Gå til innhold

Test: Asus E35M1-I DELUXE 


Anbefalte innlegg

Jo da, sikkert fint og flott hovedkort, gid det faktisk var mulig å kjøpe det også ...

 

Det er en liten evighet siden jeg bestilte kortet, og hva skjer? Alle de nettbutikkene som averterer kortet, utsetter og utsetter og utsetter og utsetter og utsetter og ... dato for "Ubekreftet på lager".

 

Er rett og slett møkka lei av å vente!!

Skjønner hva du mener. Ventet selv fra før nyttår. Sjekket de ulike nettbutikkene hver dag helt til at plutselig Dustin Home fikk en et parti på 9 hovedkort. Da klarte jeg å karre meg til et :) Det er visstnok enorm etterspørsel etter fusion over hele fjøla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du liker kortet, Teac. Hvis du og andre fortsetter å skrive om deres erfaringer rundt kortet og mediesenter generelt her (i forumet), vil det være et stort pluss (håper jo fortsatt på å "karre" til meg selv). Har selv lite med generell datakunnskap og null erfaring hva gjelder bygging (ja, bortsett fra å bytte minne og harddisk).

 

Ha en fin ettermiddag :!:

Lenke til kommentar

@96abrevs:

 

Å hjemmesnekre er ikke særlig vanskelig. En finner som regel ut hvor delene passer.

 

Det utfordrende kan kanskje være BIOS-innstillinger. Men også der fungerer gjerne ting ut av boksen i våre dager, selv om en kanskje går glipp av de optimale innstillingene ved å ikke sette seg inn i materien.

 

De vanskeligere ting kan være kortslutninger. Noen av dere husker sikkert når det var populært med flatkabler som ble slintret opp og rullet runde med "pølseskinn" på av fabrikantene. Jeg kjøpte meg en slik floppykabel og ATAPI/IDE-kabel en gang. Floppykabelen var dårlig vare og hadde da selvfølgelig en kortslutning mellom ledere ved seg.

 

Dette hadde jeg ikke oppdaget tidligere fordi hverken hovedkort eller strømforsyning hadde arrestert feilstrømmen på ett tidligere oppsett. Så kjøpte jeg meg nytt hovedkort og strømforsyning og tok med meg floppykabelen over. Det som da skjedde var at systemet nektet plent å starte opp. Godt er det. Men fy så frustrerende å sitte å ikke vite hva som var feilen på systemet.

 

Det skulle vise seg at PSU hadde beskyttelse mot kortslutning, og systematisk eliminering av komponenter og testing gjorde at jeg kastet floppykabel og floppydrevet for sikkerhetsskyld etterpå.

 

Lykke til med hjemmesnekring. Det er en fin hobby. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvordan er det med psu til dette kortet? jeg tenkte å bygge en liten htpc, og da er det ikke mye plass til psu. Jeg ser at asus har et tilsvarende kort med Atom/ION hvor det leveres ekstern strømforskyning http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619086

 

Er det mulig å få en slik strømforsyning på AMD kortet og? eller må man gå for en picoPSU og er det noen nettbutikker som selger slikt?

Lenke til kommentar

Det er ingen utgaver med egen strømforsyning nei. Selv kjøpte jeg pico psu på ebay fra Usa, det fungerte utmerket. Veldig enkelt å "montere". Du trenger en AC-DC og en DC-DC enhet. Du klarer deg fint med 60 watt ≥ Her f.eks.. Det er viktig å merke seg at dersom du gå for mindre enn 150 watt så må du kjøpe en Molex --> 4 Pin adapter.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...