Gå til innhold

"24-105 4L IS" vs "24-70mm 2,8L"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe erfaring med å handle hos JapanPhoto.no foresten?

Nettbutikken er veldig seriøs og ekstrem hyggelig betjening både på hjelp/reklamasjoner.

Men du burde sjekke litt på pris blandt de seriøse fotoforhandlerne, prisen kan variere endel på enkelte produkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er att JP er billigst på det meste, men, lurt å sjekke opp som Nautica sier ;)

jepp sitter med samme erfaring ette en del handel av fotoutstyr de siste årene.

Skrevet

Veide samme alternativer selv til mitt 5DII, men valgte til slutt 24-105. Egentlig et enkelt valg pga IS og lenger rekkevidde, skarpheten er omtrent lik på begge. Canon selger ofte og 5DII med 24-105 som kitobjektiv.

Tor

Skrevet

Veide samme alternativer selv til mitt 5DII, men valgte til slutt 24-70. Egentlig et enkelt valg pga større blender og penere bokeh, skarpheten er jevnt over bedre på 24-70mm. Canon selger ofte og 5DII med 24-70 som kitobjektiv.

TBH

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noob spm: Hvorfor er det 3 "settings" på av/på knappen?

AV, PÅ, PÅ med justering for eksponeringskompensasjon. Prøv å ha kameraet i hakk 3 og snurr på hjulet. Da ser du at kompenseringen går opp og ned.

Edit: Du må selfølgelif være i P, M eller A (eller hva det når er Canon kaller dem), og du må presse utløserknappen ned en gang. Du ser fort hvordan det funker. Veldig kjekt.

Endret av Ingardj
Skrevet

Den øverste er om tommelhjulet er aktivert eller ikke. Med mindre du er redd for å uforvarende komme borti tommelhjulet er det ingen grunn til å bruke det midterste valget "on" - bruk enten off eller det øverste valget.

Skrevet

Har et spørsmål til dere som har 5D mark II, hvordan høres det ut når dere tar bilder?

Kanskje det bare er meg som er uvant med dette kameraet, men lyden er mye mer metallisk og kameraet vibrerer bittelitt når speilet slippes ned igjen.

Tok et kort lyd opptak med telefonen for sammenlikning. (Filen heter memo siden det var det telefonen kalte den og jeg gadd ikke endre det =P)

Skrevet

Ja det forstår jeg, var bare den vibreringen i lyden (om du forstår) jeg lute på.

Men takk for hjelpen, godt å høre at det bare er meg som er paranoid og at det egentlig ikke er noe galt =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...