Gå til innhold

gf2 m/14mm bra eller dårlig tilbud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ser du alle prisene:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=142820

 

GF1 er en utegående modell, og begge har pluss og minus.

 

GF2 er mindre fysisk og for å få til dette er bla ett kontrollhjul fjernet og erstattet med styring fra touchskjermen. GF2 her bedre video enn GF1, på bildekvalitet er de praktisk talt like.

 

Hvilken funksjon er det som er fjernet fra kontrollhjulet og puttet inn i touchskjermen? Foretrekker egentlig å ha manuelle kontroller på huset framfor i menyer. Spesielt hvis det er eksponeringskontroller.

Lenke til kommentar

Hvilken funksjon er det som er fjernet fra kontrollhjulet og puttet inn i touchskjermen? Foretrekker egentlig å ha manuelle kontroller på huset framfor i menyer. Spesielt hvis det er eksponeringskontroller.

Det er velgeren som velger mellom Auto, P,A, S, M osv.

 

Instillingshjulet er beholdt. Det som er genialt med G serien til Panasonic, er at innstillingshjulet også er en bryter - trykk inn for å velge mellom lukkertid/blender i M, velge mellom lukkertid/eksoneringskontroll i S og blender/eksponeringskontroll i A.

Lenke til kommentar

Det er velgeren som velger mellom Auto, P,A, S, M osv.

 

Jeg har denne typisk på A hele tida. En sjelden gang bruker jeg M (til blits-bruk, for eksempel), eller jeg setter den til Creative Movie for å få 24p (med GH2).

 

Så det at PASM-hjulet er forsvunnet er kanskje ikke et så stort tap som mange skal ha det til.

 

Prisen er bra om du ønsker 14mm-objektivet. Det er et bra objektiv, men mange ville kanskje synes det er mer praktisk å ha et zoom-objektiv. Så pakken med GF2 + 14-42mm er nok mer anvendelig for folk flest. 14mm-objektivet er for spesielt interesserte, vil jeg si.

Endret av Fredrik Gløckner
Lenke til kommentar

Det er velgeren som velger mellom Auto, P,A, S, M osv.

 

Jeg har denne typisk på A hele tida. En sjelden gang bruker jeg M (til blits-bruk, for eksempel), eller jeg setter den til Creative Movie for å få 24p (med GH2).

 

Så det at PASM-hjulet er forsvunnet er kanskje ikke et så stort tap som mange skal ha det til.

 

Prisen er bra om du ønsker 14mm-objektivet. Det er et bra objektiv, men mange ville kanskje synes det er mer praktisk å ha et zoom-objektiv. Så pakken med GF2 + 14-42mm er nok mer anvendelig for folk flest. 14mm-objektivet er for spesielt interesserte, vil jeg si.

 

Skal være enig i at 14mm ikke er så veldig anvendelig. Blir litt vel vid. Egentlig har jeg lyst på 20mm 1,7, men den kommer ikke i noe kit. 14-42mm zoomen synes jeg blir for stor. Har lyst på dette kameraet først og fremst fordi det er mindre enn speilrefleksen min og dermed lettere å dra med seg rundt omkring.

Lenke til kommentar

Skal være enig i at 14mm ikke er så veldig anvendelig. Blir litt vel vid. Egentlig har jeg lyst på 20mm 1,7, men den kommer ikke i noe kit. 14-42mm zoomen synes jeg blir for stor. Har lyst på dette kameraet først og fremst fordi det er mindre enn speilrefleksen min og dermed lettere å dra med seg rundt omkring.

Da kan det lønne seg å prøve å finne et GF1+20mm f/1.7 kit

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lysmåleren i mitt 5DmkII-hus røk etter 1 år og 11 mnd - hadde ikke "veldig" lyst til å kjøpe nytt hus.

Bare fordi det ikke er en 5DmkIII på markedet ennå :p

Ting kan også være galt med objektiver - som for en på forumet med skrapelyd i sin nye Sony 24-70/2.8 - bestilt fra USA.

Akkurat det objektivet har vært plaget med feil. ref statistikk hos lensrentals.com, så dette er definitivt et objektiv jeg hadde kjøpt av en norsk forhandler.

Jo, mye å spare - men man skal være klar over risikoen.

Indeed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...