvis førsteinnlegget er ganske langt - da tar dette opp alt for stor plass av alle sidene.

Lenke til kommentar
Jeg tenker det er nødvendig med en diskusjon rundt bruken av samletråder. Det er dere brukere som skal bruke forumet, og dermed bør dere også få gi deres syn på saken. Selv mener jeg samletråder er ok, så lenge spørsmål relatert til større problemer med spillet og enkelte diskusjoner foregår i egne tråder. Om hvert spill kun skal ha en tråd blir det fryktelig rotete og lite overkommelig. Har derimot ikke noe imot tråder hvor man kan snakke generelt rundt spill. Det er bare koselig. Så hva synes dere?

Ville egentlig bare si at jeg er helt enig! :)

 

"Leirbålsnakk" rundt et spill er noe nødvendig av og til..

 

 

:)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Ja. Problemet med IPB er at innlegg sorteres etter dato (etter default). Dermed vil altså trådstarters førsteinnlegg skyves lenger bakover om man prøver å merge en gammel tråd med en ny. Det kan hende det er mulig å ordne dette med litt kode i forumet, uten at jeg skal si det for sikkert. Uansett tror jeg man bør holde seg til de enkleste løsningene.

Da går vi helt klart for det enkleste. :)

 

Klikk

 

Er imot slike former for samletråder som jeg illustrerer her. I slike tilfeller synes jeg man kan forlange at det er en god førstepost med oppdatert informasjon. Generelt synes jeg en slik regel bør gjelde, men det er unntak der det heller ikke føles nødvendig.

Som jeg har skrevet før, mener jeg at førstepost i de emnene du viser til ikke holder den standaren en samletråd bør holde. Etter min mening bør vi gi dem litt tid på å fikse førstepost. Hvis ikke dette blir gjort, mener jeg det er helt rimelig at trådene stenges.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som begynner å bli riktig lei av samletrådene nå? Greit nok med et par, men syns det begynner å ta litt overhånd.

 

Førstesiden på Sony-delen:

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon

LittleBigPlanet Universet!

Den store Killzone 2 tråden!

Valkyria Chronicles - En skjult juvel?

Den store White Knight Chronicles-tråden

Kingdom Hearts tråden

Den store Trofé-tråden!

Warhawk, Vi diskuterer playstations beste mulitplayer spill

Prince of Persia Classic

DC Universe Online

 

På den generelle delen finner vi disse på førstesida:

Fallout 3-tråden!

Knights of the Old Republic - Generell diskusjon og informasjon

Alan Wake-tråden

Burnout paradise tråden

Assassins Creed 2 - Rykter og snakk

ProtoType - Generell diskusjon og informasjon

Tråden om Left 4 Dead

 

Og på den felles finner vi denne:

Call of Duty: Modern Warfare 2!

Den store Resident Evil 5 tråden!

Den store Guitar Hero-tråden.

Batman: Arkham Asylum - Diskusjonstråd

FIFA 09-tråden

Final Fantasy religionens tråd

Den store Skate 2 tråden

Skate 2- Videotråden!

Den store Call of Duty:WaW-tråden

Den store Call of Duty:MW-Tråden

 

Greit at mange vil ha en stor tråd for favorittspillene sine, men når det finnes så mange tråder som dette syns jeg det er på tide med enten

*egen del for samletråder

*strengere regler

Lenke til kommentar

Slik det er nå, så er det bare å se en trailer for et spill eller lese noe om et spill og starte tråden "Den store XYZ-tråden - diskutér alt om XYZ". Og kanskje jeg ser en annen trailer og starter "Den store TUY-tråden - diskutér alt om TUY". Eller kanskje et spill som har kommet ut som jeg liker så godt at jeg starter "Den store RTT-tråden - diskutér alt om RTT".

 

Og kanskje du liker IKL så godt at du lager en tråd om det.

 

Og plutselig er hele forumet dekket av "Den store XXX-tråden". Vi ser tendenser på dette alt, bare ta en titt på Sony-, Felles- eller Generelt-delen. Halvparten av trådene er "Den store XXX-tråden". Og dette er etter kun én ukes bruk.

 

Sånn det er nå så drukner alle andre tråder i "Den store XXX-tråden - diskutér alt om XXX" - da tenker jeg på "XXX-universet", "XXX generell informasjon og diskusjon", "XXX: Vi diskuterer" og alle andre former for dette.

