Gå til innhold

Operation Flashpoint 2 og Arma 2 - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å finne ut litt om hvordan dere her inne ser på Operation Flashpoint 2, og om dere har tenkt til å teste det ut. Hvis man skal tro det som er blitt sagt og Codemasters selv skal det komme ut våren 2009. Jeg for min del, har allerede regnet med forsinkelser. Da blir jeg ikke skuffet. Det jeg tror som blir den viktigste jobben til utviklerne er at de får overført gameplayet fra Cold War Crisis, slik at de får meg seg spillere som likte dette bra. Unngår de også en endeløs rekke med bugs (les: Arma), så har de gode forutsetninger.

 

Operation Flashpoint 2 er som kjent annonsert til både PC og konsoll. Er dette nødvendigvis en negativ ting, eller burde Codemasters konsentrert seg kun om PC versjonen? De med konsoll har jo helt klart en fordel i forhold til de med en litt eldre PC, da man må muligens må oppgradere både det ene og det andre for at spillet skal flyte greit.

 

Her er link til den offisielle siden:

http://www.codemasters.com/flashpoint2/ind...tory=EnglishUSA

 

Jeg for min del gleder meg sykelig. Jeg likte Arma godt, og da tenker jeg som så at OP2 umulig kan skuffe meg. Hvertfall så lenge de holder seg unna de værste bugsa. Som sagt tror jeg det er veldig vesentlig at de klarer å få meg seg det gode gamle gameplayet, da mange av de som spilte OPF før, vil føle at "ja, her har jeg vært før", samtidig som det grafiske osv. selvfølgelig har fått en stor ansiktsløftning. Mange følte at man styrte "en planke" i Arma når man løpte rundt, og det er akkurat dette de må unngå i OPF2. Det var mange som OP spillere som testet Arma og uansett hva man synes om gameplayet der, er det ikke til å legge skjul på at de mista mange spillere pga. et litt omdiskutert gameplay.

 

Så hvordan er det med dere? Hva tror dere skal til for at dette blir en vellykket oppfølger til OPF?

 

Edit:

I og med at det også er stor interesse for Arma 2, så kan det være greit å få diskutert dette også her. De fleste som kommer til å spille OPF 2, kommer jo også til å teste ut Arma 2. Slik jeg har forsått det hvertfall.

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til å se hvordan Flashpoint 2 blir, men det som vi må huske på er at dette utvikles av Codemasters (de eide rettighetene til navnet Flashpoint 2) og ikke Bohemia Interactive slik som Cold War Crisis, det første Operation Flashpoint. Sistnevnte ga oss Armed Assault og det var vel i og for seg egentlig Flashpoint 1.5, Armed Assault 2 blir vel egentlig det vi kan se på som Flashpoint 2. Rett gjerne på meg hvis jeg her tar feil :)

 

Uansett, det jeg har sett av bilder, video og lest gir meg lyst til å se begge, uavhengig om det heter Flashpoint 2 eller Armed Assault 2.

 

Har ikke tall på hvor mange timer jeg har foran Flashpoint, for ikke å snakke om den geniale editoren og det utrolig engasjerte community'et. www.ofpec.com anyone?

Lenke til kommentar

Jeg har mer tro på Arma 2 i grunn. OFP2 har ikke vist noe ingame annet enn pre-renders, og det lille som har blitt lekket fra gameplay lignet mer på arcadespill som COD enn en simulator i grunn.

 

Men jeg vil holde ett åpent sinn og gi Codemasters en sjanse. Jeg tror nok jeg vil kjøpe både OFP2 og Arma 2 når det kommer.

 

 

 

 

 

Som Desdichado sier så er det egentlig Arma og Arma 2 som er oppfølgerne til OFP, OFP2 er laget fra grunnen av en annen utvikler.

Lenke til kommentar

Om vi ser om det er endel fra forumet her som spiller det, hadde det vært artig om vi hadde funnet noen tidspunkter og samles på en server for å spille litt. Nå er det jo en stund til enda, så vi får eventuelt komme tilbake til det. Det er jo et eget underfora hvor man kan avtale osv, så vet ikke om vi kan ta det her?

