Gå til innhold

Amentio konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem som helst som har et utestående rettmessig krav mot Amentio kan kreve en konkursbegjæring dersom de ikke betaler tilbake(formkrav på kravet finnes). Så det er ikke nødvendigvis krise i seg selv dette her, men alvorlig er det naturligvis.

 

Det som gjør den saken der alvorlig er at det er Skatteetaten som har bedt om konkursbegjæring. Det betyr at de har utestående skattekrav, og det er alvorlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For min del er det bare bra hvis en så useriøs aktør forsvinner fra det norske markedet! Kan innrømme at min negative holdning er stort sett begrunnet på at de stjal et hovedkort av meg, men har flere ganger opplevd forsinket leveringer før dette..

Kunne ikke vært mer enig, dessverre har de dradd Datakjeden ned i søla.

Lenke til kommentar

Erfaringene mine med Amentio stammer tilbake fra 2008, men utelukkende negative.

Bestilte en strømforsyning som skulle være på lager, og sendes iløpet av noen dager, den ble sendt en måned senere.

Bestilte senere ett kamerastativ, med samme regle som strømforsyningen.

I november bestilte jeg ett minnekort til henting på butikken i Drammen (som nå er forsvunnet i løse luften?!), i midten av desember var den ikke der og jeg måtte avbestille, fordi det var en julegave. Bestilte ett annet sted, og da var den hos meg iløpet av 3 dager.

 

http://www.domstol.no/no/Nar-gar-rettssaken/Nar-gar-rettssaken/?cid=AAAA1103111012251211123PDLVCNZZZZZEJBAvtale

De skylder penger til Skatteetaten, som er ett heller dårlig tegn, da det også er de som har begjært konkurskrav, utifra informasjonen på siden der.

 

~ Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Har en forhåndsbetalt ordre hos de. Summen er heldigvis ikke så stor (228,-), men har likevel ikke lyst til å tape de.

 

Har nå snart gått 7 uker siden jeg bestilte, og det var da oppgitt som på lager. Dato for levering skyves bare frem i tid, så får vel bare avbestille og se om jeg får pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+716542314

Det er listet flere AS på Amentio i brreg.no

 

Amentio AS og Amentio Datakjeden AS

 

En kan vel muligens anta at de kjører Amentio AS konkurs og fortsetter med Amentio Datakjeden av ulike grunner?

Lenke til kommentar

Har en forhåndsbetalt ordre hos de. Summen er heldigvis ikke så stor (228,-), men har likevel ikke lyst til å tape de.

 

Har nå snart gått 7 uker siden jeg bestilte, og det var da oppgitt som på lager. Dato for levering skyves bare frem i tid, så får vel bare avbestille og se om jeg får pengene tilbake.

Bruk kredittkort når du handler på nett :)

 

http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1604674.ece

Lenke til kommentar

Det var som pokker. Nå er jeg lei av butikker som går konk mens de skylder meg ting.

 

Venta egentlig på en bestilling der som jeg av en eller annen grunn forskuddsbetalte (argh, idioti). Har sendt dem epost, men de har visst også en butikk like i nærheten. Hvis de prøver seg på noe surr burde det vel funke å troppe opp der og på høflig, men svært bestemt vis be dem gi tilbake penga?

Lenke til kommentar

Det er ingen endring i saken ut fra siste artikkel i Adressa. Det er fortsatt en konkursbegjæring som skal behandles i tingretten. Amentio kan fortsatt løse saken uten å gå konkurs.

 

Men situasjonen er åpenbart alvorlig. Problemer med skatteetaten pga utestående moms, likviditetsproblemer samt kredittproblemer med leverandørene er alvorlige saker, og ikke akkurat oppskrift på suksess.

Lenke til kommentar

For det det er verdt så anntydet en jeg snakket med via support at akkurat dette skal ha blitt ordnet opp i så langt han var informert ihvertfall. Det er jo selvfølgelig noe man må ta med et klype salt, men det betyr gjerne at det ikke er full stopp helt enda ihvertfall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

For det det er verdt så anntydet en jeg snakket med via support at akkurat dette skal ha blitt ordnet opp i så langt han var informert ihvertfall. Det er jo selvfølgelig noe man må ta med et klype salt, men det betyr gjerne at det ikke er full stopp helt enda ihvertfall.

 

-Stigma

 

Mer tro på at Amentio selger så lenge dem kan for å minske tapet :tease:

Lenke til kommentar

http://amentio.no/blogg/2011/03/16/pressemelding-amentio-datakjeden-er-ikke-konkurs/

 

« Vi har flyttet bedriften til nettskyen!

Pressemelding – Amentio Datakjeden er ikke konkurs!

Publisert av Amentio, mars 16, 2011. 0 kommentarer

 

Vi beklager de ulempene som våre kunder har opplevd i den senere tid.

 

Dette skyldes blant annet at det var feil å slå sammen de to merkevarene Amentio og Datakjeden. Det har dessverre ikke fungert som forventet. Dette kom parallelt med at kredittrammene i hele elektronikkbransjen ble endret. Vi har i tillegg hatt innkjøringsproblemer som har ført til at kunder ikke har fått produkter som forventet.

 

I tillegg mottok vi nylig en konkursbegjæring p.g.a uavklarte momskrav. Vi er i dialog med Skatt Midt for omgående løsning i løpet av morgendagen.

 

Ansatte i Amentio Datakjeden har tatt tak i problemene, og vi løser de på følgende måte:

 

Vi relanserer merkevarene Amentio.no og Datakjeden.no

 

* Amentio skal tilbake til det vi var – stort utvalg og lave priser på nett!

* Datakjeden – en sterk IT-faghandel!

 

Leverandørene våre stiller opp og sikrer leveranseevne med et bredt sortiment av produkter og løsninger. I tillegg har vi med oss finansielle partnere som bidrar med gode løsninger som sikrer god vareflyt.

 

Våre kunder skal oppleve kvalitet i leveransene – få riktig produkt til konkurransedyktig pris, levert til rett tid.

 

Vi vil i kommende periode:

 

* Relansere amentio.no og datakjeden.no Dette vil gi bedre informasjon til deg som kunde og bedre web-handel.

* Avvikle noen av våre fysiske butikker.

* Skaffe rikelig med produkter som vil matche de beste av våre konkurrenter.

* Sørge for at du ved kjøp på www.amentio.no får riktig produkt til lav pris, og levert til rett tid.

 

Vi beklager ulempene og problemene dette har medført deg som kunde. Vi gleder oss til relansering, og til å kunne tilby deg enda bedre og raskere netthandel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...