Gå til innhold

EA sparker 1100 ansatte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil dette si at Gudfaren 2 ikke kommer siste del av Februar?

Ser ikke at det skal være noen direkte sammenheng mellom disse kuttene og en utsettelse av Gudfaren 2. Jeg sitter derimot ikke på noe informasjon som tilsier at Gudfaren 2 er utsatt, men fortsatt står med en nordisk utgivelse den 5. mars.

Lenke til kommentar

Dette er dårlige nyheter. Endelig får EA en sjef som tør å satse på litt nyvinning og fremfor alt kvalitetstitler i stedet for bare melking av franchiser, og så er det ingen av spilla som gjør det særlig bra. Forstår det nesten hvis de legger tilbake til sin tidligere taktikk, kvalitet er dessverre ikke lenger synonymt med salg. En mørkeside til innbringningen av nye gamere Nintendo har stått for, casuals er ikke kvalitetsbevisste nok tydeligvis.

Lenke til kommentar
sikkert mange som er uenig med meg nå. men dette er IMO.

 

hver gang jeg hører "bad" news om EA, blir jeg 10% mere glad.

 

Jeg for min del håper at EA goes down!

Så nesten halve spillmarkedet forsvinner? Jaja, det er vel din mening.

 

Det er synd dette, og noe sier meg at de da kommer til å satse mer på de mestselgende og mindre på de mindre spillene?

 

Det suger, ihvertfall.

Lenke til kommentar
dei burde ta seg bedre tid og gjort alle spillene litt bedre så folk blir mer fornøyd med resultattet.

 

Nå har de jo faktisk satset på kvalitetsutgivelser heller enn lisens-shovelware i år, og samtidig etablert flere nye IP-er.

Det er bare synd at det skulle sammenfalle med en global finanskrise og oppblomstringen av en ny generasjon "gamere" - folk som spiller Wii sports og ikke har noe bevisst forhold til kvalitet på spill, og aldri ville ha kjøpt satsinger som f.eks. Dead Space. La oss heller håpe at EA ikke trekker forhastede slutninger og går tilbake til gamle utakter.

Lenke til kommentar

Håper også de fortsetter trenden. Mindre melking, mindre DRM (helst ingen) og mer kvalitet.

Fortsatt ingen som slår Blizzard på det området.

 

Likte selv Red Alert 3 men valgte ikke å kjøpe det til slutt på grunn av DRM. Selv om det hadde sikkert gått greit, så velger jeg å boikotte spill som har det inne.

 

Fatter ikke at så mange har kjøpt Need For Speed: Undercover. Og at folk fortsatt kjøper alt som heter Need for Speed. Etter alle Fast and Furious filmene så har kvaliteten gått rett til bunns. NFS: Underground var litt kjekt med alle mulighetene til å pimpe biler, men gikk fort lei.

Siste NFS jeg likte var Porsche edition. Har fortsatt esken spillet kom i hjemme.

Endret av Webkanin
Lenke til kommentar

Jeg tror at dette er ren bedriftsøkonomi. Vanligvis kan man ikke sparke så mange, uten reaksjoner, men under finanskrisen kan man se sitt snitt til å fjerne de 10% med dårligst kompetanse, evt. folk som ikke er ønsket av andre grunner. Man sparer lønnsutgifter og produksjonen går ikke nødvendigvis ned. Men ikke ta mitt ord for det :)

Lenke til kommentar
Jeg tror at dette er ren bedriftsøkonomi. Vanligvis kan man ikke sparke så mange, uten reaksjoner, men under finanskrisen kan man se sitt snitt til å fjerne de 10% med dårligst kompetanse, evt. folk som ikke er ønsket av andre grunner. Man sparer lønnsutgifter og produksjonen går ikke nødvendigvis ned. Men ikke ta mitt ord for det :)

Er ganske enig med deg der. Dette kan få 1 av 2 mulige utveier. enten så ser EA at måten de holder på nå med melking ikke funker eller så prøveer de å rette opp dette med melke enda mer ut av de store franchisene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...