Gå til innhold

Hva er det som er så "fælt" med jøder egentlig?


Anbefalte innlegg

De er ikke skarpere. Det er i beste fall en myte. De har takket være sin dominans av politikk og økonomi fremmet sine egne.

 

De er mere slu, ja, ikke smartere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_intelligence

 

Psychometric studies have reported a higher than average intelligence quotient among Ashkenazi Jews than among the general population.
Endret av TiD
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt en masse latterligheter om det både her, i tråden om holocaust, i tråden om hvordan holocaust skal diskuteres samt i tråden om holocaustbenektingen til Mahmoud Ahmadinejad, men jeg har aldri fått noe kilde eller bevis av annet slag.

 

Hvordan forventer du å få kilder på noe som bare er tull og svada?

Lenke til kommentar

Jeg forventer det ikke, men så lenge jeg får de samme "argumentene" om at jeg tilber jøder, jobber med å spre løgner om holocaust på nettet, at alle dokumentasjoner automatisk er juks eller forfalskninger osv. så kommer jeg til å fortsette å spørre!

 

Morro å se deg igjen foresten. Evigheter siden vi har diskutert.

Lenke til kommentar

Jeg forventer det ikke, men så lenge jeg får de samme "argumentene" om at jeg tilber jøder, jobber med å spre løgner om holocaust på nettet, at alle dokumentasjoner automatisk er juks eller forfalskninger osv. så kommer jeg til å fortsette å spørre!

 

Morro å se deg igjen foresten. Evigheter siden vi har diskutert.

 

Tviler på at vi kommer til å diskutere så mye i denne saken da vi heldigvis er ganske enige.

 

Men jeg har diskutert en del med denne gjengen allerede og det er nyttesløst. De er ikke her for å diskutere, men kun for å spre hatpropaganda og diskriminere mot det lille jødesamfunnet vi har i Norge.

Endret av Myagos
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

 

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

 

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

Har du noen statistikk å vise til? :)

Lenke til kommentar

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

 

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

Har du noen statistikk å vise til? :)

 

Nei det har han ikke, ikke ekte iallefall.

Lenke til kommentar

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

 

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

Har du noen statistikk å vise til? :)

Jeg postet da denne tidligere?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_intelligence

Endret av TiD
Lenke til kommentar

 

Jeg postet da denne tidligere?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_intelligence

 

Baltisen skrev:

"Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil."

Den linken du kom med er egentlig irrelevant til spørsmålet mitt. Den motsier visstnok det Baltisen skriver. Han påstår at jøder er generelt mer hensynsløse og har lettere for å bedra andre. Finnes det noen pålitelig statistikk som beviser dette kontra andre grupper?

 

IQ er forresten et vanskelig tema. I vårt moderne samfunn er man smart dersom man er flink med tall. I et jegersamfunn i Afrika er man smart dersom man faktisk er flink til å jakte dyr. Litt diffust eksempel, men du forstår hva jeg mener.

 

Hvis det viser seg at "Ashkenazi Jews" har høyere IQ, tviler jeg på at de har fått høy IQ pga. at de er jøder - men har vokse opp i en kultur som legger vekt på "vår definisjon på intelligens".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så feil, trodde statistikk-ønsket var rettet mot meg.

Nei, var nok ikke det.

 

Men det du skrev angående: "Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående."

 

Passer det ikke bedre med "Personer i enkelte jøde-samfunn (mer spes. Ashkenazi-jødesamfunnet) er generelt skarpere enn andre"?

 

Religion gir ikke en person høy IQ. Det er kulturen som gjerne bidrar til at personer innen visse samfunn scorer høyere på IQ-tester. Disse samfunnene legger gjerne vekt på matematiske og "logiske" kunnskaper som vil kunne gi høyere score på IQ-tester.

Lenke til kommentar

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

 

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

 

Er du klar over hvor lite sannsynlig dette er? Folk kan være kyniske løgnere uansett hvor de kommer fra. Eller er vi nødt til å finne frem eksempler til deg over ikke-jødiske som er det?

Lenke til kommentar

Jeg så feil, trodde statistikk-ønsket var rettet mot meg.

Nei, var nok ikke det.

 

Men det du skrev angående: "Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående."

