Gå til innhold

Retningslinjer endelig på plass


Anbefalte innlegg

Da var retningslinjer endelig på plass. De er å finne som announcement øverst i hver forumkategori. Retningslinjene er resultatet av et sammarbeid mellom moderatorene, og vi har hatt brukerenes beste i tankene når de ble utformet. Retningslinjene er selvsagt ikke fullstendige og vil kunne forandre seg en gang iblant. Ved større endringer vil brukerne bli informert. Vi setter pris på tilbakemeldinger fra brukerne, og håper retningslinjene vil bidra til å skape et godt community.

 

Link til retningslinjene

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott sett av retningslinjer, jeg må si meg fornøyd med dette. Har et par spørsmål/kommentarer:

 

Maks tillatt grense på signaturer er fire linjer i forumets standarddesign.

Hva er standarddesignet?

 

Samletråder for hele spill er ikke tillatt, men tråder for generell diskusjon rundt spill går bra. Slike tråder skal hete, "Spilltittel" - Generell diskusjon og informasjon. Spesifikke spørsmål rundt spill og diskusjon rundt spesielle deler av spillet skal man poste i en egen tråd.

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med "samletråder for hele spill" hvis dette ikke er tråder for generell diskusjon rundt spillet. Er det slik at man ikke kan opprette en tråd for et spill og si "still alle spørsmål her"? Jeg regner med alle "den store <spilltittel>-tråden" fremdeles er lov?

 

Tråder som ikke oppfyller et bestemt mål er å regne som undøvendige.

Hva er utenfor definisjonen av "et bestemt mål"? Eksempler?

Lenke til kommentar
Maks tillatt grense på signaturer er fire linjer i forumets standarddesign.

Forløplig er det Invision Powerboards standardskin. Altså IP.Board Pro. Men jeg regner med at et eget gamer.no-skin er under utvikling. Så når den tid kommer blir dette spesifisert.

 

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med "samletråder for hele spill" hvis dette ikke er tråder for generell diskusjon rundt spillet. Er det slik at man ikke kan opprette en tråd for et spill og si "still alle spørsmål her"? Jeg regner med alle "den store <spilltittel>-tråden" fremdeles er lov?

Forskjellen er at samletråder er nettopp det. Tråder hvor man samler all diskusjon og snakk om et spill. Derimot er tråder for generell diskusjon og informasjon om et spill begrenset til nettopp det. I slike tråder kan man diskutere generelle ting om et spill som ikke fortjener et helt eget emne dedikert til akkurat den tingen. Derimot skal spesielle emner og problemstillinger av betydning postes i egne tråder. Dette har noe med å gjøre at brukere lettere skal finne fram til et svar ved hjelp av forumsøket. Om en bruker leter etter svar på et spesifikt problem, er det lettere å finne dette om problemet er oppgitt i en emnetittel, enn om det er spurt om midt i en 300 sider stor tråd.

 

Hva er utenfor definisjonen av "et bestemt mål"? Eksempler?

Tenker da på at trådstarter skal oppgi et bestemt formål (stille et spørsmål, formulere en problemstilling som maner til diskusjon etc). Skal se om jeg ikke greier å spesifisere litt mer på det punktet. Må tenke litt på den.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
En liten ting jeg reagerer på. Språk. Det burde vært spesifisert at engelsk kan være tillatt dersom ditt morsmål ikke er norsk. En skal ikke se bort i fra at også forum.gamer.no får besøk av utenlandske spillere.

Enig med deg Lars.

 

Utover dette synes jeg det bør jobbes litt med formuleringene. Slik som det er nå kan språket egentlig gi smutthull i rettningslinjene. Nå regner jeg jo ikke med at det blir aktuelt med rettsak mot forumet, men det må jo være kjekt for moderatorne å ha alt sitt på det tørre. Kanskje jeg kommer med noen forslag når jeg kommer hjem i dag. Tror jeg leste en post med mange gode forslag til å forbedre språket på rettningslinjene her inne, husker bare ikke helt hvor det var. Dere har sikkert lest det alt, så foreslår at dere bruker fra de forslagene og bruker litt tid på å skrive rettningslinjene så presise som overhode mulig.

