Gå til innhold

Militært på YouTube etc.


Anbefalte innlegg

Tror denne har vært postet før men artig klipp. Mye morsom skyting, særlig når ANA og ANP skal "være med" litt. Forøvrig, jeg vill ikke være der når han mgskytteren kaster granater tongue.png

Nå kan jeg hverken påberope meg å ha vært i stridskontakt eller å være noen ekspert på infanteritjeneste, men selv jeg ser at det er mange eksempler på hvordan man ikke skal gjøre ting i det klippet der.

 

For det første er det jo skytingen i seg selv, der han bare brenner løs en mengde skudd i tilnærmet vilkårlig retning. Resultatet er minimal nedholdende effekt fordi det er helt vilkårlig om skuddene lander i/nært stillingen til fienden eller ikke, samt at han må lade veldig ofte. Og da blir det opphør i ilden, som fienden utnytter til å skyte tilbake...utrolig nok til soldatenes store overraskelse. En annen ting er at fyren vil ha ekstremt liten stridsutholdenhet med det ammoforbruket... Jallaskytingen tar jo helt overhånd mot slutten av klippet. Virker som at det som skjer er at fienden kommer tett på stillingen deres, noe de trolig klarer fordi soldatene ikke klarer å opprettholde noen effektiv nedholdene ild.

 

Det andre er pipeføringen. Pipa hans peker rett mot fyren til venstre for han flere ganger når han går opp og ned i dekning. Tror han utgjør en større fare for makkeren sin enn talibanerne på andre siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...