 

Passer det ikke bedre med "Personer i enkelte jøde-samfunn (mer spes. Ashkenazi-jødesamfunnet) er generelt skarpere enn andre"?

 

Religion gir ikke en person høy IQ. Det er kulturen som gjerne bidrar til at personer innen visse samfunn scorer høyere på IQ-tester. Disse samfunnene legger gjerne vekt på matematiske og "logiske" kunnskaper som vil kunne gi høyere score på IQ-tester.

Husk at jødene også er et folk. Askhenazi-jødene er jødene av europeisk avstamning og de vi er mest kjent med i den vestlige verden. Men det er sant, det er kun de "europeiske" jødene som har høyere IQ. Men askhenaziene har ikke egne "samfunn", de lever vel for det meste i USA tror jeg. Der kan du se helt ufattelige statistikker på hvor mye jøder utretter etter hvor få de egentlig er. Spesielt nobelpriser, høytstående advokat-stillinger osv.

Lenke til kommentar

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet.

 

Jøder er ikke generelt noe smartere en folk som ikke er jøder, men de er generelt mer hensynsløse og har ingen skrupler med å svindle og bedra ikke-jøder for å få det som de vil.

Har du noen statistikk å vise til? :)

Jeg postet da denne tidligere?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_intelligence

 

 

Ja det gjorde du.

Men det er jøder som kontrollerer, og skriver for wikipedia, og jøder er veldig flinke til å skryte av seg selv.

Så i en slik sak som dette er ikke wikipedia noen kilde å bry seg om.

 

Dessuten så er ikke jøder noen rase eller noe folk, men jøder kun fordi de har samme religion kalt jødedom.

Og alle fornuftige mennesker vil forstå at folk blir ikke mer intelligent fordi de konverterer til jødedommen.

På samme måte blir ingen mindre intelligent om de forlater jødedommen og konverterer til en annen religion.

Lenke til kommentar

Ja det gjorde du.

Men det er jøder som kontrollerer, og skriver for wikipedia, og jøder er veldig flinke til å skryte av seg selv.

Så i en slik sak som dette er ikke wikipedia noen kilde å bry seg om.

 

Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg ikke var i humorkategorien. Har du funnet kildene jeg spurte om tidligere? Eller er det umulig å finne, siden jødene kontrollerer hele internettet også? For et lettvint liv du må ha, med tanke på at du bortforklarer alt med at jødene kontrollerer det og det. :)

Lenke til kommentar

Ja det gjorde du.

Men det er jøder som kontrollerer, og skriver for wikipedia, og jøder er veldig flinke til å skryte av seg selv.

Så i en slik sak som dette er ikke wikipedia noen kilde å bry seg om.

 

Men kjære vene da. Vi forstår at du har et fundementalt behov for å klage på jødene, men ser du ikke selv hvor idiotisk dette blir? Alle kilder som taler mot din sak er selvfølgelig "jødisk propaganda", mens enhver Youtube-video som sier at jøder er reinkarnerte firfisler som kun er ute etter verdensherredømme har den største sannshetsgehalten man kan oppdrive på nettet.

 

Jeg reagerer egentlig ikke på ditt syn på jøder, for du må da få lov til å mene hva du vil. Derimot denne ekstremt selektive kildekritten er noe av det merkeligste jeg har sett.

 

Er det de representative for Staten Israel eller jøder generelt du tenker på nå?

 

Ikke for å legge ord i munnen på ham, men jeg tror jeg er på trygt vann når jeg sier; jøder generelt.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

De er ikke skarpere. Det er i beste fall en myte. De har takket være sin dominans av politikk og økonomi fremmet sine egne.

 

De er mere slu, ja, ikke smartere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi_intelligence

 

Psychometric studies have reported a higher than average intelligence quotient among Ashkenazi Jews than among the general population.

 

Åh giiid, er du RASIST!! eller?!?!?! Høyere gjennomsnitts-IQ hos en etnisitet enn hos mange andre?? Det er jo ikke mulig din nazi!!

 

Slik reaksjon får jeg når jeg tidligere har påpekt den store IQ-forskjellen mellom hvite europeere, øst-asiater og sub-sahariske afrikanere. LOL

Endret av Wyrd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...