Gå til innhold

Samsung sprenger grenser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dagens 3,5-tommers harddisker kan tilby maks 3 TB, og disse kan lagre 750 MB per skive."

 

 

 

Wow hvor mange disker er 3tb disken min? O_O

 

en 10 tb disk hadde vert awesome :new_woot:

 

Du har vel ca. 4000 skiver i harddisken din da. 4000*750MB = 3TB

De skivene må være ganske små :!:

Lenke til kommentar

Er EcoGreen noe å satse på kontra Western sin GreenPower serie?

Mange her i forumet vil nok anbefale deg Samsung Eco kontra WD Green, ettersom førstnevnte i motsetning til sistnevnte ikke spinner ned etter perioder med inaktivitet, og dermed trenger et par sekunder på å spinne opp igjen før bruk. Har selv tre WD Green-disker i maskinen, og de fungerer greit. "Warmup-delay" er ikke noe problem for meg, men om du vil komme til å irritere deg over slikt vil nok en fast 5400RPM-disk være et greit budsjettalternativ. Jeg for min del verdsetter 64 MB cache høyere.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Samsung skal også ha vist frem 2,5-tommers harddisk for bærebare maskiner med lagringskapasitet på 1 TB.

Hva er "bærebare" maskiner? Bærbare maskiner skal det være. Nok en språkglipp fra hw, håper de snart vurderer korrektur av artiklene før publisering.

Lenke til kommentar

Hvilken grense er det de sprenger? Fantes det noe teknologisk hinder som gjorde det spesielt vanskeligere å gå fra 750->1000GB pr plate enn fra 500->750?

Om ikke er dette snakk om nok et steg i en gradvis progressjon, og ikke grensesprengning.

 

Jeg misliker sterkt nyheter som presenterer noe som en sensasjon når det er akkurat hva som er forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er EcoGreen noe å satse på kontra Western sin GreenPower serie?

Mange her i forumet vil nok anbefale deg Samsung Eco kontra WD Green, ettersom førstnevnte i motsetning til sistnevnte ikke spinner ned etter perioder med inaktivitet, og dermed trenger et par sekunder på å spinne opp igjen før bruk. Har selv tre WD Green-disker i maskinen, og de fungerer greit. "Warmup-delay" er ikke noe problem for meg, men om du vil komme til å irritere deg over slikt vil nok en fast 5400RPM-disk være et greit budsjettalternativ. Jeg for min del verdsetter 64 MB cache høyere.

 

Har selv en 1TB GreenPower og er godt fornøyd med den. Lurte bare på om det var noe vesentlige forskjeller ute å gikk. For min del er det at den spinner ned bare et pluss da den bråker mindre, men jeg antar i en server el. som står på 24/7 er kanskje EcoPower'en bedre.

 

Hørte noen klagde på GreenPoweren med at det sleit på disken når den måtte starte opp hele tiden ved bruk, og at de ikke holdt lenge pga. det. Bruker ikke min til annet enn lagring stort sett, men for andre kan det jo være verdt å merke seg.

 

Sikkert flotte disker begge to nevertheless.

Lenke til kommentar

Mange her i forumet vil nok anbefale deg Samsung Eco kontra WD Green, ettersom førstnevnte i motsetning til sistnevnte ikke spinner ned etter perioder med inaktivitet, og dermed trenger et par sekunder på å spinne opp igjen før bruk. Har selv tre WD Green-disker i maskinen, og de fungerer greit. "Warmup-delay" er ikke noe problem for meg, men om du vil komme til å irritere deg over slikt vil nok en fast 5400RPM-disk være et greit budsjettalternativ. Jeg for min del verdsetter 64 MB cache høyere.

Aldri merket noe til dette, sikker på at det ikke bare er power innstillingene i windows?

Lenke til kommentar

Merker det selv støtt og stadig, men det er snakk om kanskje 1-3 sekunder. Utforsker "fryser" et øyeblikk rett etter du har gått inn på stasjonen, fordi den må spinne opp og laste filene. Aldri vært noe problem for min del dog, og når jeg først skal flytte store mengder filer er 64 MB cache en stor fordel - en fordel jeg vektlegger langt høyere enn å ha "instant" tilgang på stasjonen hele tiden.

Lenke til kommentar

Så kjipt at de gidder å bruke tid på noe så gammeldags...

Hva med å presse SSD mer?

512GB er rett rundt hjørnet for massemarkedet - 2TB er allerede i industrimarkedet.

Med tanke på at SSD tar mye mindre plass er ikke flere TB urealistisk innen kort tid. Hvem vil ha bråkete, varme klumper da?

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...