Gå til innhold

Slik blir Firefox 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ingen" som har sagt hva som er best, alle programmer har fordeler og ulemper og noen passer bedre for noen enn andre, men det du nevnte kan definitivt gå under fellesbetegnelsen brukerfeil i mange tilfeller.

 

1. Det eneste jeg brydde meg om var at det virket tregt og rota til alle bokmerker

 

Enten en bug i bokmerkehåndteringen over flere versjoner eller bruker endrer oppsett uten å være klar over hva han gjør, sletter ting ved uhell osv. Treghet i Fx skyldes gjerne av brukerinstallerte addons.

 

2. samt at det krasja flere ganger daglig

 

Kan skyldes ustabile addons, plugins, spesiell programvarekonfigurasjon på maskina, spesielle nettsider som trigger crashbugs, generelle crashbugs. Finnes i alle nettlesere, IE9 går i uendelig loop hos meg f.eks. etter ren install, fordi den har hw akselerasjon slått på som default, og feiler hardt.

 

3. Masse toolbars og plugins installerte seg selv og var umulig å avinstallere. Dvs noen av dem kunne avinstalleres via Windows kontroll panel og tilogmed da måtte man restarte maskinen.

 

Typisk brukerfeil å ikke følge med hva som installeres med andre programmer. Finnes enkelte unntak, hvor selv garvede brukere går fem på. Her skal Firefox 5 etter planen beskytte brukerne bedre mot seg selv og mot lumske installasjonsmetoder.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
... bug i bokmerkehåndteringen over flere versjoner eller bruker endrer oppsett uten å være klar over hva han gjør, sletter ting ved uhell osv. Treghet i Fx skyldes gjerne av brukerinstallerte addons ... ustabile addons, plugins, spesiell programvarekonfigurasjon på maskina, spesielle nettsider som trigger crashbugs, generelle crashbugs ... Typisk brukerfeil å ikke følge med hva som installeres med andre programmer

Wow ... det du kaller brukerfeil kaller jeg dårlig programvare. Ingen problemer med Chrome. Har alle funksjoner jeg trenger og brukte i Firefox.

Lenke til kommentar

Wow ... det du kaller brukerfeil kaller jeg dårlig programvare. Ingen problemer med Chrome. Har alle funksjoner jeg trenger og brukte i Firefox.

og det kaller jeg naivitet. Uansett, dette blir off topic. Du kan jo ta en titt i bugtrackeren til Chrome hvis du tror at programmet ikke har noen feil :Dhttp://code.google.com/p/chromium/issues/list?can=2&q=&colspec=ID+Stars+Pri+Area+Feature+Type+Status+Summary+Modified+Owner+Mstone+OS&x=mstone&y=area&cells=tiles Endret av mandela
Lenke til kommentar

Wow ... det du kaller brukerfeil kaller jeg dårlig programvare. Ingen problemer med Chrome. Har alle funksjoner jeg trenger og brukte i Firefox.

og det kaller jeg naivitet. Uansett, dette blir off topic. Du kan jo ta en titt i bugtrackeren til Chrome hvis du tror at programmet ikke har noen feil :Dhttp://code.google.com/p/chromium/issues/list?can=2&q=&colspec=ID+Stars+Pri+Area+Feature+Type+Status+Summary+Modified+Owner+Mstone+OS&x=mstone&y=area&cells=tiles

Hahaha! Mener du ikke "brukerfeil trackeren"? Aaah så dersom andre browsere enn Firefox har feil er det programmet, ellers er det brukerens feil? Du er jammen morsom :)

Lenke til kommentar

Se hva du skriver: "Ingen problemer med Chrome". Ja, det finnes bugs i alle programmer, og ja, det finnes mange brukere som er så lite kompetente at de roter til for seg selv i oppsett og funksjoner de ikke vet hvordan de skal komme seg ut av og tror at det er bugs i programmet. Du finner begge kategoriene representert i en bugtracker.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg tar selvfølgelig poenget ditt, og som du kanskje så i post 22 så nevner jeg bugs i alle tre punktene. Jeg liker ikke analogier som ikke er for stødige, men folk som har hatt problemer med f.eks et MSI hovedkort eller WD harddisk har en tendens til å synes at produktene fra disse produsentene er dritt mens de produktene som brukeren ikke har opplevd problemer med er bra. Statistisk sett er vel feil i begge disse produktgruppene relativ lik for alle de store produsentene vil jeg anta, men den personlige opplevelsen teller sterkere og blir gjerne generalisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...