Gå til innhold

hater smaken av alkohol - hjelp


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kan noen anbefale ferdige produkter med alkohol som smaker godt. Ikke som vin, brennevin eller øl.

 

Jeg er gutt, så ikke engang nevn rusbrus eller cider :p

 

jeg er gla i å dra på fest, men hater smaken av alkohol. Ikke bare smaken av alkohol men produktene den kommer i. Jeg missliker øl, vin (hvit, rød og musserende) og brennevin.

 

 

Spar meg for talen om at jeg ikke trenger å drikke for å ha det gøy. Det er sant, men det er greit å kunne drikke noen i sosiale sammenhenger, og slippe seg løs av og til. Jeg vet at jeg bør venne smaksløkene til smaken av alkohol, men orker ikke alltid tvinge i meg noe jeg ikke fordrar når jeg skal kose meg. Ikke engang nevn rusbrus eller cider.

 

 

Vodka blandet med andre ting er en løsning med det er alt for mye stress å drive å blande det på fester.

Det skal sies at jeg ikke har veldig mye penger å bruke på alkohol så kjøpe dyre produkter er uaktuelt. Må ikke være kjempe billig, men bare vanlige produkter.

 

Har hørt noe om ferdigblandede drinker, kan noen anbefale noe?

 

Takk for svar :)

Eller har dere andre forslag.

Endret av zaler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en tur på Polet. De har alt for enhver sier nå jeg.

 

EDIT START

 

Om du er på utkikk etter noe konkrett å prøve så kan jeg anbefale Cosmopolitan drinken. Er ganske sukkerfyllt i smaken og er meget populær drink blant mange.

smirnoff-cosmo.jpg

 

EDIT END

 

 

Drikk ansvarlig :thumbup:

Endret av Bakura
Lenke til kommentar

Vikingfjord har en ferdigmiksa Mojito på 1.5L pappdunk. Kan være greit å prøve en Mojito før du kjøper 1.5L liter av det :-) Vodka & Battery/appelsinjuice/whatever, rom & cola, gin & tonic og mange andre er jo kjappe å mikse? Fordelen med å mikse selv er at du kan justere alkohol mengden så du kan venne deg til den som du sier.

 

Det andre jeg vil si at det finnes et øl for alle :-) Øl finnes i så mange variasjoner at det er nesten garantert at du finner ett du liker om du leter lenge nok.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Mange smaker er slike man tilegner seg. Kanskje du bare trenger litt mer erfaring? Jeg syntes heller ikke øl smakte direkte himmelsk første gangen, men etter hvert blir man glad i drikken. Smaken av ren alkohol er det vel ikke så mange som synes er god, noe som ikke er så rart siden det tross alt er en gift.

Lenke til kommentar

Lier Cider er ganske godt, og den er 12% (eller var det 10? jaja, mye til å være cider uansett)

Ser litt mindre fjortiss ut å kjøpe en sånn flaske, den ser ut som vin/champagne..

 

Ellers er det gode forslag over her.

 

Tar ikke så lang tid å blande sprit med noe heller da. Dette kan du jo blande i en flaske før du drar på fest og! Funker med alt fra appelsinjuice til brus til sjokolademelk :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hey, ikke alle liker samme smaker heldigvis.

 

først vil jeg gjerne be deg utdype hvorfor du nevner øl som en kategori når det fins alt ifra mørkt nærmest lunken te-aktige til kjempelyse forfriskninger?

 

man må jo ikke drikke det aller dårligste ølet for å kunne kose seg med drikken sin vettu ;)

 

jeg har alltid foretrukket en kald pils hvis jeg kunne velge.. dram går som regel greit ned etter hvert også, men jeg har aldri likt hverken smaken eller følelsen av brennevin.

 

mitt direkte tips må være en litt morsom oppdagelse.. det er littegranne pes, men skulle absolutt være mulig å få kokt seg litt tevann og laget grønn te. bland hver kopp te med en eller to teskjeblad blank sprit av fritt valg. drikkes varm.

smaker te, og funker kjempebra.

 

de fleste vodkatypene som smaker sitrusfrukter kan funke veldig bra, dog ikke prøvd det.

er du under 20, så mener jeg å huske at man kunne kjøpe en 22% 0.5l flaske som funker kjempebra til å leke seg med blandevann og sin personlige blanding.

 

vet ikke med deg, men jeg har mange venner som konstant undervurderer hvor sterkt 45-60% brennevin egentlig er :D

 

alkohol skal nytes, ikke stresses i seg for å bli full.

 

ta deg tid til å prøve forskjellige typer alkohol, se hva du liker.. effekten det har på deg.

 

folk reagerer forskjellig på forskjellige stimuli, alle kjenner en som ikke tåler brennevin eller øl.. det er fordi de kanskje ikke burde drikke det ;)

 

anyways, have fun. ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det så vanskelig blande vodka med blandevann???

Du kan jo blande ferdig før festen...

 

Ferdigblandede drinker er jo litt enklere enn å blande selv, men du sparer ikke mye (verken tid eller penger) på noen av delene...

 

Smirnoff har som tidligere sagt, ferdigblandede drinker på flaske

- men de drinkene er vel mer for jentene hva!?

 

Nei ekte menn drikker øl og whiskey!

Lenke til kommentar

Sambucca er en god sak. 40%, men smaker nesten bare søtt. Litt farlig egentlig, for siden man knapt merker noe alkoholsmak er det ganske så lett å drikke veldig mye av den.

 

Ellers finnes det jo, som en rekker andre her sier, mange forskjellige øltyper. Alt fra lyst til mørkt. Min personlige favoritt er Kilkenny. Smaker ikke som pilsner og alt annet folk er vant til å drikke, men minuset med den er at du nesten må ha et ølglass tilgjengelig for å drikke den.

Lenke til kommentar

Okei.. HATER alkoholsmak selv.. men jeg har funnet min løsning i og med at jeg til og med ser litt russer ut med kort hår og er jævlig rett på spriten når det er fest..

 

WHITE RUSSIAN! Smaker ikke alkohol! Trenger ikke mange for å kjenne det heller... Bare å blande riktig. Vodka/kalinka, kahlua og melk... Shake det med isbiter for å skumme den litt. Finn oppskrift der den sier bra blandeforhold og du er i himmelen! Har ikke prøvd det, men skal prøve å gjøre det med sjokolademelk istedet. Smaker allerede sjokolademelk fra før av.

Lenke til kommentar

Nå skal du høre. Gå på polet å spør etter noe som heter terrassevin, det er en søt/syrlig hvitvin som smaker HELT annerledes enn andre typer hvitviner. Noen av terrassevinene har kullsyre også, noe som gjør den enda kjekkere å drikke.

 

Selv om jeg elsker øl, så har jeg drukket mye terrassevin - den passer spesielt bra om sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...