Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Angående antall kamper og WoT-forumet, så er det en langvarig læringskurve for spillet og med mindre du poster med en reroll-konto er det rimelig å anta at du trenger å lære deg spillet framfor å diskutere strategier. Det er først når du har passert 1000 kamper på tier 5 og over at du har begynt å faktisk lære deg hvordan spillet fungerer.

 

Strategier kan man faktisk diskutere utelukkende basert på å se kartet man skal spille på, hvis man har litt oppi hue. Men jeg er ikke uenig i at grunnleggende erfaring fra spillet selvsagt veier tungt, og er av uvurderlig betydning når man skal ned på detaljnivå eller forberede f.eks clankamper. Skal ikke påberope meg noen vesentlige strategiske evner, men jeg vil allikevel påstå at jeg i andre halvdel av tredveåra og som har spilt alt mulig rart i 25år kan bidra konstruktivt uten å ha 1000 kamper i ryggen. Jeg har nok litt mer ro i kroppen enn en på "14år" som utelukkende jakter antall kill og medaljer, samt evnen til å faktisk lese gjennom wiki'en og spørre ørten dumme spørsmål her inne ;)

 

Nå er vi 3-4stk på jobben som spiller og har fått avtalt platoon til fredag med en annen forumbruker her, så da får vi se hvor annerledes spillestilen blir. Spiller endel BF3-4 med to andre kompiser og der ender vi som regel som beste squad de gangene vi fyrer TS og kommuniserer direkte. Ikke alltid det skal så veldig mye til for å vippe ting over i sitt eget favør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Strategier kan man faktisk diskutere utelukkende basert på å se kartet man skal spille på, hvis man har litt oppi hue. Men jeg er ikke uenig i at grunnleggende erfaring fra spillet selvsagt veier tungt, og er av uvurderlig betydning når man skal ned på detaljnivå eller forberede f.eks clankamper. Skal ikke påberope meg noen vesentlige strategiske evner, men jeg vil allikevel påstå at jeg i andre halvdel av tredveåra og som har spilt alt mulig rart i 25år kan bidra konstruktivt uten å ha 1000 kamper i ryggen. Jeg har nok litt mer ro i kroppen enn en på "14år" som utelukkende jakter antall kill og medaljer, samt evnen til å faktisk lese gjennom wiki'en og spørre ørten dumme spørsmål her inne ;)

 

Nå er vi 3-4stk på jobben som spiller og har fått avtalt platoon til fredag med en annen forumbruker her, så da får vi se hvor annerledes spillestilen blir. Spiller endel BF3-4 med to andre kompiser og der ender vi som regel som beste squad de gangene vi fyrer TS og kommuniserer direkte. Ikke alltid det skal så veldig mye til for å vippe ting over i sitt eget favør.

 

 

Jeg trodde jeg var over snittet god etter ~7k kamper, og gud hvor feil jeg tok, noe statsa mine viser også når jeg nå har over det dobbelte (snart 16k), med over 2k wn7 average på siste 8k, og ~61% WR.

At jeg bare nå har rundet 1500 WN7 sier vel hvor dårlig jeg var de første 7k.

 

Det er utrolig mye og lære i dette spillet, og jeg lærer ting omtrent hver eneste kveld.

Lenke til kommentar

 

Det er utrolig mye og lære i dette spillet, og jeg lærer ting omtrent hver eneste kveld.

Jeg er ikke spesielt god, bare så det er sagt. Prøver ikke å skryte på meg for mye i dette spillet, såpass respekt har jeg for dere som har holdt på en stund. ;)

Fikk min første TierV (Stug) på mandag, så der først nå det begynner å bli skikkelig moro.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt god, bare så det er sagt. Prøver ikke å skryte på meg for mye i dette spillet, såpass respekt har jeg for dere som har holdt på en stund. ;)

Fikk min første TierV (Stug) på mandag, så der først nå det begynner å bli skikkelig moro.

 

 

Har ingenting med det og gjøre, bare prøver og formidle hva jeg gikk igjennom i mine noob days. Ikke gå i samme fella!

