Gå til innhold

Net on Net, anbefales ikke


Anbefalte innlegg

Sendte inn en bærbar jeg hadde kjøpt med fabrikkfeil(visste selvsagt ikke at det var det når jeg kjøpte den), fikk tilbakemelding om at det var en feil påført av meg så det gikk ikke på garanti. Feilen lå i at festet mellom skjerm og maskin var for stramt så skjermen ble bøyd når man åpnet maskinen, etter en stund fikk LCD sprekker.

Etter x antall eposter frem og tilbake med argumentasjon på at skaden var en fabrikatfeil ga jeg opp. Kommer aldri til å handle fra de, gir heller et par hundre kr ekstra til f.eks Komplett eller MPX i fremtiden.

 

Flere som har opplevd noe lignende service fra de?

Endret av G@mst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow. Dette virket svært spesifikt og du argumenterer kjempegodt for deg. Jeg skal aldri handle på net on net :wallbash:

 

Når du først skal komme på et nettforum og slenge drit om en forhandler og fraråde folk fra å handle der er det praktisk om du er litt mer spesifikk. Eventuelt er det mulig å spørre om råd her til hva du skal skrive i e-postene deres.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Wow. Dette virket svært spesifikt og du argumenterer kjempegodt for deg. Jeg skal aldri handle på net on net :wallbash:

 

Når du først skal komme på et nettforum og slenge drit om en forhandler og fraråde folk fra å handle der er det praktisk om du er litt mer spesifikk. Eventuelt er det mulig å spørre om råd her til hva du skal skrive i e-postene deres.

 

Støttes

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri hatt noen servicesaker hos de, så det kan jeg ikke si noe på.

 

Jeg kjøpte dog en bilstereo der. God pris, okey frakt og ingenting negativt å si om produktet. :thumbup:

 

Men ja, absolutt ingen erfaring innen service der, så det har jeg ingenting å si på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow. Dette virket svært spesifikt og du argumenterer kjempegodt for deg. Jeg skal aldri handle på net on net :wallbash:

 

Når du først skal komme på et nettforum og slenge drit om en forhandler og fraråde folk fra å handle der er det praktisk om du er litt mer spesifikk. Eventuelt er det mulig å spørre om råd her til hva du skal skrive i e-postene deres.

 

Støttes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow. Dette virket svært spesifikt og du argumenterer kjempegodt for deg. Jeg skal aldri handle på net on net :wallbash:

 

Når du først skal komme på et nettforum og slenge drit om en forhandler og fraråde folk fra å handle der er det praktisk om du er litt mer spesifikk. Eventuelt er det mulig å spørre om råd her til hva du skal skrive i e-postene deres.

 

Var litt kjapp med første innlegget så du rakk å komme med et spydig innlegg, beklager det. Holder på å skrive litt mer utfyldene hva som skjedde.

Lenke til kommentar

Har utelukkende hatt gode erfaringer med netonnet, alltid trivelige folk når jeg er innom, og jeg fikk 500kr avslag på et produkt fordi et annet produkt ikke var i lager selv om det stod det på hjemmesidene.

 

Denne tråden har ikke endret mitt inntrykk en mm, og om trådstarter er like flink til å kommunisere per mail skjønner jeg at saken ikke kommer videre.

Lenke til kommentar

Har utelukkende hatt gode erfaringer med netonnet, alltid trivelige folk når jeg er innom, og jeg fikk 500kr avslag på et produkt fordi et annet produkt ikke var i lager selv om det stod det på hjemmesidene.

 

Denne tråden har ikke endret mitt inntrykk en mm, og om trådstarter er like flink til å kommunisere per mail skjønner jeg at saken ikke kommer videre.

 

Kan være at jeg har vært uheldig med denne saken hos NoN. Første innlegget mitt var dårlig skrevet, beklager det men frustrasjonen tok nok litt overhand.

Lenke til kommentar

har handlet en god del på netonnet og har bare positive erfaringer hittil, fikk feil på min Htc desire for en stund siden og ble møtt av hyggelig kundeservice, de sendte meg ferdig frankert embalasje, og 2-3 uker senere var mobilen tilbake hos meg fiks ferdig.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Samsung Bluray-spiller til ca 1.300 kroner som støyet noe voldsomt, men også hadde et løst deksel (utrolig plastikk-følelse på spillerne fra Samsung!).

Jeg sendte den i retur som reklamasjon, men også angrefrist siden jeg ikke ville ha den i retur overhodet, og ba om å få den byttet til en Yamaha-spiller.

Jeg fikk Yamaha-spilleren i posten 5 dager etter at jeg hadde sendt inn Samsungen, og selvfølgelig regning på det som den kostet ekstra.

