Gå til innhold

Anbefaling: Spillmaskinen for deg som vil betale litt mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter opp om både Hugo og Sigurd! Akkurat det var litt snodige valg syns nå jeg... Resten var flotters!

 

Second that!

 

Altså, 2x 6950 i CF, flash til 6970 og dæven å mye du får for pengene.

 

Og slutt å anbefal 100Mhz ekstra for 600kr, det er så skada dust.

 

 

Til sist, dropp og lag slike lister hvis dere kun sitter å finner fram det dyreste uten noe som helst omtanke, Hw.no bør sikte til høyere standarder enn dette!

Endret av karl-wilhelm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig valg av PSU må jeg si, HX 1000 er en dårlig PSU når du ser på alternativene; overpriset er den også. Skal du ha en 1000W kan du gå for en Superflower's Golden Green basert PSU, f.eks NZXT Hale 90 1000W, som er både billigere og mye bedre en HX 1000. Dette er for dårlig. 2x 580 er også en dårlig investering per krone, ville heller tatt 2x 6950+flash eller et par med 6970. Det er nå min mening.

Lenke til kommentar

Støtter opp om både Hugo og Sigurd! Akkurat det var litt snodige valg syns nå jeg... Resten var flotters!

 

Second that!

 

Altså, 2x 6950 i CF, flash til 6970 og dæven å mye du får for pengene.

 

Og slutt å anbefal 100Mhz ekstra for 600kr, det er så skada dust.

 

 

Til sist, dropp og lag slike lister hvis dere kun sitter å finner fram det dyreste uten noe som helst omtanke, Hw.no bør sikte til høyere standarder enn dette!

 

Karl-Wilhelm - Hardware.no er en nettside for mer enn bare mennesker med kompetanse til å flashe firmwares og overclocking. I tillegg bryter dette med garantien til produsenten, mener du at hardware burde ha skrevet:

"Istedet for å bruke masse penger på to 6970, kjøp heller to 6950 for å flashe firmwaren til 6970!" Neppe.

Dog på en annen side er jeg enig med deg ang pris på komponenter, men artikkelen spesifiserer "Spillmaskinen for deg som vil betale litt mer".

 

Så på grunnlag av et større publikum kan de ikke HW.no reklamere for å bryte garanti(OC og GPU flash) - spesielt ikke da dette kan ødelegge komponentene.

 

Vil legge til at jeg er enig at det er et snodig PSU valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karl-Wilhelm - Hardware.no er en nettside for mer enn bare mennesker med kompetanse til å flashe firmwares og overclocking. I tillegg bryter dette med garantien til produsenten, mener du at hardware burde ha skrevet:

"Istedet for å bruke masse penger på to 6970, kjøp heller to 6950 for å flashe firmwaren til 6970!" Neppe.

Dog på en annen side er jeg enig med deg ang pris på komponenter, men artikkelen spesifiserer "Spillmaskinen for deg som vil betale litt mer".

 

Så på grunnlag av et større publikum kan de ikke HW.no reklamere for å bryte garanti(OC og GPU flash) - spesielt ikke da dette kan ødelegge komponentene.

 

Vil legge til at jeg er enig at det er et snodig PSU valg.

 

Og det respekterer jeg, men selv 6950 utenom cf yter svært godt, flashe til 6970 gir kun det lille ekstra om du vil =)

 

Om dette virkelig går utover garantien vil jeg også kverulere litt på, det er dobbel bios på disse kortene med en knapp som kan skyve på slik at du kan gjenopprette eldre oppsett. Så med mindre du ikke svidde kortet, noe som er ganske usannsynlig så kan man trekke garanti strikken et stykke lengre i mine øyne. =)

Kompetansen som dette krever er selvfølgelig et annet punkt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig et lignende oppsett bestående av:

-Corsair 750hx

-Hitachi deskstar 1tb

-Corsair performance 3 64gb

-Intel i7 2600k

-Asus P8P67 Deluxe

-Noctua ND-H14

-Kingston valueram 1333 8gb (2x4)

-Lite-on bluray brenner

-Nvida 8800gt (hadde liggende)

 

Satte opp HDD og SSD i Marvel SATA portene og raidet dem til en virituel disk (Marvells Hyper Duo). Da får jeg både fart og plass

 

minnet får fint med plass under kjøleren ;)

Endret av in-ura
Lenke til kommentar

Først vil jeg si at HW skal ha skryt for å sette opp et oppsett i high end enden.

