Gå til innhold

Hvem spilte vanilla wow?


Anbefalte innlegg

Jeg savner:

- Astranaar og Crossroads-raidsene og annen World PvP.

- Det gamle Rank-systemet, minus Dishonorable Kills.

- Naxxramas, Level 60. Vanskeligste og mest innovative instancen sålangt spør du meg.

- Så litt personlig, men -> Gamleguildet mitt og den gamle raidlederen min fra Hawaii!

 

Jeg savner derimot IKKE:

- Forferdelige queue-tider på WSG/AB og kanskje 1 AV per uke.

- Å være 100% tvunget til et talent-spec for å raide (hardcore).

- Den helt forferdelige item-budget plasseringen på hybrid items.

- Dishonorable Kills og lignende, selv om Rank-systemet var bra.

- Å grinde 36000 bugs for å komme inn i en instance.

- Forferdelige quest-chains med sub-par rewards. Missing Diplomat anyone?

- Å løpe gjennom zones i evigheter for å komme noe sted. The Barrens for eksempel.

- Helt på trynet profession benefits. Hvor mye healing gear fikk jeg for å maxe Blacksmith?

- Å måtte farme en Level 30 instance for Shadow Pots jeg trengte i raid på max level.

- All farmingen av Resistance-gear til MC/BWL, AQ og Naxxramas.

- AT JEG LØP RUNDT I FUCKINGS CLOTH/LEATHER/MAIL-GEAR SOM PALADIN, UVERDIG.

 

Med unntak av Wrath of the Lich King, som jeg syns var en subpar expansion syns jeg WoW har utviklet seg i riktig retning hele tiden. Cataclysm er et enormt steg i riktig retning. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner:

- Astranaar og Crossroads-raidsene og annen World PvP.

- Det gamle Rank-systemet, minus Dishonorable Kills.

- Naxxramas, Level 60. Vanskeligste og mest innovative instancen sålangt spør du meg.

- Så litt personlig, men -> Gamleguildet mitt og den gamle raidlederen min fra Hawaii!

 

Jeg savner derimot IKKE:

- Forferdelige queue-tider på WSG/AB og kanskje 1 AV per uke.

- Å være 100% tvunget til et talent-spec for å raide (hardcore).

- Den helt forferdelige item-budget plasseringen på hybrid items.

- Dishonorable Kills og lignende, selv om Rank-systemet var bra.

- Å grinde 36000 bugs for å komme inn i en instance.

- Forferdelige quest-chains med sub-par rewards. Missing Diplomat anyone?

- Å løpe gjennom zones i evigheter for å komme noe sted. The Barrens for eksempel.

- Helt på trynet profession benefits. Hvor mye healing gear fikk jeg for å maxe Blacksmith?

- Å måtte farme en Level 30 instance for Shadow Pots jeg trengte i raid på max level.

- All farmingen av Resistance-gear til MC/BWL, AQ og Naxxramas.

- AT JEG LØP RUNDT I FUCKINGS CLOTH/LEATHER/MAIL-GEAR SOM PALADIN, UVERDIG.

 

Med unntak av Wrath of the Lich King, som jeg syns var en subpar expansion syns jeg WoW har utviklet seg i riktig retning hele tiden. Cataclysm er et enormt steg i riktig retning. :)

 

 

Resistance og alt dette var nettop litt av sjarmen av det hele, den normale gameren i gata skulle ikke få tak i dette. World Bosses var også heftig!! Guilder måtte kjempe! Horde ødela for Alliance osv, ninja pulls taunts osv! Totalt kaos.

Lenke til kommentar

Store problemer jeg tenker meg er gammelt content, man burde lett ha klart å hatt 40 forskjellige arena maps.

 

Slik det er nå er det bare mongo gamle maps som utrolig nok får bugs fremdeles etter et par år....

 

Ruins f.eks er også jævla teit, man burde hatt kanskje muligheten til å ødelegge kassene? La oss se de har 500 k hp? Det er mye som kunne gjort arena enda fetere!

Endret av devilaxe
Lenke til kommentar

Heh, aye. Jeg spilte fra gammelt av. Har et screenshot av meg dinge 60 med noe sånt som 17d played.

Spillet har tatt mange, mange skritt i riktig retning og har blitt atskillig mer vennlig for nybegynnere. Jeg savner såklart pre-tbc perioden med alle dens fordeler og mangler, men jeg tror jeg er relativt blinda av nostalgi. Det jeg savner aller mest er nok følelsen av et nytt spill som fortsatt har masse å by på av nye opplevelser.

Lenke til kommentar

Det jeg savner mest er vel som de fleste også har sagt, world pvp / ranking systemet. ( Commander Hank ftw )

 

Følsen du fikk av å slite i uker på en boss, for så å kjøre over han, husker da spesielt C'thun og 4 horse men.

 

Jeg sluttet å spille etter å ha fått ned LK 25hc, men begynte så smått for litt siden, men mangler motivasjon for å levle 60-85 ( Starter en ny char, for å se hvordan Azeroth ble etter Cata )

 

Noen som kan motivere meg til å lvle? :]

Lenke til kommentar

Jeg var en av de første på serveren til å samle full Shadowcraft-gear på roguen min, og den første til å oppgradere dette til Darkmantle.

Det var en bra tid men pvp-systemet den gang var helt på trynet..

