Gå til innhold

Net on Net, anbefales ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De påstår det er bruksfeil, jeg påstår det er en produksjonsfeil.

 

Festet mellom maskin og LED skjerm var for stramt slik at etter en kort tids bruk fikk LED skjermen sprekker.

 

 

Så lenge du kan dokumentere at dette er en produksjonsfeil så bør netonnet legge seg flat.

 

Men du må hose opp dokumentasjon på det.

 

Sier dem fortsatt nei da, så går du bare til forbrukerombudet å saken er ut av verden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke kjøperen som må dokumentere, men selgeren. Men det er som du sier, Sveibuen, bare å gå til Forbrukerrådet så ordner dette seg. Jeg skjønner ikke hvorfor du nøler med det, Gamst.

 

 

Jeg tenkte nå mer på at netonnet kanskje har dokumentert at det er brukerfeil, da dem konstaterer det. Så da tenkte jeg at kjøper må dokumentere dette selv, at det er produksjonsfeil.

 

Men forbrukerråedet blir nok neste for TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK. Forbrukerrådet neste. Egentlig burde Forbrukerrådet være første stopp. Fatter ikke at folk orker å bruke så mye tid både med å diskutere med vrange butikker eller for den saks skyld de endeløse diskusjonstrådene her på forumet hvor rådene ofte spriker i alle retninger. Vi har ett av verdens beste juridiske miljøer innen forbrukerjus som vi selv betaler med våre skattepenger. Hvorfor ikke bruke det? De er der nettopp for oss forbrukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

De påstår det er bruksfeil, jeg påstår det er en produksjonsfeil.

 

Festet mellom maskin og LED skjerm var for stramt slik at etter en kort tids bruk fikk LED skjermen sprekker.

 

Samme de gjorde med meg, AV/PÅ-knappen på et Sony Ericsson MW600 Stereo Bluetooth headset røk etter 3-4 uker, og de sa det var bruksfeil, men jeg fikk medhold hos Forbrukerrådet. Skal ALDRI handle noe der mer!

Lenke til kommentar

Det er ikke kjøperen som må dokumentere, men selgeren.

 

Det er nok ikke helt riktig, etter 6 måneder er det kjøper som må påvise at feilen er produksjons feil og ikke brukerfeil.

Her, ett sprekki eller knust lcdpanel på en bærbar PC, og dette pga noen hinges som er for stramme?

Om dette er en svakhet på denne modellen bærbar burde det vel florert med liknende poster på nettet ang denne modellen. Kunne tenkt meg å vite hvilken PC det var.

 

Uten mer info høres dette bare ut som dritt slenging mot en nettbutikk som ikke engang tar slike avgjørelser. PC blir sendt videre til ett uavhengig autorisert verksted som bestemmer om det går på garanti/reklamasjon eller ikke

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du er på vilspor. Det er nettopp butikke du handler hos som skal ta disse avgjørelsene. Det at de velger å benytte mer eller mindre seriøse verkstder for å foreta vurderinger for seg det får så være, men det eringen tvil! Det er selger som er ansvarlige overfor deg som kunde.

 

Derfor er det utdig hersketeknikk å komme med at det er drittslenging osv...

 

Du sankker også om uavhengige autoriserte verkstder osv. Vel uavhengige er de ikke skal de ha rett til å forta garantireperasjoner på ulike merker så må de være godkjent av produsenten - hvordan kan de da være uavhengige. Autoriserte - hvilken autoriasjon snakker du om her - den jeg allerde har omtalt tidligere eller ??

 

Det er vel hevet over enhver tvil at det utføres mye rart av de verkstder som ufører reparasjoner for den enkelte produsent.- det ligger jo i sakens natur at disse har en interesse av at forbruker blir tilagt ansvaret for en feil ettersom det er det rimeligste for de produsenter de representerer.

 

Når det gjelder netonnet og reklamasjoner så har de et dårlig rykte når det gjelder reklamasjoner som de selv må betale - etter hva jeg har erfart blant de aller værste - så min anbefaling - STYR UNNA

Lenke til kommentar
Det er vel hevet over enhver tvil at det utføres mye rart av de verkstder som ufører reparasjoner for den enkelte produsent.- det ligger jo i sakens natur at disse har en interesse av at forbruker blir tilagt ansvaret for en feil ettersom det er det rimeligste for de produsenter de representerer.

