Gå til innhold

Militært på YouTube etc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært med på taktisk flyging med heli i Troms og det kicker VOLDSOMT...

Første gangen så jeg plutselig bare trær, merkelig nok ble jeg ikke redd men tenkte: Satan så fett, pilotene er nøtts... :p

Det hjalp i tillegg på når vi droppa uttafor et berg rett før vi entra en elvedal :new_woot:

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller fortsetter de bare å slenge i granater i det ene bk-røret uten å tømme for blindgjengere? Så forøvrig flere av disse i utdanning vår. Gode introduksjonsvideoer til hvordan man ikke skal gjøre ting.

Ser ut som det klippet bort en del mellom hvert forsøk på å få fyrt av en granat, så de har nok fjernet blindgjengeren (det er da virkelig ikke mulig å være så dum at man ikke gjør det?).

 

Men det kan godt være de forsøker med samme granat flere ganger. Og en blindgjenger blir ikke mindre blind samme hvor mye man skriker på gud :p

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er inkompetanse/uvitenhet/dumskap en generell beskrivelse av den jevne innbygger i disse landene?

 

Man blir ikke mer treffsikker av å rope på gud, man kan ikke fyre av en RPG inn i en vegg for å ta noen og ut og samtidig forvente at man selv overlever...

 

Er egentlig imponerende at disse apekattene klarer å volde skade på motstanders liv og materiell...

Lenke til kommentar

Jeg hadde da flere i troppen min som enkelt kunne fortsatt å fore med granater, hadde de ikke lært at de måtte ta de ut :p Man ser fryktelig mange korttenkte personer når det kommer til sånt. Og det var ved flere tilfeller bare snakk om flaks for at det ikke skulle skje noe alvorlig.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er inkompetanse/uvitenhet/dumskap en generell beskrivelse av den jevne innbygger i disse landene?

 

Man blir ikke mer treffsikker av å rope på gud, man kan ikke fyre av en RPG inn i en vegg for å ta noen og ut og samtidig forvente at man selv overlever...

 

Er egentlig imponerende at disse apekattene klarer å volde skade på motstanders liv og materiell...

Det vil jo alltids være tilfeller i slike land hvor folk uten opplæring rett og slett driter seg ut. Men man må jo også tenke på at det er flere av krigerne i Afghanistan som har kriget siden de var små gutter, og i tillegg har opplæring. Man skal ikke undervurdere dem. Men det har jo vist seg at teknologien vi besitter er hakket kvassere enn den jevne talibaner med AK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...