Gå til innhold

2 and a half men slutt?


Anbefalte innlegg

Scrubs mistet en del folk, prøvde forgjeves å lage en ny sesong med nye folk og feilet. That 70's Show mistet to av de viktigste og feilet. Friends rotet det til, varte for lenge og feilet. Futurama hadde for mange og for lange pauser og nådde aldri opp til den tidlige suksessen igjen. Hva får dere til å tro at Two and a half men vil overleve uten hovedpersonen?

 

Hva i helvete har dette med Two And A Half Men å gjøre? Ingen av seriene du nevner har blitt sendt på CBS. Det gjør disse eksemplene gangske verdiløse.

 

Freinds feilet ikke(selv om det var 10år med tortur), det var enigheten om at serien skulle ta slutt da flere av skuespillerne. Spesielt Aniston ville slutte, og Schwimmer ville gjøre noe annet. Seertallene var faktisk bedre på Freinds på slutten enn en del av de andre sesongen. Å har den beste seeroppsluttningen i en seriefinale til en tv-serie sammen med M*A*S*H, Cheers og Seinfeld. Så den kommentaren der var gangske tåpelig, selv om Freinds var en gangske ræva serie.

 

That 70's Show mistet vel da mange flere, men svakheten der var også at serien ble plassert dårlig i tillegg til at de fleste i casten ville ut. Da seerene så heller på Lost, Criminal Minds eller CSI NY på andre kanaler. Å det faktum at serien gikk på Fox som kan ikke en eneste snev om å reklamere for nye serier eller sviktende serier. Det ser vi helt klart, da Fox i fjor økset alle nye seriene sine og i år bare hadde 3 av hvertfall 12 igjen.

 

Hva i helvete har en animasjon(Futurama) med denne serien å gjøre? Det er helt andre folk som ser på en komiserie på CBS enn animasjonserie på Fox(f. eks se på seertall-forskjellene). Det finnes søren meg flere kanaler i statene enn bare Fox.

 

Scrubs på ABC gikk aldri noe bra heller, ikke første sesongen på ABC og heller ikke nest-siste. Siste var veldig plaget av en nesten helt ny cast, og nesten alle de tidligere hovedkarakterne i serien kutta ut. Det var helt klart bare et lite tegn på at ABC prøvde å melke ut sin eneste serie som var verdt å forsette etter Lost.

 

 

God plassering i sendeskjemaet er det som gjør at serier overlever å blir fornyet. Ikke det faktum at en karakter blir borte fra seriene. Det har ikke nødvendigvis noe å si, det kan ha men det gjør det ikke automatisk. I tillegg har publisiteten serien har fått gjort at sjansene har blitt bedre for en fornyelse enn hvis Charlie Sheen hadde gått ut av serien uten oppstyr.

 

Reklamering og lignende har også noe å si, her får de som nevnt mye av det gratis og. De gjorde det utmerket med den ferske serien Mike & Molly, samt at de klarte å markedsføre Hawaii Five-O sikkelig bra. Nå har CBS samlet de nye seriene sine fra i fjor som gikk best på samme kveld sammen med HIMYM og Two And A Half Men, pluss en ny serie med Kat Dennings. Det er klart og tydelig at dette er en perfekte ryggstøtte for en komedie og den situasjonen serien her er i. Dette er lead-outs og lead-ins som jeg har nevnt tidligere.

 

Serien sloss til høsten bare mot House og Terra Nova som er en gangske bra fordel for Two And A Half Men. Ikke alle ser på House, og en ny sci-fi dramaserie er gangske farlig for Fox å sette opp mot en comedy-block CBS har den kvelden med en av de største seriene nå i USA, Hawaii Five-O til å avslutte kvelden. D

 

I tillegg til det at komiserier faktisk klarer seg godt på CBS iforhold til hva som Fox, ABC, og hvertfall NBC har klart de siste 3-4 årene.

