Gå til innhold

Militært på YouTube etc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hodeplagg skal på, og hvis ikke situasjonen tilsier hjelm, kjøres det da selvfølgelig på med beret, den svarte er nemlig en å være stolt av. Har også hatt mine skytebanedager med beret og ørepropper, så den brukes stadigvekk.

 

Men regner med at du ikke ville kjørt beret på under infil opp en elv bak fiendens linjer om du annså trusselen så stor at du brukte ansiktskamo?

 

Trodde forøvrig feltlue gjaldt i felt men så feil kan man ta :p

Lenke til kommentar

Feltlua er vel ett av de mest forhatte hodeplaggene i Forsvaret. Fenriken vår samlet inn feltluene til samtlige i troppen etter at vi hadde brukt det på stridsteknikk en dag :wee: Vi ville jo ikke møkke til den nydelige, svarte bereten! Det sier seg jo selv for alle dere panserskaller der ute ;)

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Du skjønner at det er en promo når karen har tatt seg bryet med "krigsmalingen" men går i felt med beret :p

 

Nå nå! Som gammel kavalerist kan jeg informere om at gutta med svart beret ofte er å se i felt med beret og kamomaling.

hvorfor det? :p

Svart beret er jo tross alt skuddsikker mot alt opp til 7.62! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du skjønner at det er en promo når karen har tatt seg bryet med "krigsmalingen" men går i felt med beret :p

 

Nå nå! Som gammel kavalerist kan jeg informere om at gutta med svart beret ofte er å se i felt med beret og kamomaling.

 

 

Som nåværernde kavalerist kan jeg bekrefte at bereten overgår både feltlue og gore-tex lue i felt.

 

Hadde du dukket opp i feltlue i felt... Da hadde du fått gjennomgå.

 

Ja vi er latterlige panserskaller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...