Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Vil flytte ut fra samboeren, men...


Anbefalte innlegg

jeg vet ikke om jeg tør å såre henne! Vi har bodd sammen i snart ett år, og ting har vært gangske turbulent. Først nå begynner egentlig ting å gå på gli igjen. Hun er min første samboer, og jeg kan jo si at det ikke egentlig var helt som ventet. For det første, så får jeg ikke drive med hobbyen min (hva det er kan være det samme), men det ser ut som om jeg aldri igjen kommer til å få drive med den så lenge jeg er sammen med hun. Og hvis jeg ikke får drive med noe jeg virkelig liker, så føler jeg at jeg ikke får være meg selv, so to speak.

 

Vi har planlagt og dra på en 3 ukers ferie sammen i sommer.

 

Jeg begynner nå å få kalde føtter, da jeg ikke får drive med det jeg elsker, og at følelsene for henne SIKKERT kunne vært større.

 

Jeg har jo egentlig svar på hva jeg burde gjøre, men jeg er en snill person og ønsker ikke å såre følelsene hennes. Jeg tenker; det er mitt liv, så jeg burde gjøre det jeg føler er riktig.

 

Help me!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mitt spørsmål er, er du ulykkelig?

Hvordan er tanken på livet uten henne?

 

Uansett, til hvilket nivå har du tatt diskusjonen av hobbyen din (Da den virker mer eller mindre roten av problemet)?

Lenke til kommentar

Mitt spørsmål er, er du ulykkelig?

Hvordan er tanken på livet uten henne?

 

Uansett, til hvilket nivå har du tatt diskusjonen av hobbyen din (Da den virker mer eller mindre roten av problemet)?

 

Jeg er lykkelig når jeg er sammen med henne, men det er alltid noe som henger over meg da jeg ikke får drive med hobbyen min. Tanken på livet uten henne er selvsagt en kjip tanke, men når jeg tenker på det nå, så er det ikke noe jeg kommer til å dø av (vet ikke hvordan jeg kommer til å føle meg før jeg er rett oppi det, tho).

 

Vi hadde en krangel tidligere i vinter, og da ble utfallet: enten stikker du og hobbyen din ut døra, eller kun hobbyen. Da valgte jeg det siste valget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Såpass, da kunne det kanskje vært greit å stilt henne et ultimatum.

Hadde spørt hun hvordan hun hadde satt pris på f.eks. at dere sluttet å reise til syden (eller noe annet hun liker) og at hun måtte ha valgt mellom syden eller deg.

Sliter hun da med å forstå at dette er det samme som du føler ovenfor hobbyen din, kan jeg ikke se dama er verdt å dele resten av livet sitt med (da hun er ignorant for hva som er for din beste interesse).

Men jeg er ikke følelesemessing tilknyttet til dette, så det er jo lett for meg å si.

Lenke til kommentar

Som du sier, du vet allerede hva du burde gjøre.

 

...men du ønsker ikke å såre henne.

 

Tenk litt over dette:

 

Hadde du ønsket å være i et forhold med ei dame som KUN fortsatt var sammen med deg fordi hun ikke ønsket å såre deg, men innerst inne egentlig IKKE ønsket et forhold med deg?

 

(Svaret her burde være et klart og tydelig NEI, sånn hvis du er i tvil... :thumbup: ).

 

ps, det var det generelle svaret, utifra hva du sier hobbyen din betyr for deg osv.

 

...men igjen, jeg kommer ikke helt over den at du ikke vil si hva hobbyen din er, noe som sier meg at det er noe skikkelig banale greier, og kanskje svaret mitt hadde blitt anderledes av det...?

Lenke til kommentar

Jeg tipper at det er enten poker eller annen form for gambling (og at han taper mye penger på det), eller wow (og at han bruker forbanna mye tid på det).

 

...og at hvis det er nogenlunde rett tippet (da hovedpoenget enten er at det er et tids- eller pengesluk uten like), så har igrunn dama hans helt rett i hva hun gjorde, og det for hans egen skyld også.

