Gå til innhold

The Fourth Age: Total War

Anbefalte innlegg

Skrevet

fatw.jpg

'It is the Dominion of Men, the Age of Peace, but the roots of Evil run deep and always after a defeat and a respite the Shadow again seeks to assume some new form...The inevitable boredom of Men with that which is good, their quick satiety with peace, has already begun to make itself felt in Middle-earth and fostered another Evil, darker than the shadow that clouds the hearts of Men...

The New Shadow has arisen.

This is The Fourth Age: Total War!'

'The Fourth Age: Total War' er en modifikasjon til 'Rome: Total War'. Vårt mål med FATW er å på en så nøyaktig måte som mulig skildre landene og folkene i Midgard slik vi tror de eksisterte omtrent to århundrer inn i det fjerde tideverv. Modifikasjonen er basert på J.R.R. Tolkiens verker, og spesielt hans uferdige oppfølger til Ringenes Herre, som han kalte The New Shadow (Den Nye Skyggen). Vårt overordnede formål har vært å forbli tro mot Tolkiens verker og litterære ånd, mens vi samtidig aspirerer til å levere noe som er originalt og kreativt briljant.

'The Fourth Age: Total War - The New Shadow' er en kampanje som omfatter omtrent halve Midgard, der spillerne kan velge mellom de følgende fraksjonene: The Reunited Kingdom of Gondor and Arnor, the Kingdom of Rohan, the Chiefdom of Dunland, the Chiefdom of Rhûn, the Kingdom of Adûnabâr, eller the Empire of Harad. I tillegg er det mulig å spille the Kingdom of the Elves, the Kingdom of the Dwarves, og the Kingdom of Dale i slag utenom kampanjen.

Det er det 228 året i det fjerde tideverv, og over to hundre år har gått siden kongens gjenkomst og Mørkets Herres nederlag. Det gjenforente riket av Gondor og Arnor er beleiret på alle sider av fiender, og det er rebeller innenfor rikets grenser. Det nye kongedømmet Adûnabâr har okkupert Mordor og alt deres land på den østre siden av Anduin. Alliansen med Rohan er i ferd med å svikte, siden Eorls sønner er i full krig med Dunlendingene. I øst marsjerer Austringenes horder nok en gang mot vest, og i sør mobiliserer Harad alle sine styrker for nok en invasjon. Og som om ikke det var nok så har rykter om en mørk kult begynt å spre seg i Gondor...

tns4001cf2.th.jpgtns4002nx7.th.jpgtns4003be0.th.jpgtns4004hy7.th.jpg

Den offisielle websiden vår er thefourthage.org, og forumet er her.

For å spille FATW trenger du å laste ned og installere følgende:

For RTW/BI v1.6: The Fourth Age: Total War - The New Shadow 2.0b + TNS 2.6 Patch + TNS 2.6 Hotfix + TNS Musicpack (valgfritt, men anbefalt) + Wars of Men (valgfritt)

For RTW v1.5: The Fourth Age: Total War - RTW Version + TNS 2.6 Hotfix + TNS Musicpack (valgfritt, men anbefalt)

Mens du laster ned så kan du jo også ta en titt på disse videoene:

th_FATW-GuardsoftheKingsHouse.jpgth_FATWR032.jpgth_FATW003.jpgth_FATW002.jpg

th_FATW001.jpgth_TNS3004.jpgth_TNS032.jpgth_TNS3002.jpg

th_FATW_TNS002.jpgth_TNSDwarves.jpgth_TNS019.jpgth_TNS004.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bare spør om det er noe dere lurer på!

Fikk det ikke til å funke jeg da men men :s

Fikk du noen feilmelding? Om du er spesifikk på hva du gjorde når du prøvde å installere, og hva som skjedde, kan det godt være at jeg kan hjelpe deg!

Skrevet

Nå må jeg kjøpe ny pc, nytt spill bare for å laste ned dette! :o

Elsker Ringenes Herre, og når noe er så gjennomført som dette blir jeg lett forelsket.

Skrevet
Bare spør om det er noe dere lurer på!

Fikk det ikke til å funke jeg da men men :s

Fikk du noen feilmelding? Om du er spesifikk på hva du gjorde når du prøvde å installere, og hva som skjedde, kan det godt være at jeg kan hjelpe deg!

Får the file contains invalid data på patchen :s men skal reinstalle å se hva som skjer

Skrevet
Får the file contains invalid data på patchen :s men skal reinstalle å se hva som skjer

Filen ble sannsynligvis ikke lastet ned korrekt. Prøv å laste ned på nytt, kan eventuelt prøve å laste den ned her.

Er bare å andbefale denne modden. Den er virkelig gjennomført og gir mange timer med god spillunderholding. :)

Mange takk!

Skrevet
fungerer denne modden med gullpakken av rtw?

Det gjør den. Pass på å sjekk hvilken versjon du har installert. Gold skal egentlig komme patchet til v1.6, men dette har ofte vist seg å ikke stemme. For å finne ut hvilken versjon du har gå inn i spillet, klikk på 'Options', og sjekk hjørnet oppe til høyre. Hvis du har v1.4 så må du installere 1.6 patchen før du installerer modden.

Skrevet (endret)

En liten bildeserie:

FATWR013.jpg

'...and the blowing of the horns of Rohan in that hour was like a storm upon the plain and a thunder in the mountains.'

FATWR010.jpg

'Behind him his banner blew in the wind, white horse upon a field of green, but he outpaced it.

After him thundered the knights of his house.'

FATWR032.jpg

'Ride now, ride now! Forth Eorlingas!'

Endret av Amroth
Skrevet
Nå kunne jeg ønske at jeg ikke var på ferie... Dette så vanvittig bra ut! Er det et helnorskt team som står bak? Modellene og kartet så veldig profesjonelt og godt utført ut, forresten.

Takker! Det er et internasjonalt team med folk fra blant annet Hellas, England, Finland, USA, osv. Det var en nordmann til på dev. teamet tidligere, men nå er jeg den eneste.

Skrevet
Hva er jobben din i modden?

Team leader, research, design, skribent, pr, koding av diverse tekstfiler, osv. Jeg har vel hatt en hånd i det meste når det gjelder utviklingen av modden, hvis vi ser bort fra modellering, teksturering og 2d arbeid.

Par bilder til for de interesserte:

TNS006.jpg

TNS004.jpg

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...