Gå til innhold

Hva synes du om Prisguide.no?


Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?  

49 stemmer

  1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

    • Navigering
      11
    • Filtreringsmeny
      31
    • Hastighet
      14
    • Søk
      21
    • Produktdata
      29
    • Prishistorikk
      12
    • Erfaringer
      10
    • Handlelister
      13
    • Sammenligning
      12
    • Priser og lagerstatus
      23
    • Annet (spesifiser i tråd)
      6


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I starten av året ba vi om tilbakemelding for å se hva brukerne ønsker blir forbedret i Prisguide.no. Vi har siden den gang gjort endringer i tråd med dette, som vi håper brukerne setter pris på.

 

Etter disse endringene mener vi det er på tide å stenge den gamle avstemningen, og åpner i stedet en ny slik at vi kan få et riktig bilde av hva dere mener vi bør fokusere på fremover.

 

Det som er gjort siden januar:

 

Mer oversiktlig layout

Vi har flyttet søkefiltrene til toppen av siden og gruppert dem, slik at det er lettere å få oversikt.

 

Raskere søk

Det er gjort en rekke forbedringer i den bakenforliggende koden som gjør at sidene i prisguiden laster raskere enn før.

 

Forbedret hurtigsøk

Tidligere har søkeboksen vært litt for kresen på stavemåter. Her har vi gjort mye fiksing og triksing for at du skal få relevante treff.

 

Mer logisk inndeling av kategorier

Etter å ha analysert handlingsmønsteret til brukerne, har vi lagt om kategoritreet slik at du raskere kommer frem til populære kategorier. Vi har også prøvd å endre til mer logiske kategorinavn der det har vært rom for misforståelse.

 

Litt informasjon i punktene i avstemning:

 

  • Navigering (hvor lett/vanskelig er det å finne frem)
  • Filtreringsmeny (fungerer den - mangler noe?)
  • Hastighet (lasting av sider)
  • Søk (finner du det du leter etter?)
  • Produktdata (hvordan står det til med detaljer på produktet)
  • Prishistorikk
  • Erfaringer (mulighet for å legge til karakter og kommentar på butikk)
  • Handlelister
  • Sammenligning
  • Priser og lagerstatus (er de korrekte?)
  • Annet (spesifiser i tråd)

 

Takker så mye for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg savner er at det ikke fremgår av hurtigsøksforslagene(det som kommer opp mens man skriver) om varen er utgått/uten pris eller annen relevant info som viser om det er en gangbar vare, eller om den er utgått og derfor uinterresant. Vanligvis når jeg søker på noe så blir det ganske mange forsøk før man finner den varen som butikkene faktisk har på lager.

 

Jeg synes også det mangler ganske mange butikker på enkelte varer, men det er mulig dette skyldes forskjeller i varetekst etc.

 

Jeg visste heller ikke at den nye versjonen hadde filtreringsmulighet. Jeg kan ihvertfall ikke finne den.

Lenke til kommentar

Riktig info bør være første prioritet, etterfulgt av søkbarhet og filtrering.

 

Ellers så starter ting å bli bra, blir brukt mer igjen for min del.

 

Så bra! :)

 

 

En ting jeg savner er at det ikke fremgår av hurtigsøksforslagene(det som kommer opp mens man skriver) om varen er utgått/uten pris eller annen relevant info som viser om det er en gangbar vare, eller om den er utgått og derfor uinterresant. Vanligvis når jeg søker på noe så blir det ganske mange forsøk før man finner den varen som butikkene faktisk har på lager.

 

Jeg synes også det mangler ganske mange butikker på enkelte varer, men det er mulig dette skyldes forskjeller i varetekst etc.

 

Godt forslag!

 

Edit: Da har jeg redigeret livesøket og lagt til pris og utgått

 

Jeg visste heller ikke at den nye versjonen hadde filtreringsmulighet. Jeg kan ihvertfall ikke finne den.

