Gå til innhold

Operation Flashpoint 2 og Arma 2 - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Championship Manger vs Football Manager anyone ?

 

En samle tråd for både OFP2 og ArmA2 blir litt patetisk spør du meg, spesielt med tanke på at ArmA2 bare blir lagt til som en liten bisetning. I det minste burde du nevne i første posten at det er ArmA2 som blir utviklet av teamet som laget originale Operation Flashpoint, selv om det kommer frem i andre poster.

Blir som om man skulle ha en samletråd for BF2, CS og COD4.

Som andre allerede har nevnt er denne sjangeren ganske så smal, og det er veldig greit å få samlet de få av oss som spiller krigssimulatorer på ett sted, foreløpig. De som spiller/har spilt OPF vet veldig godt hva Arma går ut på, derfor ser jeg ingen nødvendighet i å bre ut om begge spillene. For eventuelt andre som blir nyskjerrig tar det ikke lange tiden å søke på Arma2, hvor de finner mer info enn det som er her uansett. Folk er ikke evneveike.

Jeg skjønner heller ikke disse sammenlikningene dine.

Lenke til kommentar
sinnsyke detaljer! :o
Ser ut til at CM har delt det opp, slik at det også kommer litt info i dag. Blir interessant.

 

[EDIT]

 

Etter ha å sett disse 2 ble jeg skikkelig i tvil om hvem spill som blir best, at begge blir bra er nok helt klart. I ArmA 2 vet jeg jo litt hva jeg kan forvente, en masse kjøretøy og skikkelig med frihet. Siden OPFP 2 har nye utviklere, er det grunn til å være skeptisk om de har tatt med seg friheten og får en like bra editor som ArmA 1 eller 2.

 

Alikevell er den en ting OPFP 2 har muligens et overtak over, og det er selve gameplayet. I ArmA er så og si alt bra bortsett fra styringen av en personen, det er kanskje realistisk, men funker helt elendig etter min mening, er så tungvingt å bruke, og er vanskelig å bli god i. OPFP 2 så ut som hadde en drit bra løsning på dette, det så "smooth" og bra ut, også muligheten for å styre teamet så veldig bra ut. Dette var nok til å ødlegge mye av opplevelsen i ArmA, det ble mer leking enn oppdrag, pga dette med skytningen. Så hvis de ikke fikser det i 2rn kan det se ut til at det ikke blir det jeg spiller mest.

Lenke til kommentar

Jeg lagde tråden i PC-spill delen av forumet av den enkle grunn at de som spiller dette på konsoll ikke kan spille mot andre på PC (nå må dere arrestere meg om jeg tar grundig feil!). Ellers er det jo et poeng det ghad også sier, at de som spiller realismeshooters på konsoll er veldig få ;)

Lenke til kommentar
Siden spillet kommer til PS3 og X360 også så kanskje tråden passer bedre under Generell spilldiskusjon :)

 

Lag heller en tråd i konsolldelen da, sikkert ca to stykker som spiller realismeshooters på konsoll? :p

 

Finnes det i det heletatt realismeshooters til konsoll, sånn egentlig? Tenker bort ifra OFP til xbox 1 og slikt :p

Lenke til kommentar

Er kontrollene like fæle i Arma 2 som i Arma?

 

Kommer de fremdeles til å bruke det dårlige kommunikasjonssystemet; der beskjeder er teipet sammen til fulle ordrer osv.. Alpha GO TO Foxtrot ALPHA 9 Alle ord med forskjellige trykk og tonefall, høres helt teit ut. Det ble brukt i Operation Flashpoint også - det må da vitterlig kunne gå an å finne på noe bedre når vi nærmer oss 2010.

Lenke til kommentar
Er kontrollene like fæle i Arma 2 som i Arma?

 

Kommer de fremdeles til å bruke det dårlige kommunikasjonssystemet; der beskjeder er teipet sammen til fulle ordrer osv.. Alpha GO TO Foxtrot ALPHA 9 Alle ord med forskjellige trykk og tonefall, høres helt teit ut. Det ble brukt i Operation Flashpoint også - det må da vitterlig kunne gå an å finne på noe bedre når vi nærmer oss 2010.

 

Er rimelig sikker på at de har forbedret dette, men det er faktisk veldig vanskelig å få til på en bra måte. Da dette er en simulator og ikke en "imersive heroic atmospheric game event", så skal alle grid points på hele kartet kunne brukes i komandoer. Da må man evt. lese inn alle sammen med forskjellige stemmer osv. Blir vanvittig mye data. Eller så må man prøve å programere en text-to-speech funksjon som funker. Tror de har gått for å forbedre den siste. Enten det eller så har de fjernet seg litt fra realismen og heller gått for avstands komandoer (half a click SW, eller noe sånt)

 

Uansett gleder jeg meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...