 

Når du dør, så bør det første du tenker er "hva gjorde jeg feil, kan jeg unngå og dø" ? Hvis man jobber med survival rate, så kommer mye av seg selv gratis.

Man bør absolutt ikke hoppe til garasje med engang!

Lenke til kommentar

det er vel i Tier 5 det begynner å bli bedre selv om det er en del spillere der også som faktisk er levende bevis på at ikke alle kan få hjernehinnebetenelse.

tren crewet ditt i kamo, sett nett og bio på vogna og du får mye gøy med den vogna så lenge du ikke blir for aggressiv i spillestillen din. for er det en ting Stugen ikke er kjent for, så er det sitt faste, gode armor.

Lenke til kommentar

det er vel i Tier 5 det begynner å bli bedre selv om det er en del spillere der også som faktisk er levende bevis på at ikke alle kan få hjernehinnebetenelse.

tren crewet ditt i kamo, sett nett og bio på vogna og du får mye gøy med den vogna så lenge du ikke blir for aggressiv i spillestillen din. for er det en ting Stugen ikke er kjent for, så er det sitt faste, gode armor.

Crewet er tatt fra en tidligere vogn og de har snart 80% i camo alle mann. Får se om jeg retrainer til BiA og kjører ny runde opp med camo og sixt sense. Nett er selvfølgelig kjøpt inn og binos. Klinte til med Gun Rammer også, så da er alt fullt. Burde fulgt litt bedre med på når nyttårstilbudene gikk over, for jeg rakk ikke å kjøpe enda flere nett, toolbox osv til halv pris. Greit å ha flere sett hvis den ene vogna ryker litt tidlig i en match.

Og er det en ting jeg har svidd meg på så er det å bli for ivrig med TD-vogner, men skal nok få brent fingra enda noen ganger...

Lenke til kommentar

Crewet er tatt fra en tidligere vogn og de har snart 80% i camo alle mann. Får se om jeg retrainer til BiA og kjører ny runde opp med camo og sixt sense. Nett er selvfølgelig kjøpt inn og binos. Klinte til med Gun Rammer også, så da er alt fullt. Burde fulgt litt bedre med på når nyttårstilbudene gikk over, for jeg rakk ikke å kjøpe enda flere nett, toolbox osv til halv pris. Greit å ha flere sett hvis den ene vogna ryker litt tidlig i en match.

Og er det en ting jeg har svidd meg på så er det å bli for ivrig med TD-vogner, men skal nok få brent fingra enda noen ganger...

 

Holiday sales

If the March of Nations bonuses are still not enough for you, here are even more discounts!

Item Discount Premium Account 3 days for 350 gold (47% off)

7 days for 680 gold (45% off) Garage Slots

50% off

Crew Training/Re-training* Crew Skill Reset* Crew’s Personal File Reset Consumables* Barracks Slots

* Valid for both the Gold and Credit purchase options.

These discounts will be available from Monday 16th December 2013 at 06:10 until Thursday 16th January 2014 at 06:00 CET (GMT+1).

Lenke til kommentar

Crewet er tatt fra en tidligere vogn og de har snart 80% i camo alle mann. Får se om jeg retrainer til BiA og kjører ny runde opp med camo og sixt sense. Nett er selvfølgelig kjøpt inn og binos. Klinte til med Gun Rammer også, så da er alt fullt. Burde fulgt litt bedre med på når nyttårstilbudene gikk over, for jeg rakk ikke å kjøpe enda flere nett, toolbox osv til halv pris. Greit å ha flere sett hvis den ene vogna ryker litt tidlig i en match.

Og er det en ting jeg har svidd meg på så er det å bli for ivrig med TD-vogner, men skal nok få brent fingra enda noen ganger...

 

Det holder med 2 stykk binocs/nett.

 

Det finnes en mod, som automatisk flytter de for deg, og setter de på hvis det er ledig plass, uansett hvilken tank man spiller!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått kjøpt meg Sturer Emil. Tier 7 German TD.

Prøvde noen runder med Dicker Max-kanonen. Den er helt grei... Men 12,8 mm blir en helt annen sak. :p

Hadde heldigvis endel free xp så jeg fikk den fort.

