Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Har mange ganger tenkt på et tog av lette vogner som T-50-2 med en MAUS e.l bakerst til å dytte, og hvor mange festlige steder man hadde greid å komme seg til :D

 

 

...og mens dere driver med dette, er fienden tallmessig overlegne på fronten, og vinner kampen pga av lekingen deres....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man starter sørfra med meds (under forutsetning at man ikke blir drept på turen opp) på mines opp på hill så kan man dytte en vogn opp på høyden som gir arty cover...dette er et sted man ikke kan kjøre opp med t54 / m48. En kort titt så har man spotta den meste av motsander laget inklusive arty. Har gjort den noen ganger i platoon, og kan være sinnsykt effektivt dersom arty er med på leken.

Lenke til kommentar

Nevn 3 ting jeg ikke må finne på å gjøre i det spillet! (ikke sånne ting som er dumme IRL som man burde skjønne, som å krysse venners skytefelt, kjøre i full silhuett, leke rambo og drite i skjul/dekning, men helst ting som er litt mer spillmekaniske som kanskje ikke sier seg helt selv)

 

<3 takk for evt svar :D

Lenke til kommentar

Har ikke sett den videoen. Men var det som skjedde med den platoonen jeg var så forbanna på.

 

Først camper de på egen cap, de har to av de største tanksene våres. Likevel er vi etterhvert i overtall med tre stykker og har en fordel. De fortsetter å stå stille og ikke gjøre en dritt ut av seg. En god stund inn i gamet kommer det en stakkar mot cappen våres, de klarer såvidt å ta han ut. På dette tidspungtet er kampen snudd i vår disfavør og resten av det andre laget er snart innenfor cap-zonen. Da bestemmer begge seg for å ta halen mellom beina og stikke.

 

Jeg er 100% sikker på at vi hadde vunnet den matchen om de to hadde gjort i hvert fall litt ut av seg.

Lenke til kommentar

Nevn 3 ting jeg ikke må finne på å gjøre i det spillet! (ikke sånne ting som er dumme IRL som man burde skjønne, som å krysse venners skytefelt, kjøre i full silhuett, leke rambo og drite i skjul/dekning, men helst ting som er litt mer spillmekaniske som kanskje ikke sier seg helt selv)

 

<3 takk for evt svar :D

 

 

Det sier kanskje seg selv, men er mange som gjør det likevel. Husk å vinkle tanksen din. Aldri, aldri, aldri vis bredsiden på tanksen til noen, med mindre du ikke har noe valg selvfølgelig.

 

Når du har flere targets du kan skyte på, så sørg for å ta ut enten de som har kraftigst kanon, eller de med minst helse igjen. Det er rett og slett en vurderingssak du må gjøre der og da, det blir du bedre til etterhvert. Husk at en tanks med 1HP igjen gjør like mye skade på deg som om den har 100% igjen.

 

Har du en dårligere tanks enn andre kan det lønne seg å skyte på beltene for å sette de fast litt slik at du får kommet deg unna og kanskje slik at resten av laget kan legge inn noen skudd.

Lenke til kommentar

 

Har du en dårligere tanks enn andre kan det lønne seg å skyte på beltene for å sette de fast litt slik at du får kommet deg unna og kanskje slik at resten av laget kan legge inn noen skudd.

 

Denne er spesielt viktig om dere skal ta en større tanks enn dere selv. Skyt beltene, hold han i ro. Da kan du sirkle rundt han og skyte på de meste sårbare plassene, og eventuelt gi arty et lett mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Blitt mektig irritert de gangene jeg skyter 2-3 skudd på noe som rikosjerer unna :\

Må kanskje la vær å sikte på de vinklede flatene på vognene om det kan unngås? Har det noe å si? Evt vinkelen på projektilet iforhold til treffoverflaten?

 

Foreløpig trives jeg best i min panzerjäger I, artig liten sak :D

 

Blir en stund til før jeg begynner å kjenne igjen vogner på utseende/navn til at jeg kan vurdere hva som har størst kanon :D

 

Herregud, blir så fryktelig eid av min egen fryktelige utålmodighet iblant :\

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Takk for svar. Blitt mektig irritert de gangene jeg skyter 2-3 skudd på noe som rikosjerer unna :\

Må kanskje la vær å sikte på de vinklede flatene på vognene om det kan unngås? Har det noe å si? Evt vinkelen på projektilet iforhold til treffoverflaten?