 

Da jeg begynte på Diskusjon.no skjønte jeg ikke hvorfor "alle" samletråder ble stengt rett etter opprettelsen. Men når jeg ser forumet her skjønner jeg det godt.

 

Men ser jo at folk gjerne vil ha samletråder, så hvorfor ikke ha en egen underkategori ved navnet "Samletråder"? Så får alle som vil ha samletråder ønsket sitt oppfylt og vi andre slipper å måtte bla gjennom førtitre samletråder før vi kommer til noe vil vil lese om.

Lenke til kommentar

Å ha en egen kategori for samletråder blir overkill IMO, men det å sette mye strengere regler for dem er et must.

Samletråder for store spill er noe som er veldig greit å ha, da man slipper tråder om alt fra A til Å som "Hvordan komme fordi X i Y?", "Hvor er B i A"? og "Boss Y er pinglete i forhold til boss Ø".

 

Samletrådene er der for generelt prat omkring de gjeldende spillene, og egne tråder om spesifikke spørsmål er selvfølgelig helt lovlig. Det gir et litt mer personlig touch til forumet enn bare spørsmål og svar i en tråd før den blir stengt fordi den er "løst". Det man burde se an er kanskje hvor stor aktiviteten er i en tråd før man døper den "den store" elns.

Lenke til kommentar

Så hva er et stort spill?

 

Tror alle er enige om Killzone 2, Gears of War 2, Uncharted 2, osv er store spill. Men hva med Kingdom Hearts, Valkyria Chronicles og ProtoType som alle har fått samletråder?

 

Jeg sa for noen poster siden at det går greit med noen samletråder. Men så blir spørsmålet om hvilke.

Trenger man samletråd for både Call of Duty 4: MW, CoD: WaW og CoD: MW2?

Hva med Final Fantasy og Kingdom Hearts? De funket fint i en felles samletråd på Diskusjon.no.

Trenger man både en tråd for Skate 2 og en for Skate 2-videoer?

Er det nødvendig med en tråd for reaksjoner på Resi 5-demoen når man har samletråd for spillet?

Og når vi har en samletråd for Left 4 Dead, trenger vi en ny tråd med ny informasjon om nytt innhold?

Vi har en samletråd for Killzone 2, en for demoen til Killzone 2 (selv om det er den som diskuteres i samletråden) og en for et Killzone 2-event (som også diskuteres i samletråden) - litt mye kanskje?

 

Uansett om det blir en egen kategori for samletråder eller ikke, så trenger vi klare regler.

 

Når vi har en samletråd om Killzone 2, og la oss si coop bli bekreftet for spillet - er det nok til å starte egen tråd eller skal det taes i samletråden?

Skal enkelte spill i serier få hver sin samletråd eller skal serier få samletråder (tenker her i hovedsak på Final Fantasy som tar for seg alle spillene og de tre trådene om Call of Duty's tre siste spill)?

 

Så for å rydde opp så foreslår jeg en egen kategori for samletråder. World of Warcraft fikk egen kategori sånn at ikke det skulle oversvømme hele PC-delen med tråder.

 

Nå ser vi at samletråder er det nye "WoW" - noe må gjøres!

Lenke til kommentar

Jeg ser argumentene dine, og ja samletrådene er litt problematiske. Retningslinjene nevner forøvrig at større spørsmål og diskusjoner skal tas i egne tråder. Så om man ser en diskusjon i en samletråd som egentlig burde vært tatt i en egen tråd er det bare å rapportere, så kan en moderator splitte ut innleggene i en egen tråd. Er klar over at det er litt vanskelig å bedømme hvor grensen går for om man skal poste i samletråden eller ta det i en egen tråd. Forslag til hvordan man best mulig kan få definert dette i retningslinjene er velkomne. Skal kjøre en intern diskusjon på det også. (Når tiden rekker til det. Akkurat nå er det fullt studiekjør).

 

Jeg vil i utgangspunktet ikke ha noen grense på hvor stort eller mye diskutert et spill må være for å kvalifisere til en samletråd. Så sant førsteposten er god, og samletråden følger retningslinjene bør de få stå. Det kan være irriterende nå i begynnelsen at enkelte kategorier er fulle av samletråder, men det kommer seg nok etterhvert.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...