Gå til innhold

Retningslinjer endelig på plass


Anbefalte innlegg

Retningslinjene blir fikset på løpende bånd. Kommer snart til å gi meg med retningslinjer for dagen og jobbe litt med studier istedenfor. ^^

 

Retningslinjen om samletråder er forøvrig omformulert for å svare bedre til brukerenes meninger. Samletråder er lov så lenge det opplyses om at spesifikke spørsmål skal tas i egne tråder.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare lov å skrive norsk? Dansk, engelsk og svensk burde også være godkjent. Regner med at de fleste her skjønner disse språkene. Hvertfall dansk og svensk burde være forstålig for de fleste nordmenn.

Heads up. Dette fikset jeg på for mange minutter siden. Retningslinjene har blitt fortløpende oppdatert den siste timen eller to. Så det gjelder å oppdatere siden iblant. ;)

Lenke til kommentar

Etter ei rask gjennomlesing har eg eit par kommentarar. Kombinasjonen dynamisk design og fastsatt grense for talet på linjer i signaturen er lite optimalt. Men eg går ut frå at dette blir oppdatert når det kjem eit statisk design til forumet. Reglane for avatar bør og ha ei grense for kor stor avataren kan vere (i KB). No står ein vel fritt til å linke til så store avatarar ein ønskjer. Ellers ser det ut som gode og oversiktlege retningslinjer.

 

Hvorfor ikke ta med tysk også? Og kanskje kinesisk..?

Det er ein fordel å halde seg til språk folk forstår. Men eg vil tru at retningslinjene ikkje er til hinder for til dømes ein dedikert tråd for å lære seg kinesisk. Dei retter seg nok mot den generelle diskusjonen rundt om på forumet.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Retningslinjene sier at tråder skal ha en emnetittel som skal være beskrivende for trådens innhold, men stiller ingen krav til selve førsteposten. Om jeg ville kunne jeg startet "Den store HipHop vs Trance tråden" og skrevet "diskuter" i førstepost. Det er nettopp noe lignende dette som skjer over hele forumet fordi brukere vil "eie" tråder som var store på diskusjon.no, og poster derfor tråder med en ok emnetittel og en utrolig mangelfull førstepost. Volià! Tråden er dems og de vil få heder og ære i dødsriket.

 

Eksempler (takk ti Matsemann for eksempler)

Skjul
Den store Death Knight Tråden
Her kan vi diskutere rundt og om Death knights!

 

 

Den lille Druid tråden

Fortsetter fra diskusjon.no-tråden

 

Den store Hunter-tråden

Her tar vi opp diskusjonen/theorycrafting o.l om våre alles elskede huntere<3

 

Den store paladin tråden

La oss fortsette der diskusjon.no slapp :)

 

Lycantrophe jobber med en mer utfyllende førstepost som vil komme opp så snart som mulig.

(der kommer det ihvertfall en ny førstepost, men hvorfor starte en tråd du ikke akter å gjøre noe med?)

 

Den guddommelige priest-tråden!

Sett i gang og diskuter! :)

 

 

Den sjuke Shaman tråden!

Er det mange shamaner blant oss etter forumbyttet? :)

 

 

Warlock tråden

Jeg spiller rogue for øyeblikket men har spilt warlock fra vanilla til wotlk kom ut, og jeg lover at jeg skal begynne og levle den igjen snart ^^. Det er ingen klasser hverken over eller på siden. Vi er de beste og vi vil stå imot alle nerfsa som Blizzard tydligvis elsker å kaste på oss.

 

 

Den koselige warriortråden

Må jo ha en slik her også.

 

Gjerne sett opp builds for forskjellige ting, tips og triks så skal vi se om vi kan få en fin førstepost med mye fin warriorinfo.

 

 

Dette må da gjøres noe med? Slike tråder er det ikke verdt å ha.

Lenke til kommentar

Jeg er i alle fall klar over problemet med paladin tråden og jobber med en oppdatering i førsteposten. Lycantrophe skulle være behjelpelig men skal sette meg ned å skrive noe når jeg kommer hjem med erfaring rundt tankbuilds. Har ikke nok erfaring med holy eller retribution til å skrive utfyllende der så det trenger jeg hjelp med.

 

Grunnen til at jeg opprettet tråden var fordi jeg vet folk er ute etter en samlet tråd for paladin diskusjonen og opprettet denne først som sist. Jeg har ikke fått oppdatert med den informasjonen som jeg ønsker fordi jeg jobber med flere prosjekter så oppdateringen tok litt lengere tid enn beregnet.

 

Er dog enig hva du sier, men det er veldig få som ser ut til å lese førsteposten i slike samletråder så det må og en holdningsendring til fra brukernes side, at de først søker etter informasjonen før de poster i tråden. Mange sider i slike tråder kunne vært bespart hvis førsteposten hadde vært oppdatert samt brukerne hadde lest førsteposten før de spør.

Lenke til kommentar
- Spam er ikke tillatt. Med spam forstås korte, unødvendige innlegg (bestående av få ord og/eller smileys).

Er dette i bunn og grunn den 3 ord regelen som var tidligere?. Hvor går grensen for minimale posts?.

Ikke helt. Vi vil bare at poster som bare er laget for å øke antall poster skal begrense seg. Om du skal poste et svar bør du i det minste ha noe relevans til posten og ikke bare skrive et ord eller to ,uten å gi en litt bedre forklaring eller begrunnelse.

 

 

Dette gjelder poster som:

- Enig

- Støttes

- +1

- Bare smilies

 

 

For å nevne noen. Om du ikke har noe å bidra med eller videreføre diskusjonen så bør du nesten tenke deg om før du velger å poste noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...