Gå til innhold

Hva synes du om Prisguide.no?


Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?  

49 stemmer

  1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

    • Navigering
      11
    • Filtreringsmeny
      31
    • Hastighet
      14
    • Søk
      21
    • Produktdata
      29
    • Prishistorikk
      12
    • Erfaringer
      10
    • Handlelister
      13
    • Sammenligning
      12
    • Priser og lagerstatus
      23
    • Annet (spesifiser i tråd)
      6


Anbefalte innlegg

Prøver å søke etter en Intel Xeon prosessor på socket LGA1156.

 

=5&detailId[]=608%282517%29&detailId[]=575%282340%29&pg-q="]Søk i prisguiden

Søk på prisjakt.no

 

Det sier seg selv hvilken man bruker.

 

Prosessorkategorien er den siste av flere som har fått en gjennomgang (du vil se det er like mange resultater begge steder). Vi har ikke skilt mellom OEM og bokset versjon, er det noe dere ønsker eller blir det litt vel for detaljert? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger alle svarene i en spoiler så man ikke får scrollesyken :)

 

 

 

Synes tekst søket burde bli værende etter søkeresultatene

 

Notert!

 

Et lite forslag til nytt prisfilter kan jo være at man kan få skrive inn prisklassene vi ser etter selv?

 

Done!

Kjempekos å lese tilbakemeldingen din :)

 

* Fiks så prishistorikken inneholder prisliste over utgåtte produkter.

 

* kopiere handlelister til egen konto

 

Notert!

 

Som noen andre har nevnt iallfall i art-tråden, så savnes filtrering for oppløsning på skjermer, er jo for dårlig at dette ikke finnes.

Notert! Denne har vi hatt problemer med på grunn av formatet på gamle data, men vi tror vi har en løsning på dette snart :)

 

Et utrolig slitsomt å bla seg gjennom 20 sider med resulater, med 18 på hver side, når man fint kunne fått plass til 100.

 

Mulighet til å åpne alle de avanserte filtrene på en gang.

Dette skal vi se på. La frem forslag for Amund i dag om å lage en minified version slik som vi har gjort med lister. Punkt 2 kan jeg fort ordne :)

 

 

Jeg mener det er bedre å ha varenavnet direkte her, istedefor å måtte trykke på "Vis varelinjen" for å få det opp.

Notert!

 

 

Hva med valget: Vis kun varer som har pris? Da unngår man utgåtte varer.

Med det nye prisfilteret så kan du bare skrive inn min. pris 1,- kr og fortsatt sortere på popularitet :)

 

Sortering på kr/GB av hdd er fremdeles på bærtur. :)

Sjekker den nuh!

 

 

 

 

Beklager, dette ble en lang reply, men jeg ville gi dere alle svar.

 

Jeg har en todoliste som vokser og vokser, men det betyr bare at vi har engasjerte brukere! :love:

 

PG har fått et vanvittig løft etter årsskiftet og vi skal fortsette i samme tempo.

 

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Jeg skal holde endringstråden oppdatert etter hvert som jeg fikser :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Prisguiden har fått en fin ansiktsløfting. Og funksjonalitet går riktig vei.

Men søk og filtrering har fortsatt noen merkelige greier...

 

 

 

Jeg setter altså kryss for søk på Radeon 6xxx og får opp Nvidia 500-serie... Hm, mulig dette er et bevisst samarbeid mellom hw.no og Nvidia da. ;)

 

En annen ting er at man ikke kan søke i to kort-kategorier, f.eks. ville jeg søke på både Radeon 6xxx og Nvidia 5xx. Men den godtar visst avmerking i kun èn boks om gangen.

Lenke til kommentar

Det går fremdeles ikke an å krysse av flere bøttevalg på skjermstørrelse i noen av kategoriene (TV-er, PC-skjermer, bærbare PC-er osv.), man er begrenset til de forhåndsbestemte inndelingene (12-13", 13-14" osv).

Jeg savner også Brazos-familien som filtervalg for bærbare PC-er da disse er i salg i norske nettbutikker (dog ikke på lager de fleste plasser).

