Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Det mest kule med physics er jo dytting av tanks.

Ett ofte sett syn med min platoon er 3 tanks i tog, der tregeste er først. Ikke ofte man ser t-28 nesten først på slagmarken!

 

Også moro og dytte vekk folk fra sniping posisjoner som ikke har noenting og gjøre der. Jeg dyttet en t-50 ned fra en skråning engang. storo moro :p

Fikk ett skudd som takk, skøyt ikke tilbake, men de hps han tok fra meg, gjorde faktisk at vi tapte kampen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke ta slike ting personlig.

Det er det jeg skjønner med name calling.

Har det skjedd deg flere ganger at folk faktisk dreper deg/plattonen din fordi dere kjører gull tank?

Tok det ikke personlig sånn egentlig, men ser at det kan se sånn ut fra innlegget :)

Noobs finnes i alle varianter og tanks, og om de kjører premium eller andre betyr ikke stort for min del. Det værste er T10 tanks uten et snev av peiling på hvilken vei av tanksen som er foran og bak.

Og ja, jeg eller kompiser har blitt skutt på/drept av teammates med en gang spillet starter en del ganger når vi har kjørt en premium tank. Når dette skjer vil vedkommende uten unntak bli henrettet med påfølgende rapportering for teamdamage.

(...)

Siemka!

Lenke til kommentar

Ett poeng som ikke finnes, er sykt lite camping i spillet med mindre det er mange arties.

Og det er verre kart enn Malinovka, Serene Coast feks.

 

Fikk endelig spart meg opp til en av tier VIII jeg hadde låst opp, det var valgets kval og endte opp med amx 50 100, da den ser morsom ut med det batteriet den har.

Kjørte 2 runder, og koste meg.

 

Vet ikke hvilke tanks du kjører, men jeg kjører mye T10 og T9 tanks, og hvis det ikke er arty på laget blir det ofte mye camping uten at noen gidder å spotte.

Lenke til kommentar

Også moro og dytte vekk folk fra sniping posisjoner som ikke har noenting og gjøre der. Jeg dyttet en t-50 ned fra en skråning engang. storo moro :p

Fikk ett skudd som takk, skøyt ikke tilbake, men de hps han tok fra meg, gjorde faktisk at vi tapte kampen.

 

Er vel mulig han sto der for å spotte motstanderen? Husker jeg hadde funnet meg en busk med T-50-2en min, rett bak meg kommer det en idiot av en medium. Han stiller seg rett bak meg og er selvfølgelig spotta i det han kommer, så skuddene hagler jo mot meg. Kom meg heldigvis unna og gjengjeldte "tjenesten".

Lenke til kommentar
Er vel mulig han sto der for å spotte motstanderen? Husker jeg hadde funnet meg en busk med T-50-2en min, rett bak meg kommer det en idiot av en medium. Han stiller seg rett bak meg og er selvfølgelig spotta i det han kommer, så skuddene hagler jo mot meg. Kom meg heldigvis unna og gjengjeldte "tjenesten".

 

nop, ikke på den plassen.

Lenke til kommentar

Jeg og to kompisers hadde en herlig runde med 2x Löwe og en T34 i går. Kampen starter, defense på Westfield, T8 maks kamp med en arty på hvert lag (hummel).

 

Før kampen starter kommer det fra Hummelen på laget vårt: "Löwe premium gay!". Stusser litt, og statsene hans er jo ikke akkurat positive... Kampen starter og han snur seg rett mot kompisen min som kjører Löwe og skyter ham med en gang han har loadet. Som den tyske tanksen den er tar den fyr og før 30 sek av kampen har gått har vi en T8 med 1000 hp mindre og en død arty (han byttet farge med en gang han skøt, og uansett så ville vi tatt livet av rasshølet.

 

Fint det, sånn apropos troen på menneskeheten

 

Det her er nøyaktig grunnen til at man bør finne seg en god klan (Troll, for eksempel (skamløs rekrutteringsreklame av meg, hehe)) og bli med på tank companies. Da slipper du slike tilfeller som setter spørsmål om intelligent liv, i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Vet ikke hvilke tanks du kjører, men jeg kjører mye T10 og T9 tanks, og hvis det ikke er arty på laget blir det ofte mye camping uten at noen gidder å spotte.

