Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig glad jeg ikke har hoppet på ICS enda ! Min Prime ROM fungerer aldeles utmerket - savner intet.

 

Fikk ICS på mobilen her om dagen (HTC). Førsteinntrykket var hæ - er det ikke større forskjell, så hva er det folk maser med ?

Endret av bengh
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å returnere min på garanti nå, slik den oppfører seg nå så er den tydelig defekt med reboots i hytt og pine, vil ikke lade hvis den står i keyboardet, stadige heng, YouTube og mange andre apps har fått helt "noia" med blinking av UI-lagene (spesielt menyer og slikt). Stock browser har ofte plagsomme 2-3 sekunder heng når jeg scroller. Innmating i f.eks forum tekst felt er enda tregere enn pre-icecream. Kort sagt, defekt.

 

Er det noen måte å rulle den tilbake til factory default? Dvs pre-Icecream? Den var mye mer brukenes som tablet da.

Endret av johncl
Lenke til kommentar

Transformeren min har mistet all lyd! Verken alarmer, Spotify, filmer eller andre programmer klarer å lage lyd lenger. Hører et svakt sus i høytalerne, men det er alt. Har tuklet med alt av innstillinger jeg har funnet på tab'n, samt factory reset to ganger.

Noen idé om hva det kan være?

Tipper det blir service på den, for slikt kan det ikke holde på. Skikkelig uflaks at jeg skulle merke det på en 5 timer flytur (av alle dumme steder...)

Lenke til kommentar

Leste litt og noen sier at en Hard reset skal kunne løse en del problemer etter ICS oppdatering. Dvs, man skrur av tablet'en først og så holder man nede volum-ned og så trykker man power knappen og holder disse inne i 10-15 sekunder. Boot logo vil blinke kjapt engang først, men ikke slipp knappene før det dukker opp noe tekst i øverste venstre hjørne (noe om booting Linux). Deretter vil den vise noen iconer hvor en av de blinker "valgt" per default - man velger ikke noe her men lar den gå av seg selv og den starter vanlig opp.

 

Ingen reboot i natt så det funker bedre så langt. Krysser fingrene og håper det løser litt av problemet. Jeg oppgradert også Tegra Zone app'en for jeg hørte at det muligens var en sjekk som gjøres hver 24 time eller noe slikt som kunne kræsje hele tablet'en.

 

Men jeg har fremdeles blinking av overlay UI (som søke-dropdown) på YouTube app'en (dvs der man ser alle videoene spredd ut). Skal kanskje avinstallere denne og reinstallere for å se om det er noe cache eller annet som trøbler.

Lenke til kommentar

Hva er det generelle inntrykket av denne hos forbrukerne?

Har jo kommet mye nytt, men lite giret på å bruke en formue på et nettbrett.

 

Hardwaremessig er den jo ikke SÅ bak mål, selv om den ikke henger helt med i oppløsning eller prosessortoppen.

Kan man bruke denne på en tv og få akkurat samme bilde (men fullHD) gjennom hdmi'en og koble til med tastatur og mus? Noen som har prøvd og syntes det fungerer brukbart?

 

Gjør dette med min 3 år gamle netbook nå, men syntes det lagger litt vel mye. Vil jeg få samme opplevelse her?

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som sliter med dette, kan jeg poengtere. Min TF fungerer utmerket etter oppdateringen. For min del har det nesten blitt som å få en ny pad, da respons og flyt er langt bedre enn før. Jeg finner alt i alt, i grunn svært få områder som jeg ikke er fornøyd med på denne. Klart, høyere oppløsning på skjermen hadde vært digg, den kunne vært litt lette, men det er stort sett det. Den er kjapp i bruk, og tastaturet fungerer veldig bra.

 

Du må dog vite at denne paden ikke kan erstatte en pc på alle områder. Det er ikke like mye funksjonalitet i nettleseren, touchpaden synes jeg ikke er god nok (kan kobles til ekstern mus riktignok), og den tilbyr langt ifra god nok funksjonalitet når det kommer til Office. Powerpoint har jeg gitt opp, og tekstbehandling foregår utelukkende i Google Docs (som har blitt overraskende mye bedre etter oppdateringen), slik at jeg enkelt kan formatere teksten skikkelig på en data senere.

 

Men alt i alt, veldig fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg slet i slutten av transformerens levetid med utallige reboots. Det mest irriterende var at den kunne gå inn i en reboot-loop, der den rebootet, slo seg av, rebootet, slo seg av, og når natta var over var batteri tomt. Gjorde det meget plagsomt, for man visste aldri om batteriet var tomt eller fullt. Skjedde riktignok ikke så mange ganger, men nok til at jeg var "bekymret" før en reise...

Skal sies at det mest sannsynlig var en defekt med min modell, for den er nå hos doktoren pga manglende lyd.

Men ville overhodet ikke anbefale den til andre nå, da den er gammel, tung, og på en måte utdatert. Tegra2-chippen inni der er også et tragisk problem, som ikke støtter h264 High Profile. Gjør den irriterende ubrukelig i media-sammenheng (gitt at film/tv-seriesamlingen består av normale og populære mkv-filer.

 

Ville avventet situasjonen bittelitt, og sett hva Fulitsu og de andre kan tilby. Eller, hvis det ikke er hastverk, vente på Win8-tablets. Der vil du få omtrentlig pc-funksjonalitet, og noe som kan bli et fantastisk OS som er sømløst integrert i husets øvrige enheter..

Lenke til kommentar

Hardwaremessig er den jo ikke SÅ bak mål, selv om den ikke henger helt med i oppløsning eller prosessortoppen.

Kan man bruke denne på en tv og få akkurat samme bilde (men fullHD) gjennom hdmi'en og koble til med tastatur og mus? Noen som har prøvd og syntes det fungerer brukbart?

 

Jeg har ingenting negativt å si om min Transformer, fungerer knall, vært med på mye rart...

Oppdatert til ICS, bare blitt bedre av det.

 

HDMI, du får ikke FULL HD (1080), jeg tror ikke det er 100% 720p heller, men bildet er greit det.

 

Å koble Paden (samme fungerer 100% med en mobiltelefon som har HDMI som Galaxy S2)

Til TVn med HDMI, å styre dette med BlueTooth Tastatur og Bluetooth Mus fungerer helt smertefritt for meg...

Bare parret med et gammelt tilfeldig microsoft tastatur og mus jeg hadde liggende med blåtann tilkobling...

 

 

Om kjøp nå, så hadde jeg villet vente til PRIME, alt som kan ha vært bedre på den første, er forbedret på Prime...

Eventuelt om man finner en Transformer med Dock pent brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var meldingen jeg håpet på, Xkraft! Jeg har nemlig fått et bedre tilbud på en pent brukt en og vurderer å slå til likevel, spesielt siden det er en del tull med prime, samt mye dyrere (dette gjelder jo også kommende modeller av alskens produsenter).

 

Vurderer nok å slå til likevel, har også prøvd den aktuelle transformeren, og alt later til å flyte bra.

 

 

EDIT: Får ikke til med min Galaxy R, intet bilde ut på hdmi. Kan skyldes flere ting, enten åga dårlig jallaovergang fra dx, at galaxy r ikke støtter dette (har ikke undersøkt godt nok) eller andre ting, men dette er i grunn ikke av interesse for denne tråden.

Endret av Ron Burgundy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...