 

Vil si det er rart du klarte og skaffe Shadowcraft fullt først på serveren og så oppgradere den, ettersom oppgraderingen til darkmantle kom lenge etter shadowcraft hadde vært inni gamet, vis du var så hardcore at du var første til full shadowcraft burde du ha byttet dette ut før darkmantle ble implentert :>

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spilt wow siden desember 04. Open beta mao.

 

Fikk spillet før release. Logga inn for første gang 01.40 (eller noe sånt) på natta. Refresha serverlist i 1.5 time før det.

 

Levla først en pala til 60. Var i et norsk guild som ikke hadde peiling. Så noe raiding skjedde ikke før etter jeg hadde levla nr. to til 60. Dette var en hunter.

 

Etterhvert fikk vi stabla 40+- folk til raids. Dette funka drittdårlig i starten (de fleste hadde ikke spilt mmo før, me included). Wipa i en måned på Lucifron f. eks. Men etterhvert ble vi ganske så gode. Drepte alt av bosser helt opp til Thaddius. Var mye drama i guilden på slutten av vanilla. Dette gikk selvsagt utover raidinga i Naxx. Jeg slutta å spille hardcore rett før bc kom ut.

 

Beste minner fra vanilla:

- Farme Maraudon for ubercrappy natureresistgear til Huhuran i AQ. Latterlig itemization når det gjaldt slikt gear, men var ganske morro.

- Tributerun i Dire Maul

- Mountquests (lock, pala). EPIC! og sykt vanskelig når man var noob.

- Epic hunterquest!

- Husker at scholo, strat og dire maul var SYYYYYYYYKT vanskelige.:p Var slikt at vi ikke gjorde dire maul nord uten skikkelig gruppe. Dette var selvsagt ikke så vanskelig, etterhvert tok vi de 2-man osv. Samme med scholo. Denne instancen var regnet som sinnsykt vanskelig. Etterhvert gjorde vi alt i blinde.

- Første Nefkill... beste minnet ever. Vi hadde et konkurrerende hordeguild som alltid lå ett kill bak oss i progress. Etterhvert som bossene falt i Blackwing Lair så lå de plutselig foran oss. Dette ble et fantastisk race der vi faktisk drepte Nef 20 minutt før de gjorde det samme. Var et fantastisk community på den tiden... Nå er det bare... blæ.

- Første C'Thunkill. Samme som over, men konkurrerte mot et annet guild.

- Åpningen av AQ-porten. Episk! Vår mann ble slått helt i innspurten. Husker hele servern hjalp til ved eventen i Moonglade.

- Utendørsbosser. Gnomish mindcontrol cap any1?

- Zul Gurub!!!!!!!!!!!!! Fantastisk plass. Slet som et uvær der... var vanskelig! Men på slutten så tok vi hele instancen på et kvarter. Hadde to chars som ble exalted med trolla på øya.

 

Huff, jeg blir faktisk trist når jeg tenker tilbake på denne tiden. Seriøst. Det var så ufattelig gøy. Guilden vår var utrolig sammensveiset. De fleste medlemmene holdt til på Vestlandet, så vi hadde ofte guildtreff RL. Vi hadde faktisk også noen svensker som også tok turen innimellom. Og østlendingene selvsagt.

 

En fantastisk tid som aldri kommer tilbake...

 

Og for de som lurer på det.. RL søg på den tiden. Wow hjalp MYE på det. I dag er jeg i sammen og har barn med en kjekk jente som jeg faktisk møtte på guildtreff!

Endret av d4fF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg savner mest er vel som de fleste også har sagt, world pvp / ranking systemet. ( Commander Hank ftw )

Måtte du tilfeldigvis bytte til Hænk etter du migrerte fra burning blades til grim batol?

 

Edit: dobbelpost :(

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Spilte vanilla først og fremst som Resto Shaman og Resto Druid i raids, og enhancement shaman i PvP. Spilte Rogue, Mage og Hunter som twinks.

 

Savner:

- World PvP rundt Tarren Mill/Hillsbrad

- De uendelig lange AV kampene (ja, jeg likte dem godt)

- The Unstoppable Force. Jeg har aldri før eller siden farmet så lenge for et enkelt item.

- Å være noob. Det var ekstra spennende når man ikke kunne noen ting fra før.

- At alle andre også var noobs. Ingen klagde på at noen gjorde lite DPS, at noen klasser var faceroll å spille sammenlignet med andre, det var utrolig lite klaging og syting generelt.

- Epic Ground Mount da det faktisk var vanskelig å få tak i den. Fy søren så rask den virket på den tid.

- UBRS som 15-player raid instance.

- Ragnaros first time kill...EPIC

- Onyxia first time kill og Helmet of Ten Storms.

- AQ eventen der fyren som hadde fullført quest chainen åpnet dørene. Jeg har aldri før eller siden sett så mange spillere samlet for å beskue en world event.

- Twinking. Hvorfor i alle dager skal man få XP i BG.....?

- Tyr's Hand

- Sulfuras og Thunderfury. De to eneste "virkelige" legendariske itemene i spillet i mine øyne.

- PvP titler på gamle måten. Flest kills over tid = høyeste tittelen.

 

Savner ikke:

- Vanilla wow generelt. Ville vært grusomt å spille WoW etter den standarden den dag i dag. Selv om blizzard har forenklet spillet mye (for mye i mange tilfeller), er det et mer planlagt spill og det gir mer mening nå enn den gang. Man finner ikke ubrukelige stats på gearet sitt, talents gir kun oppgraderinger i hver sin setting osv.

Endret av Necleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...