Lenke til kommentar

Driv med det du liker, se hvordan hun tar det per dags dato.. Det er vel noe du liker, så da kan hun jo gi deg fri til det, men håper da det ikke er noe som er HELT på tryne!

 

Hun ga deg et stygt ultimatum. Så du får vel bare ta kontroll, og se hva som skjer.. Viser hun tegn til at hun vil ha deg på døra grunnet det, så stikker du. Ikke gi henne muligheten til å dumpe deg. Er bedre å dumpe henne, tørr jeg si.

 

KongKebab sier noe som er viktig, like over meg... Pangesluk i store grader, eller sykt mye tid kastet bort (gaming, tørr jeg påstå!), er idioti uten like. Det skal i såfall begrenses veldig!

Forstå meg, jeg har vært i et samboerproblem hvor jeg brukte MYE tid på spilling, og generelt på dataen, da det er stortset der hobbyen min var (IT). Det fungerte ikke. Jeg brukte for mye tid på meg selv, og mine idiothobbyer. Det fungerer ALDRI.

 

Du må begrense deg selv til de grader. Å finne noe annet du liker et NULL problem, noe som gjerne ikke er så tidskrevende.

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for alle svar :-)

 

Satt dette emnet som "løst", da jeg fant ut hva jeg ville.

 

Hobbyen min var PC - spilling på et kompetitivt nivå. Jeg deltok på mange events, og syntes dette var en stor del av meg. Counter Strike : Source for den saks skyld. Det var snakk om 2-3t spilling 3x i uka. Så det var ikke ekstreme mengder.

 

None the less...

 

Nå har jeg gått en god stund uten, og jeg har faktisk solgt PC'en, og syntes det er helt i orden :-) Det er ting i livet som er viktigere, og at jeg har en så fantastisk kjæreste som bryr seg om meg, gjør alt mye bedre :-)

 

Love conquers all...

 

Takk igjen for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå har jeg gått en god stund uten, og jeg har faktisk solgt PC'en, og syntes det er helt i orden :-) Det er ting i livet som er viktigere, og at jeg har en så fantastisk kjæreste som bryr seg om meg, gjør alt mye bedre :-)

Unnskyld, men jeg lo! :!:

Lenke til kommentar

Du ville ta opp et tema som plagde deg, og det var at du ikke fikk tid til å spille pc slik jeg forstod det. Og du spilte det 2-3 timer dagen, det rett at man må ofre noe. Men dette er litt drøyt, dette var noe du likte godt. Så etter praten med henne, endte du opp med å selge pc'en, og har "innsett" at det finnes viktigere ting i livet. Så skriver du også " har en så fantastisk kjæreste som bryr seg om meg"

 

Det virker som hun har full kontroll over deg ja, hva om du finner noe annet du vil drive med. Men som hun misliker, vil du da slutte? Det er greit at dere lever sammen, men dere må forsatt ha 2 forskjellige liv, du kan ikke satse alt på hun og leve etter hennes regler. Hva om det en gang vil ta slutt, da sitter du der med ingenting.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :-)

 

Satt dette emnet som "løst", da jeg fant ut hva jeg ville.

 

Hobbyen min var PC - spilling på et kompetitivt nivå. Jeg deltok på mange events, og syntes dette var en stor del av meg. Counter Strike : Source for den saks skyld. Det var snakk om 2-3t spilling 3x i uka. Så det var ikke ekstreme mengder.

 

None the less...

 

Nå har jeg gått en god stund uten, og jeg har faktisk solgt PC'en, og syntes det er helt i orden :-) Det er ting i livet som er viktigere, og at jeg har en så fantastisk kjæreste som bryr seg om meg, gjør alt mye bedre :-)

 

Love conquers all...

 

Takk igjen for svar.

2-3 timer tre ganger i uka er jo faktisk ikke så veldig mye. Og at du faktisk har gått så langt at du har solgt pc-en din blir for meg litt drøyt. Hun har jo balletak på deg.

Jeg håper for din skyld at du ikke "våkner opp" om et par år og innser at det ikke var verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...