 

 

Alternativt kan disse begrunnelsene leses.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Scrubs mistet en del folk, prøvde forgjeves å lage en ny sesong med nye folk og feilet. That 70's Show mistet to av de viktigste og feilet. Friends rotet det til, varte for lenge og feilet. Futurama hadde for mange og for lange pauser og nådde aldri opp til den tidlige suksessen igjen. Hva får dere til å tro at Two and a half men vil overleve uten hovedpersonen?

 

Hva i helvete har dette med Two And A Half Men å gjøre? Ingen av seriene du nevner har blitt sendt på CBS. Det gjør disse eksemplene gangske verdiløse.

 

Haha, snakker om fanboy. :p Det har ingenting å si hvilken kanal den går på eller hvilken kategori den er. Du husker X-Files? De fjernet Mulder (og etterhvert Scully), og som direkte resultat falt seertallene dramatisk. Det er ikke uten grunn begge filmene har fokusert på Mulder og Scully i stedet for minst en av de to andre. Vi ser det samme om og om igjen i alt mulig av serier. Fjernes vitale karakterer faller seertallene dramatisk ganske kjapt. Det skal veldig mye til for å holde en serie i live kun basert på konseptet, og mange klarer det ikke engang etter noen sesonger selv med de originale skuespillerne og forfatterne. Two and a half men er for eksempel ganske annerledes i de siste sesongene sammnenlignet med de første. Det kalles utvikling, men er ikke alltid en bra ting. Selv StarGate SG-1 holdt det gående i ni sesonger før de fjernet for mange vitale skuespillere. Det ble aldri en sesong 11. Derimot fikk vi noen filmer - med de originale skuespillerne. Tilfeldig? Neppe.

 

Btw du nevner at det er viktig når en serie blir sendt, men hvordan tror du de velger hvilke serier som går på primetime? "Denne serien har mistet en hel drøss seere, så la oss gi den beste sendetid og håpe på det beste"? Tror ikke det.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit at du er 5år, vikingkylling. Så denne diskusjonen gidder jeg ikke, hvertfall med deg.

 

Jeg Two And A Half Men-fanboy? Jeg har sett 1 episode, og jeg er fanboy ja. Bare fordi jeg kommer inn med fakta du ikke klarer å forstå. Serien er ikke i min gate, jeg ser helle på komiserier som Parks And Recration(hence avataren min) og Community.

 

Serier som Two And Half Men som da HIMYM og selv The Big Bang Theory har jeg ikke sett på en stund. Jeg har slutta med begge, det er ikke mine type serier innen komi-sjangern.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Two and a Half men er utrolig dårlig når jeg tenker meg om. Litt vanskelig å fatte at jeg har sett hver eneste episode. Når du ser alle episodene i rekkefølge begynner du å merke hvor utrolig mye gjentagelse det faktisk er. Alltid samme greia:

 

"Alen you're moving out nooow"

"Oh wait Alen, actually, i love you and it's probably for the best that you stay, wuuah".

 

Også slenger man inn et par kommentarer om hvor ekkel Jake er og lar Charlie bli forelsket i ei jente en gang hver andre sesong. Repeat.

 

Det funker greit som et tv-show som du ser på tv i blant, men blir utrolig tørt når du ser helheten. Skal bli nice med litt ferskt kjøtt. Serien har ikke akkurat så mye å tapere lengre.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Han eier varemerket, han skriver manus, konsept, henter inn skuespillerne, betaler lønna. Ved å sparke han sitter du igjen med ingenting.

 

Med andre ord, han sitter med alt for mye makt.

Det fins vel andre manusforfattere i hollywood ?

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Joda, men selskapet hans eier varemerket two and a half men. Han eier produksjonsselskapet, han bestemmer over i serien.

 

Så, selvfølgelig burde han bestemme over two and a half men, og jeg skjønner godt at han er sinna på Charlie Sheen med tanke på alt det drittet han fått høre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...