Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Goodis, lastet denne ned i går kveld og det ser ut som tablet'en har overlevd natten i det minste. De 3 siste dagene hadde feilen eskalert seg til at den havnet i en fæl reboot loop hvor den viste boot skjermen i et sekund, svart et sekund, boot skjerm et sekund, svart... etc. Temmelig horribelt med andre ord.

 

Ellers enig at disse fiksene ikke viser brukeren en mer detaljert changelog før man trykker install. Det forundrer meg at dess større selskapene blir, dess dårligere blir informasjonen. Sammenlignet med f.eks Mojang, skaperene bak Minecraft, så er det jo fantastisk hvor dårlig support vi får av de store dingse-selskapene.

Lenke til kommentar

Ser ut til jeg må ha noe windows, evnt linux så jeg får gjort litt seriøs jobbing også når jeg er på farta.

Ikke noe mulighet for å installere W8 el linux på denne i nær framtid? Synes at den ellers er en knallpc/brett, men får desverre ikke gjort så mye seriøst med den som ønsket. Tror jeg selger den og venter på noe liknende med mulighet for W8/linux.

Lenke til kommentar

Du kan jo legge inn ubuntu på transformeren.

 

Hvordan?

 

@ICS Det jeg synes var dritt med oppdateringen var at man mistet muligheten til å alltid bli kjent igjen som en pc i stock browser. Nå må jeg for hver jævla fane be om skrivebordnettsiden for å slippe den jævla tavle/mobilversjonen av en side. Sitter jeg på 1280x800 pikslers skjerm på 10 tommer vil jeg ikke ha en nedstrippet drittside for barnemobiler.. Og jo, flash har også blitt mer buggy.

 

Men er kult å swype vekk programmer fra "siste programmer" ihvertfall :D

Lenke til kommentar

Du kan jo legge inn ubuntu på transformeren.

 

Hvordan?

 

@ICS Det jeg synes var dritt med oppdateringen var at man mistet muligheten til å alltid bli kjent igjen som en pc i stock browser. Nå må jeg for hver jævla fane be om skrivebordnettsiden for å slippe den jævla tavle/mobilversjonen av en side. Sitter jeg på 1280x800 pikslers skjerm på 10 tommer vil jeg ikke ha en nedstrippet drittside for barnemobiler.. Og jo, flash har også blitt mer buggy.

 

Men er kult å swype vekk programmer fra "siste programmer" ihvertfall :D

Hvorfor ikke ta seg bryet med å installere Dolphin HD eller Opera, evnt. Opera Next?

Supergode nettlesere som kan permanent defineres som Desktop Browser

Lenke til kommentar

ASUS also updates over the weekend . As you saw the update to 9.2.1.17 TF101 was released today, in line with the timetable that we had announced (ie before the weekend).The update addresses a number of problems that had arisen during delivery of ICS on the pad 101. Problems that only affected some users, but – as is our custom – we took very seriously, making a thorough review and updating by introducing a number of optimizations and bugfixes. New in this version – as they have been sent from our HQ – focus on:

1) Improved general stability of the system

2) Fix the sound volume too low

3) Fix the bug with the app MyLibrary

4) Improvement of the stability of ‘app Room

5) Fixed some spelling errors in the interface translation (this seems the least ^ ^)

To finish a duty to update information on ICS Pad 101G. We are working with NVIDIA to solve a problem with the driver and plan to release the update for Transformer 3G by the end of the month. These versions, beyond the 3G support, share the same basic software of the update released today for Pad 101 and then benefit from the improvements introduced on the front stability. Waiting to be rewarded, make no mistakeicon_wink.gif

The staff at ASUS Italy

Lenke til kommentar

Windows tablets har jo eksistert lenge da, i siste runde i form av UMPC'er som f.eks. Samsung Q1P. Men alle disse har til felles at Windows = Powerhungry = Kort batteritid. Hele grunnen til at iPad og Android baserte tablets har "tatt av" er jo nettopp fordi de er bygget på lav-spec CPU/GPU comboer som kan kjøre i en liten og lett innpakning. De er ikke ment til å kjøre store OS som Windows, men er mer skreddersydd til små apps og enkle operasjoner. I senere tid har vel å merke Nvidia sin Tegra prosessorer fått grafikk ytelsen på et nivå at man kan spille 3D spill på disse også i bra ytelse.

 

Ønsker du siste Windows baserte saker kan du jo se på Asus eee slate, som da blir som en tastaturløs touch version av deres minipc'er. Men den veier da dobbelt så mye og har 1/3 av batteritiden pga den krever så kraftig prosessor for å få Windows til å snurre. Pluss at disse koster 2x-3x hva en Transformer Prime koster.

 

http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Slate_B121

 

http://www.asus.com/...ee_Slate_EP121/

Endret av johncl
Lenke til kommentar

Ja Asus sine siste Slate's er i samme gate og man kan finne de brukt for rundt $800 på ebay.

 

Men spørsmålet er om du har behovet for å ta den med overalt og evt hvilke windows applikasjoner du trenger "på farten". For web surfing, email, enkel tekstbehandling og regneark, film og musikk så er en Transformer Prime ypperlig med tastaturet. Du har da veldig lang batteritid og kan jobbe med disse tingene på farten. Når du er hjemme kan du bruke f.eks. Splashtop som remote desktop connection til en PC i hjemmet og det vil faktisk føles som du sitter på en liten laptop pga ytelsen er realtime. Der kan du da lett jobbe mot alle PC applikasjonene også, photoshop, filmredigering etc. Ja du kan til og med spille en del spill over Splashtop også.

 

Jeg ville ikke undervurdert gleden av lang batteritid og vekten på en tablet til under halve prisen av en full Windows touch pc.

 

Og jeg ville uansett ventet på Win8 som da skal være mer touch-vennlig og tilrettelagt for tablets - som igjen vil kickstarte en ny runde av disse Win touch pcene.

Lenke til kommentar

De 3 siste dagene hadde feilen eskalert seg til at den havnet i en fæl reboot loop hvor den viste boot skjermen i et sekund, svart et sekund, boot skjerm et sekund, svart... etc. Temmelig horribelt med andre ord.

 

Jeg opplever samme situasjon (TF101) som du beskriver her og på siden før: Random reboots, oppheng og reboot-loop eller -frys. Rimelig irriterende!

 

Noen som har hørt om ytterligere fix'er/updates?

 

Edit: kanskje dere vet om dette, men det ser hvertfall ut som de jobber med problemet:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1556914

Endret av Radar
Lenke til kommentar

Siste update fix ser ut til å redusert antall rebooter en del men den har en tendens til å daue i løpet av natten slik at jeg må holde inne power knappen for å reboote den en gang. Skuffet at de kan ødelegge et produkt på denne måten. Halve poenget med tablets er jo at de alltid er tilgjengelig. Mulig at de rett og slett ikke bryr seg nå som Prime er ute. I så fall bør man ha en lett måte å rulle tilbake til forrige versjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...