Gå til innhold

Test: Impactics K.I.S.S.S.


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på det før, men nå fikk jeg igjen lyst på et midi eller big-tower kabinett tilrettelagt som passiv radiator for et vannkjølt system. Med godt isolert pumpe og 1-2 120-140mm lav-RPM vifter for luftflyt i kabinettet, samt godt isolerte disk slots kan det bli tilnærmet lydløst for ganske høy TDP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen Dremel-glade hjemmemekkere blant leserne våre som tar utfordringen? Det er sikkert allerede blitt gjort, men heder og ære på Hardware.no venter uansett dem som får det til!

 

Min første tanke når jeg så dette kabinettet var at det minnet meg om Overklokking.no's glansdager og Dr.Spawns beQuiet

 

Denne er dog vel spesifik mot mediaPC med riktige kontakter bak. I dag skulle den kanskje hatt hdmi i stede for scart ;)

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Ingen støtte for Brazos miniITX HK? Elendige saker. Hvis de kommer med støtte for dette raskt vil jeg muligens vurdere å gå for dette kabinettet fremfor et Ace Proton. 130W strømforsyning er vel også kraftig overkill til dette kabinettet med tanke på produsentens egne anbefalninger. 65W hadde holdt i lange baner.

 

Gi meg støtte for ett av de E-350 baserte hovedkortene som straks er i butikkene, så skal jeg slå til med kjøp. Per nå var tanken å gå for Asus sitt E-350 hovedkort med en gigantisk passiv kjøler i et Ace Proton kabinett, men her kan man kjøpe et billigere E-350 HK og gå for en liten kjøler som uansett skal fjernes.

 

 

EDIT:

Etter å ha sjekket prisene er kanskje løsningen jeg først så for meg det greieste. At de ikke tilbyr en 65W strømforsyning til halve prisen er helt merkverdig med tanke på hva de selv sier.

 

Svenske Ace Proton inkludert 60W strømforsyning, 419,-. Mer enn tilstrekkelig for en kraftig E-350 (Brazos) basert løsning.

post-38451-0-66695600-1300568014_thumb.png

Her kan man monteren en 12mm høy 120mm slipstreamvifte på 5-7v og montere et eget støvfilter (gratis) i toppen. Da får man et lett overtrykk som holder støv vekk og samtidig god luftflyt, kjøling og helt stillegående.

 

 

Kombinert med dette:

post-38451-0-32012700-1300568300_thumb.png

Asus E35M1-I Deluxe.

 

Man får også ennå rimeligere utgave av hovedkortet med samme kjøler dog uten PCIe "16"x slotten som man jo ikke vil trenge i formfaktoren man tenker seg da E-350 leverer mer enn nok kraft.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Noen Dremel-glade hjemmemekkere blant leserne våre som tar utfordringen? Det er sikkert allerede blitt gjort, men heder og ære på Hardware.no venter uansett dem som får det til!
Min første tanke når jeg så dette kabinettet var at det minnet meg om Overklokking.no's glansdager og Dr.Spawns beQuietDenne er dog vel spesifik mot mediaPC med riktige kontakter bak. I dag skulle den kanskje hatt hdmi i stede for scart ;)

 

The good old days. Nå vet vel ikke halvparten av brukerene her inne hva scart er engang.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...