 

Nei som sagt har totalt sluttet og spille Tier X, og spiller Tier IX bare for daily double.

De gangene det er 0-1-2 arties på tier IX er det lite camping ja, men jeg spiller nok alt for lite og utale meg generelt om tingenes tilstand på de battles.

Lenke til kommentar

Det her er nøyaktig grunnen til at man bør finne seg en god klan (Troll, for eksempel (skamløs rekrutteringsreklame av meg, hehe)) og bli med på tank companies. Da slipper du slike tilfeller som setter spørsmål om intelligent liv, i alle fall. :)

 

Er jo i klan da (NAAB og vi eier TROLL lett! :tease: ) Problemet med TC er at det setter veldig begrensning på hvilke tanks du kan bruke, f.eks kan man jo ikke bruke T9 og mange av tanksene jeg spiller ligger nettopp der...

Lenke til kommentar

Hvordan er M4A3E2 eller Jumbo Sherman som den også kalles?

Har ganske solid front armour.

 

Den kan montere den nest beste kanonen til Hellcaten ser jeg. Høy Rof, relativt lav damage.

 

Det som fanger min interesse er 105 mm derp kanonen for spamming av HE :p

Og stock turrett er faktisk mer solid enn oppgradert turret.

Lenke til kommentar

Er jo i klan da (NAAB og vi eier TROLL lett! :tease: ) Problemet med TC er at det setter veldig begrensning på hvilke tanks du kan bruke, f.eks kan man jo ikke bruke T9 og mange av tanksene jeg spiller ligger nettopp der...

 

Med riktig oppsett av TC kan du selvfølgelig spille andre tiers enn 4, 6, 8 og 10.

Desverre (eller heldigvvis, for min del) tror mange at man er låst til X antall + 2 arty. Noe som er helt feil.

Har knust mange tier 8 TC'er med 6 arty, 3 heavies og haugevis med tier 5 lights (vi var vel 14 stykk i TC'en).

 

Hadde det vært CW så er det en annen sak, da bør man helst ha tier 10 selvfølgelig (og tier 8 arty). :)

 

Men tilbake til saken, ja - randoms kan suge veeeldig. :)

Lenke til kommentar
Hvordan er M4A3E2 eller Jumbo Sherman som den også kalles? Har ganske solid front armour. Den kan montere den nest beste kanonen til Hellcaten ser jeg. Høy Rof, relativt lav damage. Det som fanger min interesse er 105 mm derp kanonen for spamming av HE :p Og stock turrett er faktisk mer solid enn oppgradert turret.

 

helt helt overlegen, har spilt den mye med derp og stock turret nå. Mye dinger på deg, men du er avhengig av gull ammo mot tier VII, eller være heldig med skuddet.

Lenke til kommentar

Men tilbake til saken, ja - randoms kan suge veeeldig. :)

Joda, men jeg tror det handler mye om at det blir så mye mer tydelig i WoT når folk suger enn i andre spill. Den enkelte spiller har mye større betydning for utfallet pga. relativt få spillere pr. team og at det ikke er noen respawn - når man dør er man ute av matchen. Man kan sånn sett trekke paraleller til CS. Tar man, i motsetning, en titt på resultatlisten etter en runde med eksempelvis BF3, ser man jo ofte at det er en forholdsvis liten prosentandel av laget som har gjort størstedelen av jobben, og listen er ofte lang nedover med folk som har fungert som kun har fungert som kanonføde eller nytteløse campere.

Lenke til kommentar

jeg tror vi skal være litt glad for at det er en del mindre gode spillere med der ute. det blir nemlig fort kjedelig å spille mot uberproffe spillere i lengden.

og så er det lettere å samle seg XP og kronasjer når man klarer å treffe noen.

og så er det jo litt av sjarmen at man kan få seg et plotselighotselig skudd i hekken av, en av og til, angrende synder som har sneket seg inn bak deg og følger målet mens han lader gønnern.

og at noen "stjeler" godplassene mine, skjønner jeg jo. for det er jo noen gode plasser da.

men nå er jo jeg av den typen som fort tilgir slike ting.

