Gå til innhold

EL: Braga v Liverpool (Kamptråd)


Varmo

Anbefalte innlegg

Carra kan få spille ut sesongen, for å så ta en treningsrolle i Liverpool fremover. Men akkurat nå er det greit å ha vise-kapteinen i laget. At Kenny prioriterer engelsk stemmer nok, men jeg ser det som noe positivt. Bare se på Kelly. Forhåpentligvis gir han flere unge den sjansen Kelly har fått(tror wilson gjøres klar til det). Var ikke så lenge siden at Liverpool hadde max 3 engelskmenn i troppen.

 

Liverpool og Kenny må også luke ut ugresset. Ut med Poulsen, El Zhar(en spiss som står med 1 mål totalt i Liverpoolskjorta)Skrtel mm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Carra har kontrakt som spiller tom. 2013. Skrev under ny etter ganske kort tid med Roy. Personlig så tror jeg han er grei spiller å ha i troppen ut kontraktstiden, og han har i det senere bevist at han fortsatt har nivået inne. Håper derimot vi henter en ny stopper i sommer som gjør at Carra sitt klippekort kan indras.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som virkelig burde prioriters i sommer, men tror vi blir veldig aktive. Min mening er at vi først og fremst burde se etter en solid midtstopper som makker til Agger, da burde Wilson få prøve seg en del som 3/4 valg, og Carra/Skrtel(og kyrre?) i bakhånd. Etter det forhåpentligvis er i boks kan vi lete etter en rask&teknisk ving som legger gode innlegg. Det er jo endel hete navn på markedet for tiden, Hazard og Sanchez bla. Og før noen kommer for å slakte meg så tror jeg ikke vi får noen av de. Den mest aktuelle for oss er vel A.Young som har vært sterkt linket en stund nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at omtrent alle sier det, men hvorfor? Vi kommer jo mest sannsynligvis til å spille i en 4-3-3 formasjon når Carroll&Suarez begge er fit for fight. Da har vi denne lineupen:

 

Reina

Johnson/Kelly - Agger - Ny MS - Johnson/Aurelio/Insua

Meireles - Lucas - Gerrard

Kuyt - Carroll - Suarez

 

Slik det ser ut da mener jeg vi virkelig burde prioritere å forsterke et vaklende forsvar, som virkelig ikke blir bedre for hver dag som går.

Lenke til kommentar

Kyrre sin kontrakt går ut ved enden av sesongen hvis jeg ikke husker feil. Da tror jeg det er like greit for begge parter å takke for det gode samarbeidet og skille lag. Han har spilt flere gode kamper og er god til sitt bruk, men mener det er feil å signere han på ny kontrakt når han fort bare kan bli et "hinder" for noen av unggutta.

 

Agger, Carragher og Wilson blir med videre, sistnevnte er fortsatt uprøvd, men uten tvil et stort talent, og det skal bli interessant når han for alvor får sjansen i midtforsvaret. Skrtel er et passe stort spørsmålstegn, har vært veldig ustabil i år, og er kanskje den som ligger ann til å gå ut dersom det kommer en ny stopper (hvis ikke vi fortsetter å ha 5. som nå). Men det er en vurdering jeg mener må gjøres til sommeren. Skrtel på sitt beste er en god og solid stopper, og selv om han ikke har vært i nærheten av sitt gamle jeg, siden skaden han fikk for ca. 1 år siden, så er det ingenting som hadde gledet meg mer enn om Martin hadde kommet tilbake i slag, enkelte tendenser til forbedring har det vært i det siste, men er fortsatt umulig å konkludere med noe da det ofte er et skritt frem og to tilbake. To gode kamper på rappen nå hvertfall, så kan vi jo håpe det fortsetter.

Lenke til kommentar

Sånn eierne har uttalt seg, så tolker jeg det dithen at de er villige til å bruke mye penger. Får vi inn en Cahill f.eks, i midtforsvaret, samt en god offensiv venstreback, så er det faktisk veldig bra. Hadde vært flott å få inn en kant som kan spille både på høyre og venstre i en 4-3-3. Jeg tror også at Reina drar i sommer, dessverre. Synes det har vært overraskende lite snakk om en eventuell erstatter, med tanke på Reina sine medieuttalelser de siste månedene.. Mye kan skje, alt jeg vet er at det blir en forbanna spennende sommer!

Lenke til kommentar

Etter det forhåpentligvis er i boks kan vi lete etter en rask&teknisk ving som legger gode innlegg. Det er jo endel hete navn på markedet for tiden, Hazard og Sanchez bla. Og før noen kommer for å slakte meg så tror jeg ikke vi får noen av de. Den mest aktuelle for oss er vel A.Young som har vært sterkt linket en stund nå.

Hazard/Sanchez hadde vært konge, men de blir nok vanskelig å få tak i. Juan Mata virker som en spennende sak.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hva som kommer til å skje når Carroll og Suarez snart blir klare som spisspar. Og jeg er enig med Daniel i at vinger bør være pri. Har tenkt en del på det de siste dagene, og jeg tror at jeg (selv om jeg stoler helt på Kenny & Co når det gjelder taktiske disposisjoner) heller mest mot en 4-4-2.

 

-----Reina-----

Kelly-Agger-NY(Skrtel/Carra)-NY(Johnson/Insua?)

