Gå til innhold

[Løst] Flere som synes Canon sine objektiver er freshe?


Anbefalte innlegg

Canon sin optikk er jo fresh den.

 

Derimot er jeg enig med at kanskje ikke tele L optikken er så pen, men den er hvit og masiv. Den hvite fargen får frem dette og viser det at det er et lite beist man har med seg.

 

Men nikon sin optikk er nok mye mer diskre og pen en Canon sin optikk. Sorte objektiver med gullringer og gullskrift, er litt mer stil over det.

 

Men skal du ha noe ordentlig vakkert er Leica og Zeiss noe å se på.

 

 

Men kamera er et verktøy, det er ikke noe som vi har rundt halsen for å vise hvor kule vi er som har ditt og datt. Kan selv innrømme at jeg er litt Canon fanboy, men jeg syntes fortsatt at det Nikon kommer med å jobber med er spennende. Et bytte er aldri utenkelig hvis det er det som er det rette for de gode bildene.

 

Derimot noe som ikke er så fresht er alle de med dyroptikk og dyre kamera som går med de på auto. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes canon linser er litt frehere enn nikon, pågrunn av fargen.

Noen andre som også synes det, gidder ikke ha sånne stygge kommentarer.

 

Freshere*

 

Nja det kommer veldig an på hvilket objektiv man snakker om.

Nikon sin 24-70f2,8 er utrolig vakker, mens canon sin tilsvarende er stygg og klumpete.

Canon 135f2 er veldig sexy synes jeg, mens de tilsvarende hos Nikon er svært lite fresh.

Canon 70-200f2,8is er penere enn Nikn sin 70-200f2,8vr. Hvitt er vakkert.

Canon 85f1,2 er massiv and firm sexy beast.

Totalt sett er vel Canon sine litt freshere.

Lenke til kommentar

Synes canon linser er litt frehere enn nikon, pågrunn av fargen.

Noen andre som også synes det, gidder ikke ha sånne stygge kommentarer.

 

Freshere*

 

Var på Akerhus Festning om lørdagen hvor det rusla flokker med japanere med DSLR, og hvite objektiver ser og kommer alltid til å se jalla ut. Håper ikke det var en stygg kommentar, mer en observasjon.

Lenke til kommentar

Var på Akerhus Festning om lørdagen hvor det rusla flokker med japanere med DSLR, og hvite objektiver ser og kommer alltid til å se jalla ut. Håper ikke det var en stygg kommentar, mer en observasjon.

Det er en god observasjon - det ser jalla ut :p

 

Strengt tatt, så bør vel vi være mer opptatt av hvordan sluttresultatet ser ut, enn hvordan utstyret ser ut?

Lenke til kommentar

Synes canon linser er litt frehere enn nikon, pågrunn av fargen.

Noen andre som også synes det, gidder ikke ha sånne stygge kommentarer.

 

Freshere*

 

Var på Akerhus Festning om lørdagen hvor det rusla flokker med japanere med DSLR, og hvite objektiver ser og kommer alltid til å se jalla ut. Håper ikke det var en stygg kommentar, mer en observasjon.

Det er ingen "stygg kommentar". Jeg er helt enig, skulle gjerne sett at min 70-200 var svart istf hvit. Objektivet kan være stygt, men det som objektivet "produserer" av sluttresultat er ofte nydelig :new_woot:

Lenke til kommentar

Var på Akerhus Festning om lørdagen hvor det rusla flokker med japanere med DSLR, og hvite objektiver ser og kommer alltid til å se jalla ut. Håper ikke det var en stygg kommentar, mer en observasjon.

Det er en god observasjon - det ser jalla ut :p

 

Strengt tatt, så bør vel vi være mer opptatt av hvordan sluttresultatet ser ut, enn hvordan utstyret ser ut?

Det der er da en mening og er da ikke en observasjon.

Jes synes imidlertid de hvite objektivene er sexy.

 

Skjønner ikke helt den holdningen din om sluttresultatet. Mener du at bildene er viktigere en utstyret nå. Du slette tid!

Lenke til kommentar

Jeg har bare ett hvitt objektiv, men jalla er ikke det første jeg tenker om det. Faktist syns jeg dette er det fysisk peneste av mine objektiver.

Er enig i at den hvite Nikon telezoomen det var bilde av så mindre bra ut, men det var først og fremst pga. den stygge stygge solblenderen, og gull som ikke passer fargemessig.

Lenke til kommentar

Kamerautstyr så mye bedre ut før. Det gjelder også optikk. De eneste som lager "pene" kameraer og objektiver nå for tiden er Leica, og jeg har ikke råd til nye Leica-greier. Dersom Nikon hadde laget en digital versjon av FM2 (i lik størrelse) skulle jeg vurdert å kjøpe dSLR igjen.

 

Jeg klarer ikke å fatte at noen synes kanonene sportsfotografer bærer rundt på ser "freshe" ut. Menmen, gode objektiver er det.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke er låst til ett merke inkl tattovering av logoen så leser jeg mye fotonyheter av ymse slag. For de som ikke vet hvorfor Canon lager de hvite og ikke sorte, så har det ikke noe med utseende å gjøre egentlig, men fordi de bruker ett fancy materiale som er lite glad i varme.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Pentax er vel eneste som tør lage DSLR hus og objektiver i farger som matcher og det ser faktisk gjennomført ut enn sort hus og hvit objektiv. Og det er full lovlig å være forfengelig når man kjøper kamera, ellers så hadde neppe Olympus laget E-P3 i 3 ulike farger og ennå flere varianter igjen av de mindre kommende E- modellene. Selv valgte jeg E-P3 i sort for å være mest mulig diskre.

 

Det nye 12mm objektivet til Olympus mFT ser forresten grisepent ut.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Synes 5D Mark II m/24-105mm. f/4.0L IS ser knall ut jeg :)

 

post-30214-0-06054100-1313653910_thumb.jpg

 

Er jo derfor jeg kjøpte det :cool:

 

Neida... er jo sef. ikke derfor, men jeg mener nå uansett at Canon stort sett har det beste designet rent utseendemessig.

 

Men disse hvite objektivene liker jeg ikke så godt dog.

 

Men det er jo ikke utseendet som teller sa fotomodellen til sin fitnesstrener...

Lenke til kommentar

Har forresten Nikon det samme systemet som Canon, med tanke på en egen "proffserie" når det gjelder objektiver?

 

Canon har jo som kjent den røde ringen på objektivet som viser at det er en "L"-linse, som jo tilsier at den er "proff"

 

Ser bare at Nikon kameraet over har en gullfarget ting på objektivet, så det er derfor jeg spør :)

 

Synes forøvrig kemaraet på mitt bilde over ser bedre ut enn Nikon kameraet under... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...