Det er faktisk helt feil, og en vanlig påstand fra en forbruker som ikke kjenner til hvordan dette foregår:

 

Hvis et verksted påstår bruksfeil/selvforskyldt skade, så tjener de potensielt absolutt ingenting på den saken ettersom det er en stor sjanse for at kunden ikke vil ha produktet reparert. Det er stor sjanse for at de taper penger da de gjør en jobb de ikke får betalt for (evt. gebyr for forundersøkelse dekker knapt fraktkostnadene).

 

Hvis verkstedet derimot påstår garanti/reklamasjonsrett, så får de uansett dekket reparasjon av produsenten og tjener penger.

 

Det er altså kun i det andre tilfellet at de er garantert å tjene penger, og for verkstedet i seg selv, er det den mest attraktive løsningen. Kanskje vil de blidgjøre produsenten som de representerer, men så lenge det ikke finnes beviser for at det er en bruksfeil, så vil det være dumt av de å "lage" et bevis og dermed ødelegge for seg selv.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du er på vilspor. Det er nettopp butikke du handler hos som skal ta disse avgjørelsene. Det at de velger å benytte mer eller mindre seriøse verkstder for å foreta vurderinger for seg det får så være, men det eringen tvil! Det er selger som er ansvarlige overfor deg som kunde.

 

 

Butikkene kan ikke ta slike avgjørelser nei, de kan heller ikke reparere slike deler. De er ikke kvalifierste til å ta avgjørelser om hva som går på garanti og hva som ikke gjør det. Ett uavhengig versted gjør det, som er autorisert av produsent.

Trur du virkelig gutten som sitter å tar kundemailen din hos NetOnNet kan bare maile en produsent om at han trenger en ny skjerm som han skal bytte for deg?

 

Og igjen, nei. Verksteder tjener nok ikke pengene på å lure små kunder som deg og meg, men på garanti\reklamasjons jobber mot produsenter. Jeg tipper de "taper" penger på å måtte sende prisoverslag på en knust skjerm. kontra det å bytte en skjerm med en produksjonsfeil.

 

Knuste skjermer vil aldri noen produsent ta på garanti, aldri! Verksteder må sende deler som byttes tilbake til produsent og får ikke betalt om de sender en knust skjerm i bytte for en ny. Det sier seg jo selv.

 

Og NetonNet, hvorfor skulle de måtte betale for en reklamasjonsjobb? De eneste gangene NetonNet må betale er vel om det er en betalbar service, som feks kunst skjerm. Skulle ikke kunde godta å betale vil verksted sende produktet i retur mot diagnose gebyr til den forhandler som sendte inn produktet. Dette vil nok NetOnNet gi videre til kunde da det ikke var en svakhet i produktet, men brukerfeil.

Lenke til kommentar

Det er faktisk helt feil, og en vanlig påstand fra en forbruker som ikke kjenner til hvordan dette foregår:

 

Hvis et verksted påstår bruksfeil/selvforskyldt skade, så tjener de potensielt absolutt ingenting på den saken ettersom det er en stor sjanse for at kunden ikke vil ha produktet reparert. Det er stor sjanse for at de taper penger da de gjør en jobb de ikke får betalt for (evt. gebyr for forundersøkelse dekker knapt fraktkostnadene).

 

Hvis verkstedet derimot påstår garanti/reklamasjonsrett, så får de uansett dekket reparasjon av produsenten og tjener penger.

 

Det er altså kun i det andre tilfellet at de er garantert å tjene penger, og for verkstedet i seg selv, er det den mest attraktive løsningen. Kanskje vil de blidgjøre produsenten som de representerer, men så lenge det ikke finnes beviser for at det er en bruksfeil, så vil det være dumt av de å "lage" et bevis og dermed ødelegge for seg selv.

 

Hvorfor må du bruke hersketeknikker? er det fordi dine argumenter ikke er bra nok?. Jo jeg vet så altfor godt hvordan dette foregår - har det ikke slått deg at disse verkstedene er avhengige av produsentene for å leve? de må derfor "pisse" disse oppover ryggen. Hvorfor tror du det er mange reparasjoner av f.eks mobil/bærbar som blir avvist pga skade påført av bruker selv - eller såkalt ytre påvirkning som disse bruker?