 

Spørsmålet om mus og tastatur er vel en smaksak(som de også skriver)

 

Som hovedkort ville jeg personlig valgt asus rampage III, eller i det minste sabeltoothen med x58 standard.

 

Denne har fler PCI-E slotter. Tenk deg mulighetene for sli/crossfire.

Ville ha medført endring av CPU, men det finnes endel bra av dem:-) F. eks Intel Core i7-960.

 

Når det gjelder kritikken ang. Vertex 2, forstår jeg den. Nå da 3èrn er kommet. Evnt. kunne de ha gått for OCZ RevoDrive -- Read/Write 540/530MBsec.

Har selv denne. Denne kommer ferdig som slotbar rett i PCI-E porten, og er forhåndsoppsatt I RAID 0.

 

Minnet...rimlig, men ville hatt et oppsett med lavere stepping.

 

Noctuaen er et godt valg. Finnes knapt heftigere luftkjøler. Her må vi over på vann for å oppnå en forbedring.

 

1000 W bør jo holde for de fleste, men skal du ha et gromt PCI/Crossfire oppsett ville jeg vurdert 1200W. Ikke rare forskjell i pris heller.

 

Om man vil kjøre GTX eller Hd oppsett i grafikkort er jo en valgsak. Velger man GTX er jo 580èn et godt valg.

Og det er jo plass til fler... :-)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig et lignende oppsett bestående av:

-Corsair 750hx

-Hitachi deskstar 1tb

-Corsair performance 3 64gb

-Intel i7 2600k

-Asus P8P67 Deluxe

-Noctua ND-H14

-Kingston valueram 1333 8gb (2x4)

-Lite-on bluray brenner

-Nvida 8800gt (hadde liggende)

 

Satte opp HDD og SSD i Marvel SATA portene og raidet dem til en virituel disk (Marvells Hyper Duo). Da får jeg både fart og plass

 

minnet får fint med plass under kjøleren ;)

 

Må bare si at når du kjøper i7 (overprisa, eller ingenpoeng når i5 2500k er *like* bra) og p8p67 deluxe og ssd.... og topper kaka med å kjøpe VALUERAM er det ikke helt gjennomtenkt.

Valueram er ikke like god som *skikkelig*ram, ikke det at det er så dårlig, bruker selv ddr2 valueram 667mhz :). Passet bare ikke inn...

 

 

Ang. strømforsyninger. De er svært overvurdert ville jeg sagt. Du kan kjøre et bra gromt system med en 500watts. Tror dette systemet hadde klart seg med 600-800w.

Endret av UaeX
Lenke til kommentar

Og det respekterer jeg, men selv 6950 utenom cf yter svært godt, flashe til 6970 gir kun det lille ekstra om du vil =)

 

Om dette virkelig går utover garantien vil jeg også kverulere litt på, det er dobbel bios på disse kortene med en knapp som kan skyve på slik at du kan gjenopprette eldre oppsett. Så med mindre du ikke svidde kortet, noe som er ganske usannsynlig så kan man trekke garanti strikken et stykke lengre i mine øyne. =)

Kompetansen som dette krever er selvfølgelig et annet punkt.

 

Utifra informasjonen jeg har fått så bryter du garantien bare ved å flashe til annen firmware, uansett om du flasher/switcher tilbake eller ei så er garantien brutt.

Jeg mener å tro at grunnen til at AMD har valgt å legge ved en dual-bios funksjon er for å ha rask overklokking/en backup bios om man bricker kortet. Dette da beregnet på entusiaster som vil overklokke etc uansett garantier.