Har også merket noe forbedring på produktinformasjon, men det er fremdeles en del arbeid igjen på dette punktet.

Lenke til kommentar

Det går fremdeles ikke an å krysse av flere bøttevalg på skjermstørrelse i noen av kategoriene (TV-er, PC-skjermer, bærbare PC-er osv.), man er begrenset til de forhåndsbestemte inndelingene (12-13", 13-14" osv).

Jeg savner også Brazos-familien som filtervalg for bærbare PC-er da disse er i salg i norske nettbutikker (dog ikke på lager de fleste plasser).

Har også merket noe forbedring på produktinformasjon, men det er fremdeles en del arbeid igjen på dette punktet.

 

Mulighet for å velge flere kommer så fort vi gjennomfører oppgraderingen hos søkeleverandør. Den foregår i disse dager.

 

Brazos vil komme så fort vi får produkter på dette.

 

 

Sakte men sikkert! Babysteps. Skal bli bra dette her :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg savner fremdeles muligheten til å velge flere bøttevalg for skjermstørrelser i de respektive kategoriene. Dette er et av hovedpunktene som gjør at jeg fremdeles ikke bruker prisguide på produkter med skjermstørrelse.

 

Egentlig ønsker jeg å kunne velge øvre og nedre grense på de fleste bøttevalgene.

Feks minne på bærbare PC-er; nå kan jeg bare velge et minimumsnivå (eks. min 2 GB RAM), men jeg kan ikke velge PC-er med minne mellom 2-4 GB (krysse av to bøttevalg).

I tillegg ser jeg ingen logisk sortering av prosessorer og prosessorserier under avanserte filtere. Jeg hadde foretrukket en alfabetisk sortering når man trykket "Vis alle".

 

Så er det fremdeles dette med feilaktig produktinformasjon. Ta Canon Pixma MG6150, den mest populære multifunksjonskriveren. Produktinformasjon oppgir at den ikke støtter dobbeltsidig utskrift, men det gjør den. Så da forsvinner den når jeg filtrerer etter dobbeltsidig utskrift når den egentlig ikke burde gjøre det. Hvordan kan jeg da vite at ikke andre produkter feilaktig er fjernet på grunn av produktinformasjonen?

Lenke til kommentar

Jeg savner fremdeles muligheten til å velge flere bøttevalg for skjermstørrelser i de respektive kategoriene.

 

Skal se på dette straks! Vi har hatt en del på vent hos søkeleverandøren, men nå begynner samlebåndet å komme i gang igjen. Denne mulighetene har vært en begresning vi ønsker fjernet.

 

I tillegg ser jeg ingen logisk sortering av prosessorer og prosessorserier under avanserte filtere. Jeg hadde foretrukket en alfabetisk sortering når man trykket "Vis alle".

 

Denne er jeg allerede godt i gang med og regner med å ha ferdig snart.

 

Så er det fremdeles dette med feilaktig produktinformasjon.

 

Bringer dette videre til Dotten.

 

 

Hvordan kan jeg da vite at ikke andre produkter feilaktig er fjernet på grunn av produktinformasjonen?

 

Når det kommer til produktinformasjonen så har vi ganske god kontroll på dette. Vi har hatt noen problemer med migrering av data fra Prisguide 1.0 til versjon 2.0, men vi gjør stadig forbedringer og følger nøye med. Våre skribenter i Tek-sitene og brukere tipser oss hvis det er noe galt.

 

TDP hadde vært nyttig info om skjermkort.

Et avansert søkefilter på maks TDP hadde også være veldig nyttig.

 

TDP? :)

Lenke til kommentar

Finnes det noen e-post adresse til å kontakte Prisguide med? Jeg kan ikke finne noen.

Ønsker å få anonymisert, eller slettet brukererfaringer jeg har skrevet, noe jeg har krav på mht personvernloven.

Håper ikke dette er like ille som CatchGamer, hvor jeg er i kontakt med Datatilsynet for at de skal følge lovverket i Norge.

Har prøvd kontaktskjemaet, men ikke fått svar på nesten en uke! :thumbdown:

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...