 

Min påstand er at dette benyttes helt bevist og er styrt av produsentene indirekte. Hvis et verksted får en for høy andel av skader som blir tilbakeført til produsenten så vil det selvsagt være enkelt å luke ut disse og det vil være å ødelegge for seg selv.

 

Dette etablerer en praksis og holdning til kundene som gjør at verkstedene opptrer på en måte hvor produsentene er deres kunder og vi forbrukerne er deres fiender.

Lenke til kommentar

Butikkene kan ikke ta slike avgjørelser nei, de kan heller ikke reparere slike deler. De er ikke kvalifierste til å ta avgjørelser om hva som går på garanti og hva som ikke gjør det. Ett uavhengig versted gjør det, som er autorisert av produsent.

Trur du virkelig gutten som sitter å tar kundemailen din hos NetOnNet kan bare maile en produsent om at han trenger en ny skjerm som han skal bytte for deg?

 

Og igjen, nei. Verksteder tjener nok ikke pengene på å lure små kunder som deg og meg, men på garanti\reklamasjons jobber mot produsenter. Jeg tipper de "taper" penger på å måtte sende prisoverslag på en knust skjerm. kontra det å bytte en skjerm med en produksjonsfeil.

 

Knuste skjermer vil aldri noen produsent ta på garanti, aldri! Verksteder må sende deler som byttes tilbake til produsent og får ikke betalt om de sender en knust skjerm i bytte for en ny. Det sier seg jo selv.

 

Og NetonNet, hvorfor skulle de måtte betale for en reklamasjonsjobb? De eneste gangene NetonNet må betale er vel om det er en betalbar service, som feks kunst skjerm. Skulle ikke kunde godta å betale vil verksted sende produktet i retur mot diagnose gebyr til den forhandler som sendte inn produktet. Dette vil nok NetOnNet gi videre til kunde da det ikke var en svakhet i produktet, men brukerfeil.

 

Jeg anbefaler deg å lese lovverket om hvem som har ansvaret overfor deg som forbruker - det er selger. Jeg er også klar over at selgerne må "lene" seg på andre mht reparasjoner diagnoser etc,MEN de har et SELVSTENDIG ansvar for hvilken konklusjon jeg som forbruker blir møtt med. Hvis jeg ikke aksepterer den konklusjonen som blir lagt fra så må jeg konfrontere selger. Dette er det viktig å holde fast med også slik at du unngår en ansvarspulverisering mellom selger, verksted og produsent. Hvor vi som forbrukere blir tilnærmet rettsløse.

 

Ja jeg tror at verkstedene tjener penger på dette fordi de da fortsatt får være verksted for en gitt produsent - se mitt forrige innlegg

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man hele tiden er så opptatt av dette med knust skjerm - det er vel en skade man (iallefall ikke jeg) ikke ville ha drømt om å få på garanti/reklamasjon. Det eneste som dekker det er vel såkalte idiotforsikringer?

 

Det jeg snakker om er de mange sakene som urettmessig blir avvist. Der hvor man urettmessig avviser garanti/reklamasjon - og i reklamasjon saker virker det å være flere avvisninger da dette i mange tilfeller faller på selger ettersom mange produsenter ikke er med sine kunder på denne.

Lenke til kommentar

Hvorfor må du bruke hersketeknikker? er det fordi dine argumenter ikke er bra nok?. Jo jeg vet så altfor godt hvordan dette foregår

Jeg vet ikke hva du har jobbet med, eller hvordan du vet "så altfor godt" hvordan det foregår. Jeg har jobbet som selger i ti år (ikke nå lenger), og i de tilfellene verkstedene påsto selvforskyldt skade så hadde de bilder og en god forklaring på hvorfor de ikke godtok det som en garanti/reklamasjonssak.

 

Det virker som du har en litt for stor mistro mot både selgere, verksted og produsent. Det er mulig du har dårlig erfaring med disse, men det betyr ikke dermed at alle har det. Jeg har for eksempel aldri hatt en tvist med en selger/verksted/produsent.

 

Ellers er det bare trist å bruke "hersketeknikk"-kortet hver gang noen sier noe som kan tolkes spydig mot deg (som du har brukt to ganger i løpet av tre innlegg i denne tråden).