 

Hardware har skrevet selv i artikkelen om 6990 kortet: "AMD opplyser at HD 6990-kortene som kommer i salg vil ha et klistremerke over denne bryteren, som informerer om at om du rører på den, bryter du garantien."

Og jeg leser flere steder på nettet om 6950 flashing da f.eks:

"If you read some of the warranty information with some companies, technically if you flash the bios, it does void the warranty. The only thing it doesnt do is brick the card as a result of the backup bios.

Flashing back to the original bios over the bios you flashed is the only thing that will restore the warranty."

 

Greit nok at du gjenoppretter garantien ved å flashe tilbake, men ryker kortet ved bruk av feil bios har du en murstein. Selv ville jeg nok flasha, men som sagt så diskuterer vi artikkelen her, hvor jeg fortsatt mener at Hardware.no har gjort alt riktig fra sin side. Ingen vits å komme med innspill om at Hardware burde sikte til høyere standarder? De har da laget en artikkel i riktige retningslinjer mener nå jeg. Hvilke meninger og tweaks vi entusiaster har angår verken Hardware.no eller mannen i gata.

Lenke til kommentar

Må bare si at når du kjøper i7 (overprisa, eller ingenpoeng når i5 2500k er *like* bra) og p8p67 deluxe og ssd.... og topper kaka med å kjøpe VALUERAM er det ikke helt gjennomtenkt.

Valueram er ikke like god som *skikkelig*ram, ikke det at det er så dårlig, bruker selv ddr2 valueram 667mhz :). Passet bare ikke inn...

 

 

Ang. strømforsyninger. De er svært overvurdert ville jeg sagt. Du kan kjøre et bra gromt system med en 500watts. Tror dette systemet hadde klart seg med 600-800w.

 

Helt enig i det du sier ^^

Men, hadde så lyst på i7 :D

Rammen ble kjøpt i full fart... etter at en først hadde bestilt "mye" bedre minne, og skjønte at kjøler ikke ville passe på.

Strømforsyningen hadde jeg faktisk ifra før av....

Lenke til kommentar

En Blu-ray-leser har det også blitt penger til, men for spesielt interesserte er det selvfølgelig bare å kjøre på med en Blu-ray-brenner også.

 

Nå skal jeg ikke være helt 100% bråkjekk her, men mener at alle blu ray avspillere er og skrivere? Til pc ihvertfall?

Lenke til kommentar

En Blu-ray-leser har det også blitt penger til, men for spesielt interesserte er det selvfølgelig bare å kjøre på med en Blu-ray-brenner også.

 

Nå skal jeg ikke være helt 100% bråkjekk her, men mener at alle blu ray avspillere er og skrivere? Til pc ihvertfall?

 

Nå tror jeg du var litt for "kjekk i svingene" her :tease::thumbup:

De er nok ikke det, eksempelvis denne fra komplett som leser BD/DVD/CD men kun skriver til DVD/CD.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606509

:cool:

 

 

BTW, HW burde rette opp i feilen som flere av oss har påpekt med at Vengeance brikker og et kraftig beist av en Noctua-kjøler ikke lar seg parre!

Endret av Boneraw
Lenke til kommentar

Den artikkelen her minnet meg om den gangen vi lærte om reklamespråk på barneskolen. Grom og råest og grommest og rå.

Dette.

 

Skulle nesten tro man var blitt servert adjektiver direkte fra nVidias/Intels/Asus pr-kontakt. Ikke særlig informativt mao.

 

Synes forøvrig det begynner å komme frem mer og mer at denne artikkelen er av laber kvalitet. Et system som ikke går an å bygge? Overpriset prosessor? Forrige generasjons SSD? x8 SLI? (Mener mitt relativt gamle hovedkort støtter dobbel x16 CF) Er liksom sånn: "Vi bare skriver overskriften og kladder ned no blæææææææ... så tar forumet seg av kvalitetssikringen?

 

PS: Jeg likte anbefalingen av WD Caviar Black, har denne selv og er meget fornøyd. Den er i en klasse for seg hva 7200-disker angår. (hovedsaklig pga lav aksesstid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...