Gå til innhold

Hva synes du om Prisguide.no?


Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?  

49 stemmer

  1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

    • Navigering
      11
    • Filtreringsmeny
      31
    • Hastighet
      14
    • Søk
      21
    • Produktdata
      29
    • Prishistorikk
      12
    • Erfaringer
      10
    • Handlelister
      13
    • Sammenligning
      12
    • Priser og lagerstatus
      23
    • Annet (spesifiser i tråd)
      6


Anbefalte innlegg

Her blir jeg litt svar skyldig.

 

For noen dager siden forsøkte jeg søke opp skjermer. Hadde sett at noen hadde tilbud på en berøringssensitiv skjerm. Krysset av for dette. Valgte deretter størrelse-intervall og oppløsning.

 

Da sto oppløsningen oppe på linja over filter jeg kunne fjerne, men skjermene som kom opp, inneholdt mange forskjellige oppløsninger. Dette er en av grunnene til at jeg bestemte meg for at den nye prisguiden fortsatt var ubrukelig.

 

Når jeg forsøker gjenskape dette, klarer jeg imidlertid ikke å gjøre det. Får kun opp skjermer med riktig oppløsning.

 

Det er likevel fortsatt noe merkelig med filter for skjermstørrelse.

 

Gitt at jeg ønsker å søke på 27-tommers skjermer. (Ikke 24-tommers, ikke 30-tommers). Må velge enten "24-27 tommer" eller "27-30 tommer". Etter det er valgt får jeg lov å velge fra følgende størrelsesintervall "24-27 tommer", "27-30 tommer", "Større enn 30 tommer"... Men størrelsene som ikke grenser mot det valgte intervallet kommer ikke opp. Det går an å velge 27-30 tommer på nytt, eller hvis....

 

VENT ET MINUTT. Nå oppfører størrelsesfiltrene seg anderledes igjen.

 

Dere sitter og jobber på filterene akkurat nå, gjør dere ikke?

 

Plutselig fikk jeg i stedet opp understørrelser i stedet for de nevnte intervallene. Så nå virker det bedre også.

 

...Edit:

Nei, nå fant jeg ut av det. Dersom jeg krysser av checkboxen foran et intervall og trykker søk, får jeg en oppførsel. Dersom jeg i stedet klikker rett på lenka/intervallet, får jeg en annen oppførsel. Gjør jeg begge deler, ender det opp slik:

 

Søkefiltere:

Skjermstørrelse (24-27)

Skjermstørrelse: Fra 24 til 27 tommer

 

Oppførselen dersom man bruker checkboksen er rett og slett quirky i forhold til dersom man klikker direkte på intervallet.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Komplett kommer ikke opp i Prisguiden. Har merket at tilbud ikke har dukket opp der, men nå finner jeg ikke Komplett på generell basis. Vet ikke om det gjelder alle produkter.

 

Hva har skjedd? En glipp, eller permanent endring?

 

Komplett oppgraderer systemene og er midlertidig ute av Prisguide.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det jeg som er blind eller kan man ikke sortere etter antall tommer eller oppløsning osv på f.eks skjermer?

 

edit: Bilde

post-21632-0-29829800-1319331338_thumb.jpg

 

 

Er ikke det der prisjakt.no? :p

 

EDIT: ah nvm, du vil bare ha den funsjonaliteten på pg ja :) my bad

Endret av eigan
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tre ting:

 

- Bruker Chrome (vet ikke om det samme gjelder andre nettlesere), og innlogging i prisguiden blir ikke bevart ved lukking av nettleser slik som i forumet. Det er ingen "husk meg"-funksjon.

 

- Skulle ønske at det var mulig å se prishistorikken helt fra produkten ble lagt til prisguiden, og ikke bare for den siste måneden. Mener at dette var mulig i den gamle versjonen.

 

- Hadde vært helt fantastisk å kunne legge inn en prisvarsling som varslet når et produkt i en lagret liste falt x prosent, slik at det ikke er nødvendig å legge inn manuelle varslinger på hvert produkt.

 

EDIT: Lagt til en tredje ting :)

Endret av Jarlsberg
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Nå har vi utvidet lagerstatus i Prisguide slik at vi også får informasjon om "leverandørlager" fra butikkene. Foreløpig er det bare noen butikker som har implementert støtten, men flere vil komme etterhvert.

 

Den nye lagerinformasjonen vil også ta høyde for forhåndsbestilling, og bedre støtte for forventet lagerdato og bekreftet lagerdato.