 

Du må inn på en kategori før du får filtere. Så hvis du ikke ser etter et spesifikt produkt, men vindusshopper etter ny harddisk så går du inn på kategorien for harddisk og så kan du velge deg frem etter de spesifikasjonene du ønsker.

 

Vi har ingen mulighet til å bruke filtere på fritekstsøk. Får du treff på produkter på tvers av kategorier så kan ikke vi vite om f.eks. "Vekt" er i KG eller Gram. Med andre ord blir det bare kluss hvis du prøver å filtrere. PG v2 hadde dette i begynnelsen og vi fikk -mange- klager på det.

Lenke til kommentar

Må si at det har blitt mye mer oversiktlig siden sist jeg var innom! :) Er også veldig glad for at dere har fjernet de tåpelige prisfiltrene som ikke ga noen mening, som f.eks 3251kr-5992kr :p

 

Et lite forslag til nytt prisfilter kan jo være at man kan få skrive inn prisklassene vi ser etter selv?

 

Da ser det ut til at jeg endelig kan begynne å bruke prisguiden igjen :D

Lenke til kommentar

Fiks så prishistorikken inneholder prisliste over utgåtte produkter. I tillegg, kan en ikke filtrere på størrelse på vifter. Hva skjer med det?

 

Ja si det, er kanskje en liten bug ute og går (vi har satt dette som synlig filter i backend). Vi skal nå få løst det på et eller annet vis *rope på drift* :)

Lenke til kommentar

Ser at det f.eks når jeg søker på canon 550d, så kommer det to hurtigvalg. Et vanlig og et med 18-55/3,5-5,6 IS. Men den finner ingen priser på 550d + 18-55/3,5-5,6 IS.

 

Må inn på hver link for å se hvilken som har linse eller ikke.

Blir litt tungvindt.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Nevnte dette i artikkeltråden, men skriver det her og.

Bedre plassutnyttelse.

Gjør et søk på prisjakt, og et på prisguide, og sammenlign hvor mye informasjon du får plass til på en print screen.

 

Et utrolig slitsomt å bla seg gjennom 20 sider med resulater, med 18 på hver side, når man fint kunne fått plass til 100.

 

Hele designet kan minne om noe som er utviklet for å fungere på en iPad, og ikke en datamaskin med mus og tastatur. Alt er unødvendig stort.

 

Mulighet til å åpne alle de avanserte filtrene på en gang.

Ikke én og én boks. Har man mange filtre må man lete gjennom alle "boksene" for å finne hva man har huket av på, evt finne feil osv.

 

Det er mye annet som kunne blitt sagt om prisguiden, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Konkurranse er bra, men om dere skal klare å hamle opp med prisjakt, så må dere levere et mye bedre resultat, og kanskje levere noen funksjoner prisjakt ikke har.

 

Akkurat nå er det absolutt ingen grunn til å velge prisguide over prisjakt, noe som er trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener det er bedre å ha varenavnet direkte her, istedefor å måtte trykke på "Vis varelinjen" for å få det opp. Noe spesiell grunn til at det er gjort slik?

 

Om det har kommet inn noen produkter som ikke hører hjemme der er det mye vanskeligere å legge merke til for brukerne slik det er nå.

 

post-86344-0-26945000-1301175477_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener det er bedre å ha varenavnet direkte her, istedefor å måtte trykke på "Vis varelinjen" for å få det opp. Noe spesiell grunn til at det er gjort slik?

 

Enig i at varelinjen kan være nyttig å ha lett tilgjengeilg i mange tilfeller. Noen ganger er det jo faktisk av stor betydning hvilke farge produktet har, eller andre detaljer som ofte kommer frem av vareteksten. Jeg har lyst til at man kan velge om den skal vises eller ikke, og at dette følger profilen gjennom hele prisguiden.

 

Noterer meg dette, og regner med at vi fikser en av de neste dagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...