Lenke til kommentar
En liten ting jeg reagerer på. Språk. Det burde vært spesifisert at engelsk kan være tillatt dersom ditt morsmål ikke er norsk. En skal ikke se bort i fra at også forum.gamer.no får besøk av utenlandske spillere.

Enig med deg Lars.

 

Utover dette synes jeg det bør jobbes litt med formuleringene. Slik som det er nå kan språket egentlig gi smutthull i rettningslinjene. Nå regner jeg jo ikke med at det blir aktuelt med rettsak mot forumet, men det må jo være kjekt for moderatorne å ha alt sitt på det tørre. Kanskje jeg kommer med noen forslag når jeg kommer hjem i dag. Tror jeg leste en post med mange gode forslag til å forbedre språket på rettningslinjene her inne, husker bare ikke helt hvor det var. Dere har sikkert lest det alt, så foreslår at dere bruker fra de forslagene og bruker litt tid på å skrive rettningslinjene så presise som overhode mulig.

Ja, det er en del formuleringer som nok må omformuleres. Dette er retningslinjer jeg utarbeidet i løpet av en kveld og så smått diskuterte med moderatorene før de ble lansert. Jeg har allerede sett posten du snakker om, og gjennomført noen endringer i forhold til de forslagene. Så det er nok alt gjort. Ellers oppfordrer jeg til fortsatt videre tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

1. Det heter ikke leet-speak, det heter 1337-sp34k! :p

2. Angående samletråder/generell diskusjon rundt spill så synes jeg det var bare utrolig teit. Først og fremst fordi det eneste som endres er tittelen på tråden så er alt greit og det eneste som man har drevet med i trådene er diskusjon omkring spillet. En samletråd er jo intet annet enn en tråd der man samler opp informasjon om spillet hvorpå brukerene diskuterer dette. Personlig mener jeg at denne regelen enten burde fjernes eller skrives totalt om i og med at nytteverdien er omtrent lik null.

Lenke til kommentar

Snorre: Blir jo fort til at man høres utrolig negativ ut når man kommer med tilbakemeldinger. Man poengterer jo det man synes det bør gjøres noe med, og så blir det jo til at man ikke snakker så mye om det man alt er fornøyd med. (Ble mange "man" i den setningen der du.)

 

Men for all del, dere gjør en heii dundrandes til jobb! Stå på videre! :D

Lenke til kommentar

Jeg setter pris på alle konstruktive tilbakemeldinger. Så ikke bekymre deg. Jeg blir ikke lei meg om brukerne er uenige i noen av retningslinjene. Så lenge dere argumenterer for hvorfor dere mener en retningslinje er dårlig, må dere gjerne slakte den. ;)

 

En tråd for diskusjon rundt samletråder er nå opprettet. Clicky!

Lenke til kommentar
Forøvrig så oppdaget jeg en skrivleif. Det heter "tillatte" ikke tillate". ;)

Ubetydelig feil, men jeg tenkte jeg kunne si fra hehe.

Enten er feilen rettet, eller så har du lest feil - jeg finner ikke noe "tillate" i teksten. Sikkert rettet. Jeg ser dog noen stedet det står "tillat" der det skal stå "tillatt".

Lenke til kommentar
Forøvrig så oppdaget jeg en skrivleif. Det heter "tillatte" ikke tillate". ;)

Ubetydelig feil, men jeg tenkte jeg kunne si fra hehe.

Enten er feilen rettet, eller så har du lest feil - jeg finner ikke noe "tillate" i teksten. Sikkert rettet. Jeg ser dog noen stedet det står "tillat" der det skal stå "tillatt".

"Forumet har to tillate skriftspråk,"

 

;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...