 

Indeed! Si du har 50mm pansring. Beint på blir det 50mm. Om prosjektilet treffer i 45 grader i stedet (driter i normalisering nå), så blir det plutselig 70mm! Tenk Pytagoras! Endelig får man bruk for matten man hadde på skolen! :p

Lenke til kommentar

Rett meg om jeg tar feil :)

 

Kulestørrelse, ikke penetration!

 

Overmatch

 

If the shell's caliber is over 3 times greater than the nominal thickness of the armour, shell normalization is increased by that factor. For example, hitting 20mm of armour with a 120mm shell, your caliber overmatches the armour by a factor of six, so your shell is normalized six times more than it would be by default.

 

Given a minimum normalization amount of 8° for AP and APCR shells, in cases of overmatch your impact angle is effectively normalized by at least 24°. Since the actual impact angle cannot exceed 90°, in case of overmatch the normalized impact angle cannot be greater than 66°. That means that a ricochet at the point of impact becomes impossible. Note that if you impact spaced armour first, even if you penetrate that your shell may still ricochet off the underlying hull armour.

 

Naturally, in cases where no shell normalization occurs (HE and HEAT shells or external module hits), overmatch plays no role.

Lenke til kommentar

Kulestørrelse, ikke penetration!

Også kalt kaliber...for vi snakker vel om diameter og ikke lengde el volum :)

 

Som en kurisoitet kan nevnes at lengden på løpet ofte angis i antall kaliber...usikker på om det er slik på enkelte av WOT vognenen...om L100 = 100 x kaliber på våpen?

 

Edit: Ja da, i betegnelsen 7.5 cm KwK 42 L/70 så betyr dette at lengden på røret er 70 x caliber = 70 x 7.5 cm

Endret av BEPP
Lenke til kommentar

Takk for svar. Blitt mektig irritert de gangene jeg skyter 2-3 skudd på noe som rikosjerer unna :\

Må kanskje la vær å sikte på de vinklede flatene på vognene om det kan unngås? Har det noe å si? Evt vinkelen på projektilet iforhold til treffoverflaten?

 

Foreløpig trives jeg best i min panzerjäger I, artig liten sak :D

Hvis du ruller rundt i panzerjäger I, kan jo det også forklare noe hvorfor du dinger mye - kanonen på den vogna er ikke all verdens. Som Penesmurfen nevner, kan du glede deg til Marder II og topp-kanonen på denne. Du vil nok oppleve betydelig mindre ding med den. Vil påstå at den er en av de morsommere vognene i spillet, særlig når du får trent crew i kamuflasje og slengt på camo-nett og binoculars.

 

Ellers gratulerer jeg deg med valgt tre da du har spillets kanskje morsomste vogn, StuG III, i vente :thumbup: Dessverre er ikke alt gull og grønne skoger etter dette da high-tier tysk TD er så som så imo. Jeg likte JagdPanther'en godt, men synes vognene etter denne har vært kjedelige (dog ikke prøvd JagdPanther II).

Lenke til kommentar

Liker alle tyske TD-er fra 1-8, men jagdtiger var en stor skuffelse. Det er den råeste tanksen in game spør du meg, men står i vanligvis i fyr å flammer etter første kule. Testa JPZ E-100 og var ikke så begeistra for den heller, det krever spesielle tilfeller for at den skal duge.

 

Top 5 tyske TD etter min mening.

1. Ferdinand

2. Marder II

3. Stug III

4. Jagdpanther

5. Jagdpanzer IV

Endret av XfsB
Lenke til kommentar
Liker alle tyske TD-er fra 1-8, men jagdtiger var en stor skuffelse. Det er den råeste tanksen in game spør du meg, men står i vanligvis i fyr å flammer etter første kule. Testa JPZ E-100 og var ikke så begeistra for den heller, det krever spesielle tilfeller for at den skal duge. Top 5 tyske TD etter min mening. 1. Ferdinand 2. Marder II 3. Stug III 4. Jagdpanther 5. Jagdpanzer IV

 

Tror nok Jagdpanther2 vil havne på toppen av den lista hvis du prøver den ut! Samme kanonen som ferdi men mye mye raskere både til å snu seg og normal kjøring. Er ikke alle TD du kan jage medium tanks rundt hus med :tease: Helt fantastisk TD, spesielt nå som det flyr så mye høypen skudd rundt omkring og armor sjelden er nok til å holde deg i live!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...