Konklusjon: Veldig fornøyd med retur/angrefrist hos de.

 

Synes likevel det er rart å hevde at den feilen du opplevde skyldes brukerfeil...

 

EDIT: Kan vel legge til at jeg har bestilt fra de 4-5 ganger i ettertid, og det hadde jeg definitivt ikke gjort dersom min retur hadde endt på en annen måte...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Sendte inn en bærbar jeg hadde kjøpt med fabrikkfeil(visste selvsagt ikke at det var det når jeg kjøpte den), fikk tilbakemelding om at det var en feil påført av meg så det gikk ikke på garanti. Feilen lå i at festet mellom skjerm og maskin var for stramt så skjermen ble bøyd når man åpnet maskinen, etter en stund fikk LCD sprekker.

Etter x antall eposter frem og tilbake med argumentasjon på at skaden var en fabrikatfeil ga jeg opp. Kommer aldri til å handle fra de, gir heller et par hundre kr ekstra til f.eks Komplett eller MPX i fremtiden.

 

Flere som har opplevd noe lignende service fra de?

Vi har såpass mange lover og regeler her i Norge, at du lett kan komme unna med det du sier, gitt at det er beviselig. Du kan true med at du går til sak, og si at de skal fikse det.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noen problemer med Netonnet, og de svarer på e-post og telefon.

Såklart kan det skje glipper som i ditt tilfelle, men det blir for dumt å dømme firmaet etter en episode.

 

Regner nok med at de fleste har positive opplevelser fra nettbutikker. Men med de valgmulighetene man har med nettbutikker i dag så mener jeg at en negativ hendelse er nok til å dømme firmaet. Jeg kommer ikke til å anbefale noen av mine bekjente å handle der.

 

edit: Nå er jeg selvsagt ekstra bitter på de da, så det farger nok mine innlegg her:P

Endret av G@mst
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sendte inn en bærbar jeg hadde kjøpt med fabrikkfeil(visste selvsagt ikke at det var det når jeg kjøpte den), fikk tilbakemelding om at det var en feil påført av meg så det gikk ikke på garanti. Feilen lå i at festet mellom skjerm og maskin var for stramt så skjermen ble bøyd når man åpnet maskinen, etter en stund fikk LCD sprekker.

Etter x antall eposter frem og tilbake med argumentasjon på at skaden var en fabrikatfeil ga jeg opp. Kommer aldri til å handle fra de, gir heller et par hundre kr ekstra til f.eks Komplett eller MPX i fremtiden.

 

Flere som har opplevd noe lignende service fra de?

 

Jeg har også bare positive erfaringer fra Netonnet. Lignende ting som du har opplevd her har jeg opplevd fra omtrent alle butikker hvor jeg har vært nødt til å reklamere på noe. Jeg tror ikke en spesiell butikk er verre enn en annen på dette punktet. Hvis en feil ligger i grenselandet mellom produksjonsfeil og brukerfeil så vil det alltid kunne bli problemer uansett butikk.

 

Men det er ingen grunn til å ta et nei for et nei. Det du bør gjøre er å kontakte Forbrukerrådet for å hjelpe deg med saken. De har hjulpet meg mange ganger, og gjennom dem har jeg lært meg mine rettigheter og hvordan jeg skal gå fram når jeg reklamerer. Får nesten alltid gjennomslag for mine reklamasjoner nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er vel et typisk eksempel på at det er viktig å HELE tiden ha en god kundeservice. Det vil uansett være umulig å tilfredsstille alles krav/ønsker - og en slik tråd ødelegger veldig mye mer enn hva en positiv tråd som f.eks har headingen "NetOnNet - Kjempefornøyd" bygger opp.

Det er mye lettere å miste kunder enn å skaffe seg nye, derfor er det også mye viktigere å klare å beholde de kundene man allerede har enn å hele tiden bestrebe seg etter å skaffe seg nye.

Lenke til kommentar

Er også fornøyd med netonnet, men skjøre ting kan i enkelte tilfeller pakkes litt bedre. Fikk noen knuste sparepærer og det er ikke helt bra. Fikk nye med en gang. Enkeltpærene som jeg kjøpte lå bare løst i pakken, settet på 10 stk. kom i egen eske og var helt fine.

 

Dette er litt pirk, men masse saker i en stor eske som slenger hit og dit kan lett knuse ting.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt.

 

Fikk svar fra Net on net at de ikke kunne reparere skjemen på Acer maskinen, og skrev at jeg kunne velge en ny maskin minus de 1600kr de skulle ha for å reparere skjermen.

 

Dette høres da helt villt ut? Hvordan kan de kreve full betaling for en tjeneste de ikke har klart å utføre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...