Skjønner at det er frustrende å grinde nesten 60.000 xp med stock-kanon. Er mange som hater den grinden.

 

12,8 mm kanonen , view range og gun depression er meget bra. Resten ikke :p Spillestilen er dog preget av veldig mye camping. Kommer jo an på kartet, men man kan også støtte et angrep, ligge bak heavies og pee-ka-boo over hills ved hjelp av gun depression. Blir å kjøre optics rammer og camonett. View range er utrolig bra. Blir å kjøre premium fuel for å få mer fart. Synes godt WG kunne spandert en litt større motor. 400-500 hk?

 

Fikk mastery badge class 1 etter få kamper så det er nok mange som sliter med denne vogna.

 

Synes den er moro så langt. Så får vi se om jeg holder ut grinden mot Borsigen. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått kjøpt meg Sturer Emil. Tier 7 German TD.

Prøvde noen runder med Dicker Max-kanonen. Den er helt grei... Men 12,8 mm blir en helt annen sak. :p

Hadde heldigvis endel free xp så jeg fikk den fort.

Skjønner at det er frustrende å grinde nesten 60.000 xp med stock-kanon. Er mange som hater den grinden.

 

12,8 mm kanonen , view range og gun depression er meget bra. Resten ikke :p Spillestilen er dog preget av veldig mye camping. Kommer jo an på kartet, men man kan også støtte et angrep, ligge bak heavies og pee-ka-boo over hills ved hjelp av gun depression. Blir å kjøre optics rammer og camonett. View range er utrolig bra. Blir å kjøre premium fuel for å få mer fart. Synes godt WG kunne spandert en litt større motor. 400-500 hk?

 

Fikk mastery badge class 1 etter få kamper så det er nok mange som sliter med denne vogna.

 

Synes den er moro så langt. Så får vi se om jeg holder ut grinden mot Borsigen. :)

Gud bedre!

Holder på med denne selv og den skal selges UMIDDELBART etter å ha grindet ferdig.

Jeg beholder det meste av tanks over tier 3/4, men denne skal rett ut!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Sturer Emil tar heldigvis ikke fyr særlig ofte, det skal den ha. Tysk vogn og greier. Likevel synes jeg å vite at det skjer relativt ofte når jeg skyter på den, kan ha noe med at jeg går for skroget heller enn overbygget om jeg har mulighet.

 

 

Kikk på MR Falkers sine videoer. Veldig flink medium-only spiller, og i tillegg norsk!

 

Sant det, Falkers har jeg ikke sett på siden før jeg fikk T-54. Regner med at jeg får taket på det etterhvert, særlig når T-54 tilsynelatende er en relativt bedre vogn enn T-43 og T-44 (syntes egentlig at begge var veldig artige vogner likevel, god eller ikke).

Lenke til kommentar

 

Strengt tatt ikke. To "noobs" kan koordinere sine bevegelser uten at de gjør noe smart av den grunn ;)

 

 

Noobs jada, men du skrev dårlige spillere. Da tenkte jeg typ 5k+ med 46% win ratio. De kan knapt koordinere beina sine inn i buksene sine, koordinering i WoT kan de bare glemme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noobs jada, men du skrev dårlige spillere. Da tenkte jeg typ 5k+ med 46% win ratio. De kan knapt koordinere beina sine inn i buksene sine, koordinering i WoT kan de bare glemme!

Mange av tomatene kan overraske. Tror endel flinke spillere botter endel, men når de først spiller så.... Forsåvidt en fin måte å holde statsene lave nå i disse xvm-tider.

Lenke til kommentar

Den hadde kun 300hk i det virkelig liv ;)

 

Ja, men ikke alle tanks i WoT som er historisk korrekte uansett.

 

Sturer Emil er en morsom tanks å spille. Men i noen kamper er man ikke mye til nytte.

Er manglende mobilitet som gjør den frustrerende til tider.

 

Med Nashorn fikk man nesten alltid gjort en bra kamp siden man kom seg i posisjon fort og kunne reposisjonere etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...