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du har jobbet med, eller hvordan du vet "så altfor godt" hvordan det foregår. Jeg har jobbet som selger i ti år (ikke nå lenger), og i de tilfellene verkstedene påsto selvforskyldt skade så hadde de bilder og en god forklaring på hvorfor de ikke godtok det som en garanti/reklamasjonssak.

 

Det virker som du har en litt for stor mistro mot både selgere, verksted og produsent. Det er mulig du har dårlig erfaring med disse, men det betyr ikke dermed at alle har det. Jeg har for eksempel aldri hatt en tvist med en selger/verksted/produsent.

 

 

Jeg kan vise til konkrete saker hvor ditt såkalt bildebevis har blitt brukt. I alle tilfellene har bildebeviset vært av en slik kvalitet at det ikke har bevist noen ting som helst. Bistod 1 person hvor det ble påstått såkalt ytre påvirkning . Det var dårlig kontakt i loddepunkter - dette bilde ble framlagt for personer som jobbet på utviklingsavdelingen til angjeldende produsent. Hvor de ganske klart sa at dette bilde beviste ingen ting, mens verkstedet påstod at det ikke var tvil. Dette endte med at kjøpet ble hevet av selger, Slike tilfeller har jeg flere av. Min erfaring er at det spesielt på bærbart utstyr lett tys til selvforskyldt skade. Det at jeg har for stor mistro til salgsleddet er jeg ikke enig i. Jeg mener at situasjonen har blitt bedre nå enn den har vært tidligere, men allikevel må man være på vakt. Alle de tilfellene hvor det har vært påstått selvforskyldt skade, som jeg har kjennskap til har blitt omgjort etter klager. Det som har kjennetegnet disse klagene er at man må legge en god del arbeid i de ettersom man nærmest må bevise at det slagleddet hevder er feil. Selv så er salgsleddet lite kritisk til egne "bevis" og i de saken som jeg har kjennskap til så har de rett og slett påberopt seg bevis som ikke kan kalles bevis. De har sågar kunnet beskrive et hendelseforløp - så jeg mistenker flere av disse for å være i nær slekt med "snåsamannen". Slike opptredener tjener jo egentlig ingen på i det lange bilde, men det faktum at det skjer og viser jo at den er villet. Hvorfor og hvem kan ikke jeg bevise, men jeg tror kanskje at man finner en hvis sammenheng i at bransjen mener at norske forbrukere har fått for gode rettigheter samtidig med at marginene har blitt mindre.

 

Da synes jeg det er verre med påstander som fremmes av deg som oser mistro til forbrukerleddet. Forbrukerne er uprofesjonelle og har lov å være det. Det at du aldri har hatt en tvist med de du har anskaffet deg ting/tjenester fra er jo bra for deg, men det er ikke noe argument i en slik diskusjon.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Elendig erfaring med Net on Net. Kjøpte en PAD til min sønn på 8 år til jul i fjord. Den virket ikke når jeg fikk den. Nå har de reparert den 3 ganger, til ingen hjelp. Like ødelagt hver gang. Nå skal jeg kjøpe ny julegave men det blir ikke der. For den gaven fikk vi aldri noe orden på, de lovet det ene og det andre men de klarte #%$€#^% !!!! Meg å ødelegge den forrige gleden han sin. Så i år blir det nok handling en annen plass, og dette til tross for at jeg har handlet der flere ganger!!!!!

Lenke til kommentar

Ikke for å skyte deg i foten, men dersom du har handlet en pad i fjor og har levert den inn 3 ganger nå med samme feil så er butikken pliktig til å gi deg pengene eller et helt nytt produkt tilbake. 
Dette har altså ikke skjedd? Det er fortsatt ikke for sent ettersom du skal ha kjøpsloven på din side enda.

 

Dersom der har vært forskjellige skader som har oppstått underveis dekkes ikke dette, noe det høres ut som ettersom du har brukt et helt år på å levere den inn 3 ganger.

Lenke til kommentar

Ut fra antall poster her, så ser det ut til at NetonNet har et kjemperykte. 38 poster og 6-7 saker på 7 år er intet mindre enn imponerende.. :)

 

Ellers - synd med Paden. Det høres ut som om du potensielt har en sak hvor du kan heve kjøpet. Når du ikke skriver mer om saksgang og feil, så sitter jeg fakitsk ikke igjen med et dårlige intrykk av NetonNet basert på din erfaring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...