Gerrard-Meireles-Lucas-NY

----Carroll--Suarez-----

 

Når vi har Carroll der inne som har sine styrker i hodestyrke og avsluttninger, mener jeg det er feil å spille uten skikkelige vinger som kan forsere menn på kanten, og enten trekke innover eller gi gode avleveringer mot boksen. Gerrard kan gjøre dette på høyre, og spilte for det meste der i en av sine beste sesonger (05/06) da han også bøttet inn mål. Bredde i troppen er også noe som må prioriteres i sommer, og jeg mener at behovet for særlig en backupspiss og muligens sentral midtbane absolutt er tilstede.

Endret av Termo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Termo deler mitt syn her. Liverpool pdd sliter med gode innlegg, både i spill og på dødball. Cornerne er rett og slett for dårlig.

 

Synes det også trengs en joker å ha på benken, en som kan komme inn i kampen og change shit up. Bare se på hva Yossi utførte for Liverpool. Vi trenger en slik spiller. N'Gog,Kuyt,Maxi,Cole og Milan har ikke klart dette.

Lenke til kommentar

Forstår at du vil ha den formasjonen Termo, har selv vært inne på tanken for ikke altfor lenge siden. Men ankepunktet mitt her er Gerrard, jeg vet Gerrard kæssa inn 20+ mål i sesongen har var på høyre. Men da må vi ta i betraktning at Gerrard aldri har vært bedre enn i sesongene før, under og rett etter akkurat denne sesongen. Nå vil jeg si han er en litt mer begrenset spiller, spessielt uten Alonso og Mascherano rundt seg. Mener han klart er best bak en spiss/hengende spiss, da trenger ikke alt å gå gjennom han. Tidligere denne sesongen har vi vært vitne til at om Gerrard spiller sentralt skal så og si alt gjennom han før den går videre til en spiss/kantspiller.

 

Men om Gerrard hadde fått en veldig fri rolle på posisjonen du hadde satt han opp på har jeg troa. Heldigvis er Kenny sjefen og jeg stoler 110% på han.

Lenke til kommentar

Men om Gerrard hadde fått en veldig fri rolle på posisjonen du hadde satt han opp på har jeg troa. Heldigvis er Kenny sjefen og jeg stoler 110% på han.

 

Er litt sånn jeg har tenkt for meg ja. Men da har du igjen "problemet" med hvor mye frihet man skal gi til Meireles osv. In Kenny I trust :)

Lenke til kommentar

Jeg tror 4-4-2 blir formasjonen vår resten av året og neste år om Kenny fortsatt er manager (noe han burde være ofc).

 

Reina

Johnson/Kelly - Agger - Cahill? - Jose Enrique?

Young? - Gerrard - Meireles - N'Zogbia?

Suarez - Carroll

 

Noe a la dette neste sesong kanskje? Da har vi også gode spillere i bakhånd og jeg mener helt klart at vi må hente inn en god sentral midtbanespiller også. Synes det er altfor lite pasningsstyrke der når Gerrard er ute, og om det blir Charlie Adam eller Honda som kommer inn eller noen annen så er det greit så lenge vi får kvalitet inn i bytte med pundsedlene. Enrique har vært blant de bedre venstrebackene i PL i år sammen med Baines. Cahill er ung, engelsk og scorer mål på dødballer. Ingen grunn til å ikke prøve seg på ham. Young og N'Zogbia er to spillere jeg liker meget godt. Begge er raske, gode teknisk og scorer mål. Kan slå dødballer og presise innlegg inn på Carroll. Spille på begge vinger og bak en spiss kan de også. Unge, og har bevist at de takler PL er ikke bare en fellesnevner for de to, men også for de andre jeg ønsker å hente. Ser for meg at det der kan være laget vi stiller mot et "midtpåtabellenlag" eller et bunnlag. Da går det fint med en såpass offensiv midtbane for angrep er ofte det beste forsvar.

Endret av Jefe
Lenke til kommentar

4-4-2 fungerer ikke lengre på toppnivå (unntatt mot andre lag som spiller 4-4-2), og den sentrale midtbanen hadde ikke fungert bakover tror jeg. Men blir vanskelig å finne ut den riktige taktikken når vi har Carrol og Suarez - Kanskje Suarez må ta til takke med "venstrekant/spiss-hybridrollen" i en 4-4-3/4-5-1 formasjon?

 

Men ja, kunne kanskje fungert mot de mindre gode lagene.

Lenke til kommentar

Jeg tror 4-4-2 blir formasjonen vår resten av året og neste år om Kenny fortsatt er manager (noe han burde være ofc).

 

Reina

Johnson/Kelly - Agger - Cahill? - Jose Enrique?

Young? - Gerrard - Meireles - N'Zogbia?

Suarez - Carroll

Jeg liker det. Vi burde nesten få til å hente inn to vinger, en venstreback, en midtstopper og helst også en back-up-spiss i løpet av sommeren om vi skal være med blant topp 4. Vi trenger sårt kvalitet i disse lagdelene, og da vil vi også få mer styrke på benken. Mot bedre lag kan vi rullere litt, f.eks flytte Suarez ned på en av kantene og sette inn Lucas så vi får den vante midtbanen i en slags 4-1-4-1-formasjon.

 

Jeg hater egentlig å spekulere i spillere siden vi aldri vet hva klubben går etter, men jeg håper virkelig på et godt vindu der vi får inn kvalitet i flere lagdeler uten at vi selger bort greie back-up-spillere i stallen. Spent på sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...