 

Her er et eksempel på søk hvor vi viser leverandørlager hos Deal.no:

https://prisguiden.no/sok?pg-q=RND2000-100ISS&n=0

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Skulle ønske at modellnummer var synliggjort for produkter generelt. F.eks. enten under detaljer for produktet eller aller helst i parantes for selve produktnavnet. En finner jo som regel modellnummeret listet i enten leverandørlisten eller ved å se på leverandørenes egne nettsider eller så finner man vanligvis fort ut at det er rett produkt basert på dets egenskaper, men med modellnumre i produktnavn så tror jeg det likevel ville være litt mer bekvemmelig å sette sammen en kjapp liste rett fra søkstreff om det er dette man søker på.

 

Edit: Ser nå at dere har gjort akkurat det jeg etterspør på enkelte produkter, så da er vel egentlig heller ønsket mitt at dere blir flinkere til å gjøre det ;)

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prishistorikk for en eneste måned er vel strengt tatt litt meningsløst?

Burde vist for minst et år. Og så hvilken butikk prisen var fra. Prishistorikken var nærmest ubrukelig sist jeg sjekket. :/

 

 

 

Hvorfor har dere fjernet direkte visning av butikkerfaringer?

For å gi drittbutikker som feks Amentio og Pixmania en sjanse for å bli linket til ?

Jeg har faktisk bare hatt gode erfaringer med Pixmania (det hevdes at de var dårlige i begynnelsen). Og Amentio har jeg som regel bare gode erfaringer med.

 

Men jeg er forøvrig enig i at karakteren bør vises tydelig.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Å "gi drittbutikker som feks Amentio og Pixmania en sjanse for å bli linket til" kan ikke være grunnen til en fjerning av karakter. Karakteren (3 1/2 stjerne) skjemmer nemlig ikke Pixmania nevneverdig.

 

Sortert på karakter kommer de over f.eks. Elkjop.no, it24.no, NetOnNet, CDON, Multicom.no, PS.no, siba, Netthandelen.no, Lefdal.com og Expert.no.

 

Det er derimot godt mulig at karakteren er manipulert på ett eller annet vis, siden Pixmania har dobbelt så mange stemmer som Komplett på andreplass.

 

Amentio har fire og en halv stjerne og ligger langt oppe på lista, men det kan se ut til at den karakteren ble nullstilt i forbindelse med forrige eierskifte..?

Lenke til kommentar

Jeg antar den karakteren ble nullstilt ja (Vår tekniske sjef er på ferie, han svarer sikkert her når han er tilbake).

 

Ellers er enkelte butikker flinke til å be sine kunder om å gi tilbakemelding hos oss på hvordan handelen var, som gjør at de også får mange stemmer. :)

Lenke til kommentar

Prishistorikk for en eneste måned er vel strengt tatt litt meningsløst?

Burde vist for minst et år. Og så hvilken butikk prisen var fra. Prishistorikken var nærmest ubrukelig sist jeg sjekket. :/

 

Det begynner å bli en liten stund siden vi utvidet prishistorikken med en ekstra graf slik at vi både viser siste måned og siste år. Egentlig er det jo ingenting i veien for å lagre prishistorikk helt tilbake til lanseringstidspunktet for produktet, så det bør vi få på plass.

 

Her er et eksempel på produkt med ett års prishistorikk: https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-s-ii-16gb-144857/prishistorikk

 

Vi lagrer også hvilken butikk som har laveste pris til en hver tid, men vi viser det ikke frem i dag. En smal sak å fikse :-) Antar det holder at vi legger det inn som "mouseover" i grafen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å "gi drittbutikker som feks Amentio og Pixmania en sjanse for å bli linket til" kan ikke være grunnen til en fjerning av karakter. Karakteren (3 1/2 stjerne) skjemmer nemlig ikke Pixmania nevneverdig.

 

Sortert på karakter kommer de over f.eks. Elkjop.no, it24.no, NetOnNet, CDON, Multicom.no, PS.no, siba, Netthandelen.no, Lefdal.com og Expert.no.

 

I en periode hadde vi litt få ferske erfaringer på enkelte butikker, men der er tilstanden langt bedre nå. Vi vurderer derfor å legge inn igjen karakter og erfaringsantall hvis det er stemning for dette.

 

Det er derimot godt mulig at karakteren er manipulert på ett eller annet vis, siden Pixmania har dobbelt så mange stemmer som Komplett på andreplass.

 

Pixmania oppfordrer kundene til å legge inn erfaringer på Prisguide.no når de handler hos dem. Dette fungerer så bra at Pixmania dermed har fått langt flere erfaringer enn alle andre butikker i Prisguide.

 

Amentio har fire og en halv stjerne og ligger langt oppe på lista, men det kan se ut til at den karakteren ble nullstilt i forbindelse med forrige eierskifte..?

 

Webhandel AS kjøpte kun domenenavnet Amentio.no fra Amentio-konkursen. Dermed er alt annet enn domenenavnet nytt i dagens Amentio.no, og vi mente det var riktig å starte med en nullstilt karakter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...