 

det som jeg ikke tilgir er når noen skyter meg på pur f***. det er ikke morsomt for noen som helst. og ender som regel opp med å ødelegge for alle sammen i.o.m at alle skal hevne seg på hestk**** og dermed bryter effektivt opp angrepslinjen.

 

en annen ting som jeg har begynt med, når jeg har en raskere tank, er å "skubbe" de tankene som ikke kommer seg så fort opp bakkene. de blir som regel veldig takknemlig når man gjør det.

og det er jo litt hyggelig også når de gjør uttrykk for det, og gjør i allefall min spillopplevelse bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

James King skrev 13. november 2012 - 13:03:

Hvordan er M4A3E2 eller Jumbo Sherman som den også kalles? Har ganske solid front armour. Den kan montere den nest beste kanonen til Hellcaten ser jeg. Høy Rof, relativt lav damage. Det som fanger min interesse er 105 mm derp kanonen for spamming av HE :p Og stock turrett er faktisk mer solid enn oppgradert turret.

 

helt helt overlegen, har spilt den mye med derp og stock turret nå. Mye dinger på deg, men du er avhengig av gull ammo mot tier VII, eller være heldig med skuddet.

 

Ok. Ser at man har samme derp gun på tier 5, M4 Sherman. Den har ikke armour, men mer mobilitet.

 

Det blir min neste tank tror jeg. M4 Sherman, med 105 mm derp gun.

 

Har ingen tier V tanks akkurat nå. Passer bra. Billig ammo og repair costs.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Å dytte tanks er helt greit. Men hvis jeg kjører en rask tank så vil jeg gjerne bruke farten til å komme meg i posisjoner som kan gi laget en fordel. Kjører T95, og ofte er det folk som kommer og dytter. Jeg setter pris på det, men det er ikke så mye vits i at en E50 dytter meg så jeg kjører 1km/t fortere.

Lenke til kommentar
Å dytte tanks er helt greit. Men hvis jeg kjører en rask tank så vil jeg gjerne bruke farten til å komme meg i posisjoner som kan gi laget en fordel. Kjører T95, og ofte er det folk som kommer og dytter. Jeg setter pris på det, men det er ikke så mye vits i at en E50 dytter meg så jeg kjører 1km/t fortere.

 

Kjørte CW på mountain pass, meg i en IS-7 og to andre i T110E5 og T110E4. Kjørte gjennom vannet midt på kartet fra venstre retning isbreen. E5 kjørte bak E4 og dyttet med det resultat at de to kom langt fortere fram til isbreen enn meg i min IS-7 :eek: Juks og fanteri! Men veldig morsomt også da :tease:

 

Har også kjørt 2 stk KV2 med en raskere tung tanks bak, om ikke det er et derptrain så veit ikke jeg! :dribble:

Lenke til kommentar

Kjørte CW på mountain pass, meg i en IS-7 og to andre i T110E5 og T110E4. Kjørte gjennom vannet midt på kartet fra venstre retning isbreen. E5 kjørte bak E4 og dyttet med det resultat at de to kom langt fortere fram til isbreen enn meg i min IS-7 :eek: Juks og fanteri! Men veldig morsomt også da :tease:

 

Har også kjørt 2 stk KV2 med en raskere tung tanks bak, om ikke det er et derptrain så veit ikke jeg! :dribble:

 

Dytting kan også få deg plasser du normalt ikke når selv, f.eks. den bratte skrenten fra den isveien du nevner. En T-50-2 klarte å gi et arty en så bra dytt at han kom opp til toppen der. Tror det var en Lorraine 155 50. :)

Lenke til kommentar

Dytting kan også få deg plasser du normalt ikke når selv, f.eks. den bratte skrenten fra den isveien du nevner. En T-50-2 klarte å gi et arty en så bra dytt at han kom opp til toppen der. Tror det var en Lorraine 155 50. :)

 

Har mange ganger tenkt på et tog av lette vogner som T-50-2 med en MAUS e.l bakerst til å dytte, og hvor mange festlige steder man hadde greid å komme seg til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...