 

 

Jeg gleder meg til å se hvordan Flashpoint 2 blir, men det som vi må huske på er at dette utvikles av Codemasters (de eide rettighetene til navnet Flashpoint 2) og ikke Bohemia Interactive slik som Cold War Crisis, det første Operation Flashpoint. Sistnevnte ga oss Armed Assault og det var vel i og for seg egentlig Flashpoint 1.5, Armed Assault 2 blir vel egentlig det vi kan se på som Flashpoint 2. Rett gjerne på meg hvis jeg her tar feil.

Ja, jeg ser den. Men det vil for meg være litt rart om de (Codemasters) ikke prøver å ta med seg det de så var meget bra med Cold War Crisis, selv om de ikke utviklet det selv. Jeg kunne selvfølgelig ha laget tråd om Arma 2 også, men jeg mener det er noe spesielt med OFP2. Arma 2 kan liksom bare bli bedre sammenliknet med det første spillet. OFP2 derimot kan få seg en dugelig nedtur fra forgjengern Cold War Crisis. Om Codemasters derimot klarer å forbedre det, kan det bli veeldig bra.

Lenke til kommentar

Relativ gammel trailer du finner på første siden av ArmA2.com.

Det kom nylig ut en trailer for USMC. Jeg antar det kommer en trailer per. fraksjon, pluss en del info om hvilke våpen, kjøretøy og luftvåpen de forskjellige fraksjonene har.

 

ARMA2.com will be updated with fresh news on a weekly basis, from now up to the time of release. Regular updates about ARMA2 factions, weapons and vehicles will be accompanied by a series of visual references. Read the first declassified information right here!

 

Her er i allefall den nyeste 'traileren': ArmA 2 - USMC (HD)

Lenke til kommentar

Viktig at folk skiller snørr og bart her, og husker at Flashpoint 2 er et 100% nyutviklet spill av et nytt team, mens Arma 2 er det beryktede "Game 2" fra skaperne av det opprinnelige Operation Flashpoint.

 

Gleder meg til å se både Arma2 og OPF2, og etter skuffelsen som var ArmA er det en stor fordel at det nå er to store konkurrenter innen sjangeren realismeshooters.

Lenke til kommentar

Ser at det også er stor interesse for Arma 2. Skal vi la dette være en tråd for begge spillene, i og med at de som vil teste OPF2 antagelig kommer til å prøve ut Arma2... og omvendt.

Det er jo tross alt ikke alt for mange som spiller krigssimulatorer, og jeg ser nå at det kan være greit å ha "de to store" samlet i et fora, eller?

Lenke til kommentar

fulgte diskusjonen rundt OFP2 rett etter at spille var annonsert, men orket ikke helt i lengden. Husker det da var en del snakk om at de hadde planer for at bygninger og terreng skulle være moddelert på en slik måte at neste "alt" kunne ødelegges. Noen som har noen info vedrørende om noe slikt blir implementert i spillet ?

Lenke til kommentar
fulgte diskusjonen rundt OFP2 rett etter at spille var annonsert, men orket ikke helt i lengden. Husker det da var en del snakk om at de hadde planer for at bygninger og terreng skulle være moddelert på en slik måte at neste "alt" kunne ødelegges. Noen som har noen info vedrørende om noe slikt blir implementert i spillet ?

Se om du får tilfredsstillende svar her:

 

http://uk.gamespot.com/pc/action/operation...-2-ai-interview

http://uk.gamespot.com/pc/action/operation...ew?tag=;title;2

 

Tror han snakker om noe ødeleggelse der.

Lenke til kommentar

Kommer nok til å kjøpe Arma2 først, og vente med å kjøpe OFP2 til jeg har lest en omtale. Jeg gidder ikke å kjøpe det hvis ikke de har holdt på realismen fra BI. Er litt i tvil.

 

Håper bare at laptopen min klarer å kjøre Arma2 uten å strupe for mye ned på grafikk og oppløsning.

I følge denne siden krever Arma2 "Fast GPU (8800GT level) with Shader Model 3 and 512 or more MB RAM"

Er det noen med greie på skjermkort som har en formening om hvordan det bør funke med GeForce 9600M GT (sammen med 4 gig ram og Intel Core 2 Duo T9400 2,53 Ghz, 64-bit)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...